Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار تربت‌ حیدریه گفت: با آغاز پیک جدید شیوع ویروس کرونا این شهرستان جزو مناطق زرد قرار گرفته اما هنوز حدود ۲۵ درصد از جمعیت هدف این شهرستان نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند.

علی‌اکبر کی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تاکنون ۱۸ نفر مشکوک به علائم کرونا در بیمارستان‌های شهرستان بستری بوده‌اند که از این تعداد سه نفر ترخیص شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین پنج نفر بیمار قطعی کرونا بهبود یافته و به زندگی عادی بازگشته‌اند.

وی افزود: تاکنون ۸۶ درصد شهروندان تربت‌ حیدریه در نوبت اول، ۷۵ درصد در نوبت دوم و ۳۴ درصد در مرحله سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

کی‌پور بیان کرد: در مجموع و از ابتدای طرح واکسیناسیون تاکنون ۸۷.۵ درصد دانش‌آموزان هفت تا ۱۷ سال دوز اول و ۷۳ درصد دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه همچنین ۱۰ درصد کودکان در مرحله اول و ۴.۵ درصد در مرحله دوم واکسینه شده‌اند، خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی ۸۵ درصد مادران باردار نیز دوز اول، ۷۳ درصد مرحله دوم و ۱۸ درصد نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

نماینده عالی دولت در این شهرستان در ادامه با اشاره به اینکه ۲۴ درصد از جمعیت هدف تربت‌ حیدریه نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند، توضیح داد: انتشار اطلاعات و اخبار غلط علمی و سیاسی در فضای مجازی، تاثیر منفی دیدگاه‌های افراد با نفوذ روی اقشار جامعه، وجود انواع مختلف واکسن کرونا و اختلاف سلیقه در انتخاب آن، نبود واکسن در ابتدای شیوع زیاد بیماری و البته واردات همراه با برخی مشکلات واکسن از سایر کشورها را می‌توان از علل مهم عدم استقبال شهروندان از دریافت مرحله دوم واکسن دانست.

وی تاکید کرد: باید توجه داشت سیستم ایمنی واکسن پس از مدتی از بین خواهد رفت؛ بنابراین دریافت واکسن‌های یادآور بسیار بااهمیت بوده و از کاهش بیماری و ابتلای مجدد افراد به کرونا جلوگیری خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها واکسیناسیون کروناویروس تربت حیدریه خبرهای شهرستان تربت حیدریه واکسن کرونا را دریافت دوم واکسن کرونا نوبت دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۸۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نتایج یک پژوهش‌ جدید در بریتانیا نشان می‌دهد که ۲ میلیون نفر در سراسر این کشور همچنان از علایم کووید طولانی رنج می‌برند که ۳۸۱ هزار نفر از این افراد، فعالیت‌های روزانه خود را محدود کرده‌اند.

اداره ملی آمار بریتانیا اعلام کرد که ۳.۳ درصد از افرادی که داده‌هایشان در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است، بین ۶ فوریه تا ۷ مارس اعلام کردند که پس از ۴ هفته همچنان دارای علایم کووید هستند.

نتایج این پژوهش که روز پنج‌شنبه ۲۵ آوریل منتشر شده، نشان می‌دهد که ۰.۴ درصد به تعداد افرادی که در ماه مارس ۲۰۲۳ از علایم کووید طولانی رنج می‌بردند افزوده شده است.

کووید طولانی یکی از عوامل افزایش جمعیت غیرفعال در بریتانیا بوده که از زمان همه‌گیری کرونا حدود ۷۰۰ هزار نفر به آن افزوده شده است.

داده‌های این پژوهش نشان می‌دهد ۹.۱ درصد افرادی که بیکار بودند یا به دنبال شغل هم نمی‌گشتند، علائم کووید طولانی را گزارش کرده‌اند که تقریباً سه برابر نرخ آن نسبت به کل جمعیت بریتانیا است.

بر اساس نتایج این پژوهش، پنج درصد از افرادی که در گروه سنی ۴۵ تا ۵۴ سال به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، از علایم کووید طولانی رنج برده‌اند که بیشترین رقم در بین گروه‌های سنی است.

این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که نرخ زنانی که علایم بیماری کرونا را گزارش کرده‌اند ۲۰ درصد بیشتر از مردان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • دستگیری ۲۵ نفر از داوطلبان متقلب کنکور/ حدود ۱۲ درصد داوطلبان غایب بودند
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • شناسایی متهم برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در تربت حیدریه
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های تربت حیدریه و نیشابور
  • آزادی بیان غربی‌ها اهداف استکباری و استبدادی دارد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند