Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن ضیایی گفت: بیش از ۷۰ درصد مطالبات گندم‌کاران اصفهان پرداخت شده است و بر اساس اعلام مسئولان جهاد کشاورزی استان مابقی مطالبات نیز تا پایان هفته آینده پرداخت می‌شود.

او از ابتدای سال تاکنون هفت هزار و ۲۵۱ محموله گندم از ۳ هزار و ۸۷۱ کشاورز خریداری شده است، ابراز امیدواری کرد که با تامین اعتبارات، وجوه گندم خریداری شده در کوتاه‌ترین زمان ممکن به حساب گندمکاران واریز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته ضیایی ۵۶ مرکز برای خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان از جمله ۴۴ تعاونی روستایی، ۱۰ کارخانه آرد و ۲ سیلوی ملکی استان سازماندهی شده است همچنین خرید تضمینی گندم در راستای آیین نامه ابلاغی در مراکز خرید استان انجام می‌شود و به ازای هر کیلوگرم محصول ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان با توجه به درجه پاکی گندم به کشاورزان پرداخت می‌شود.

او خرید تضمینی در استان از شهر مهاباد اردستان به عنوان نخستین مرکز از اوایل خرداد شروع شده است و تا آخر شهریور ادامه خواهد داشت، گفت: خرید تضمینی گندم مانند سال‌های گذشته با توجه به شرایط آب و هوایی از شهرستان‌های شمالی استان از جمله مهاباد اردستان، آران و بیدگل و کاشان شروع شده است و به‌تدریج به شهرستان‌های سردسیر استان خواهد رسید.

تاکنون ۲۲ هزار ۵۰۰ تن از گندم‌های خریداری شده به سیلو‌ها و مراکز دولتی این استان حمل شده است.

او می‌گوید: تولید گندم امسال در استان با توجه به شرایط خشکسالی که بر مزارع کشت آبی و دیم این خطه حاکم شده است، کاهش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

ظرفیت ۸۰۰ هزار تُن ذخیره‌سازی گندم به مدت ۱۵ ماه در استان وجود دارد که از این مقدار ۵۰۰ هزار تُن جزو سیلو‌های مِلکی و ۳۰۰ هزار تُن فضای ایجاد شده توسط بخش خصوصی است.

به گفته ضیایی، هیچ مشکلی برای ذخیره‌سازی گندم در استان وجود ندارد و اصفهان می‌تواند در این زمینه مُعین چند استان باشد.

اداره کل غله و خدمات بازرگانی که تا چندی پیش تحت نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار داشت درحال حاضر جزو اداره‌های زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی است و تامین، نگهداری و توزیع کالا‌های اساسی را بر عهده دارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اصفهان گفت: این اداره کل مُتولی ساماندهی، ذخیره و توزیع گندم، برنج، شکر و روغن است، اما کار اصلی این اداره بیشتر در زمینه گندم، آرد و نان نمود پیدا می‌کند.

زمین‌های کشاورزی اصفهان حدود ۵۶۳ هزار هکتار معادل ۳.۵ درصد از مساحت استان است که با توجه به محدودیت منابع آبی سال‌های گذشته، تنها حدود ۲۹۰ هزار هکتار از آن زیر کشت رفت.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خرید تضمینی گندم مطالبات گندمکاران تولید گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۸۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید

سیدکاظم موسوی گفت: تاکنون حدود ۶۰ هزار تن گندم از شهرستان‌های جنوبی استان فارس خریداری شده و تا پایان برداشت گندم مراکز خرید تضمینی شبکه تعاونی‌های روستایی و تولید فعال خواهند بود.

او ادامه داد: زیرساخت‌های لازم در ۱۰۰ مرکز توسط تعاون روستایی به منظور تحویل و خرید تضمینی گندم مازاد کشاورزان ایجاد شده است.

موسوی اضافه کرد: نرخ خرید تضمینی گندم معمولی بر اساس تصمیم شورای سیاست گذاری برای سال زراعی جاری ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و برای گندم دوروم ۱۸ هزار تومان تعیین شده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس بیان کرد: سال گذشته ۶۱۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان با نرخ تضمینی ۱۵هزار تومان خریداری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکـت‌های توزیع
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم در سیستان و بلوچستان
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • خرید بیش از ۵۹۴ هزار تن گندم و کلزا در خوزستان
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • ۱۵ درصد از مطالبات بازیکنان استقلال پرداخت شد
  • ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت