Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل سیاستگذاری حوزه آموزش و پژوهش شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه مصوبه این شورا در خصوص تغییرات کنکور از سال ۱۴۰۲ تصویب شده و به زودی ابلاغ می شود، گفت: بازه زمانی ما برای ابلاغ مصوبه تغییرات کنکور تا سال تحصیلی می‌باشد و اینکه گفته می‌شود ما تا اواسط تیر ماه فرصت داشتیم این مصوبه را ابلاغ کنیم صحیح نیست؛ چرا که طبق قانون تا مهر ماه و آغاز سال تحصیلی جدید زمان برای ابلاغ وجود دارد و هر زمانی که ما این ابلاغ را انجام دهیم سازمان سنجش آموزش کشور موظف به اجرای آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید جلال موسوی در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب با تاکید بر اینکه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص تغییرات کنکور لغو نشده است، اظهار کرد: کمیسیون آموزش مجلس، سخنگوی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی نیست که در مورد تکذیب یا تایید این مصوبات اظهار نظر کند در مورد تغییرات کنکور از سال آینده نیز رییس جمهوری قول دادند این مصوبه را امضا کنند که ان شاءالله به زودی امضا خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد تغییرات کنکور به تصویب رسیده و به زودی امضا و ابلاغ خواهد شد بنابراین خبر تکذیب این مصوبه صحت ندارد.

مدیر کل سیاستگذاری حوزه آموزش و پژوهش شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: معمولا فرایند مصوبات شورا تا آماده و ابلاغ شود طول می کشد . در مورد مصوبه تغییرات کنکور نیز به دلیل اینکه مجلس شورای اسلامی ملاحظاتی داشت و ما تلاش کردیم طی جلساتی این ملاحظات را در نظر بگیریم و خوشبختانه این موضوع تصویب و ابلاغ خواهد شد.

موسوی خاطر نشان کرد: بازه زمانی ما برای ابلاغ مصوبه تغییرات کنکور تا سال تحصیلی می باشد اینکه گفته می شود ما تا اواسط تیر ماه فرصت داشتیم این مصوبه را ابلاغ کنیم صحیح نیست چرا که طبق قانون تا مهر ماه زمان برای ابلاغ وجود دارد و هر زمانی که ما این ابلاغ را انجام دهیم سازمان سنجش آموزش کشور موظف به اجرای آن است و در این زمینه مشکلی نداریم.

مدیر کل سیاستگذاری حوزه آموزش و پژوهش شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: مصوبه جدید شورا با لحاظ کردن ملاحظات نمایندگان مجلس تصویب شده و گزارش آن را به رییس جمهور ارائه دادیم. در واقع ما اختلاف محتوایی با مجلسی ها در این زمینه نداشتیم اما یک سری ملاحظاتی در این زمینه مطرح شد که سعی کردیم تا جایی که امکان این ملاحظات را در نظر بگیریم و برخی ملاحظات چون غیر محتوایی بود امکان ورود نداشت.

وی تاکید کرد: ما پیگیر هستیم مصوبه تغییرات کنکور به زودی ابلاغ شود چرا که داوطلبان برای برنامه ریزی کنکور سال آینده نیازمند درجریان مصوبه قرار گرفتن، هستند تا بر اساس آن برنامه ریزی کنند. برای این مصوبه نیز چون سال تحصیلی از مهر شروع می‌شود بنابراین تا شهریور فرصت ابلاغ وجود دارد اما ما تلاش داریم به زودی آن را ابلاغ کنیم.

مدیر کل سیاستگذاری حوزه آموزش و پژوهش شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان تاکید کرد: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد تغییرات کنکور حکم قانون را دارد و قطعا لازم الاجرا خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تغییرات کنکور 1402 کنکور ۱۴۰۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه تغییرات کنکور سال تحصیلی برای ابلاغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۸۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارسانیا: باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست خانه گفت‌وگوی دانشگاه تهران اظهار کرد: درست است که علم با بخشنامه پیش نمی‌رود، هر چند که در جای خودش به بخشنامه هم نیاز دارد، باید نسبت فرهنگ با علم را تعریف کرد، باید مشخص کنیم که تاریخ و فرهنگ علم را چه می‌دانیم و از چه سطحی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: ما در دوران معاصر گرفتار بحران خودآگاهی هستیم، نزاع‌ها و اختلافات مستمر در جریان‌های مختلف داشتیم و شاید کمتر اتفاقی در جهان اسلام بوده که وارد ایران نشده باشد، ایران همواره محل تضارب اندیشه‌ها بوده است.

حجت الاسلام پارسانیا ادامه داد: لازم است به برخی از سوالات پاسخ دهیم، نسبت علم و عقل به لحاظ تاریخی چیست، پاسخ به این سوال هویت ما را شکل می‌دهد، علم چیست؟ تقسیم‌بندی علوم چگونه است؟ علوم انسانی چیست؟ آیا رشته فلسفه باید در دانشکده‌های ادبیات باشد؟ آیا علوم انسانی در مقابل علوم طبیعی است؟ علوم انسانی موضوعی است که با اراده انسان ایجاد می‌شود، اینها تأملات جدی است.

وی گفت: این چهل سال تجربه‌ای از غفلت‌ها و تلاش‌ها برای خودآگاهی بوده است، وقتی شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد، ایجاد علوم تاریخی خودمان را از منظر تاریخ تفکر مورد توجه قرار دادیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: با این حال اجازه ندادیم که مشخص شود علم در تاریخ ما به چه معناست و گفتگوی بین معانی و مفاهیم ایجاد شود. بنیاد‌های معرفتی ما با ابعاد اقتصادی سیاسی اجتماعی تناسب دارد، اما باید ربط آنها را با محیط علمی جستجو کنیم، با ربط اجتماعی انقلاب اسلامی نقطه عطف ایجاد کردیم، اما متاسفانه اینکه چه مقدار در بازگشت به مفاهیم معنوی و تقسیم بندی علوم درست عمل کردیم، مشخص نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • ابلاغ مأموریت ویژه برای آموزش‌های تخصصی به قضات
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • خسروپناه: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها رویکرد مسئله محور داشته باشند
  • پارسانیا: باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • روایت خسروپناه از آمار وضعیت دانش‌آموزان مدارس دولتی در میان داوطلبان برتر کنکور
  • ضرورت افزایش ظرفیت پزشکی در سال ۱۴۰۳