Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس در تربت جام،  جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده مردم باخزر، تایباد و تربت جام در مجلس شورای اسلامی، ظهر امروز در افتتاحیه همایش بین المللی هزاره شیخ جام با اشاره به پیوند ناگسستنی دین و عرفان گفت: مردمان این دیار همان لباس سپید، ساده و پاکیزه که در بازی های آیینی منطقه نمود عینی به خود می گیرد را به عنوان میراث ماندگار هنوز حفظ کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: حفظ شیخ جام این شمع  را در این راه طولانی از هزار سال پیش برای اجداد و نیاکان ما روشن گذاشته است و باید پیوند بین عرفان و موسیقی، بازی های بومی محلی و آیینی را حفظ کنیم.

 رحیمی جهان آبادی امکانات فرهنگی را برای برگزاری چنین همایش های بین المللی ناکافی دانست و اضافه کرد: کار فرهنگ دولتی نیست، کار فرهنگ، کار دل و عشق و باز تولید هنر اجداد و نیاکان قدیمی است.

شیخ جام یک عارف ولایی است

حجت الاسلام میرزا حسین معتمدی فر امام جمعه تربت جام نیز در این مراسم با بیان اینکه به برکت هزاره شیخ جام امروز همه ما همسایه خورشید هستیم تصریح کرد: راز ماندگاری شیخ احمد جامی در این است که تفکر و نوع چگونه زیستن و رسیدن به عرفان را به حد اعلا می دانست و این سیره زندگانی این عارف نامی بود.

امام جمعه تربت جام با اشاره به دیدگاه شیخ احمد در خصوص ولایت ادامه داد: در دهه ولایت هستیم و   شیخ احمد، حضرت علی(ع) را اکمال دین معرفی می کند که بیشترین و کاملترین نقطه واصل به خداست.

معتمدی فر اضافه کرد: شیخ الاسلام احمد جامی یک عارف بزرگ ولایی است که در وصف و ستایش دوازده امام(ع) اشعار و مضامین معرفتی دارد که نمونۀ ژرف از خطابه خطبه غدیر است.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: شیخ جامی خطبه غدیر تربت جام شیخ جام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۸۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فردا برای بررسی وضعیت فعالیت موسیقی استان‌های فارس و بوشهر به این دو استان سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فردا برای بررسی وضعیت فعالیت موسیقی استان‌های فارس و بوشهر به این دو استان سفر می‌کند.

قرار است تا سمیعی به همراه مسئول دفتر سرود و برخی از کارشناسان دفتر موسیقی، در این سفر ضمن بازدید از انجمن‌های موسیقی، با گروه‌های سرود، فعالین موسیقی، مدیران ارکسترهای استانی و مدیران ادارات کل فرهنگ و ارشاد استانی دیدار کند و از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل آنان قرار گیرد.

همچنین در پایان این سفر دو روزه مدیر دفتر موسیقی ضمن بازدید از روند برگزاری جشنواره موسیقی خلیج فارس با هنرمندان حاضر در این جشنواره گفت‌وگو خواهد کرد.

به گزارش ایمنا، هفته آخر فروردین بود که زمزمه لغو کنسرت‌های بوشهر بر سر زبان‌ها افتاد و بر همین اساس امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی در مصاحبه خود مبنی بر لغو کنسرت‌های موسیقی بوشهر اظهار داشت: در حال حاضر مشکل برگزار نشدن کنسرت در بوشهر حل شده است؛ زمانی که کنسرت موسیقی لغو می‌شود، رسانه‌ها منتظر واکنش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، در حالی که این وزارتخانه سال گذشته برای برگزار شدن کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان نشان داد که پای مجوزهای صادر شده خود می‌ایستد.

وی افزود: اگر به رویداد و کنسرت موسیقی مجوز می‌دهیم، معتقد هستیم که ابتدا این رویداد در شوراهای کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته و سپس مجوز برای آن صادر شود؛ بنابراین پایبند آن هستیم و جای هیچ نگرانی برای برگزاری آن نیست.

مدیرکل دفتر موسیقی خاطرنشان کرد: نهادهای دیگر موظف هستند که مجوزهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان تنها مجرای قانونی رویدادها و فعالیت‌های هنری را رعایت و اجرایی کنند و طبق مصوبه‌های اخیر هم این هماهنگی باید به سمت بیشتر شدن پیش برود

از سویی دوم اردیبهشت عبدالرحیم افروغ مدیرکل ارشاد استان بوشهر نیز درباره لغو کنسرت‌ها در این استان گفته بود: لغو کنسرت‌ها موج خبری جدیدی است که در رسانه‌ها به راه افتاده است که خبر جدیدی در آن نداشت. سالن‌های کنسرت استان فعلاً مشغول آماده سازی برای جشنواره خلیج فارس هستند. پس از برگزاری جشنواره کنسرت‌های موسیقی طبق روال گذشته برگزار خواهند شد.

اخیراً آرمان گرشاسبی که مجوزهای لازم را برای برگزاری کنسرت دریافت کرده بود در مرحله بلیت فروشی بدون دلیل قانع کننده‌ای مجوز آن لغو شده است، پس از آن در اردیبهشت قرار بر برگزاری کنسرت معین زد بود که گفته شده است مجوزهای نهایی این کنسرت صادر نشده است.

منبع: فارس

کد خبر 748449

دیگر خبرها

  • کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/ تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • شایعه عجیب درباره «شهریار»؛ با عالم غیب در ارتباط است!
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی
  • سنندج؛ خاستگاه فرهنگ و هنر اصیل ایرانی
  • داستان تیتراژ سریال دلیران تنگستان
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • داستان تیتراژ سریال«دلیران تنگستان»/ وقتی موسیقی ایرانی محترم است