Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا فتحی زاده با بیان اینکه در زمینه قوانین در عرصه عفاف و حجاب کاستی وجود ندارد، کاستی ها بیشتر در بعد نظارت و اجرا است، گفت: آنچه که در کل کشور در این زمینه لطمه وارد کرده، عدم بازرسی های به موقع و عدم تشویق و تنبیه هایی است که اتفاق افتاده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا فتحی‌زاده در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه ضرورت توجه به مقوله عفاف و حجاب بر کسی پوشیده نیست، گفت: فطرت بشر ایجاب می کند که افراد پوشش لازم را داشته باشد و در این زمینه بین زن و مرد فرقی وجود ندارد؛ در مقوله عفاف و حجاب، گفتمانی که در این زمینه حاکم است، توجه به حجاب است و در حالی که اصل مسئله، عفاف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ادامه داد: اینکه بگوییم صرفا پوشش مورد رعایت قرار گیرد اما عفیف نباشید، اصلا اینگونه نیست؛ بشر به خودی خود، عفیف آفریده شده است و مسئله عفت بسیار مهم است و در کنار آن بحث پوشش مطرح است که انسان باید بهترین پوشش را داشته باشد؛ قرآن نیز به این مهم تأکید داشته و بهترین و ارزنده ترین پوشش، پوشش سراسری است.

وی با بیان اینکه عفت یعنی خویشتن داری جنسی و هیچ زن و مردی حاضر نیست کسی به حریم آنها وارد شود، ابراز کرد: در این زمینه، انسان ها چند دسته هستند؛ برخی توجه به مسئله عفاف را عادی می بینند و برخورد با نامحرم برایشان مهم نیست؛ در حالی که در جامعه توجه به این موضوع باید فرهنگسازی و از الگوهای قرآنی، دینی و مذهبی استفاده شود و ائمه جمعه مسئله عفاف را برای مردم واکاووی و روشن کنند تا این مسئله جا بیافتد.

فتحی زاده اظهار کرد: دسته دوم افرادی هستند که بی تفاوت نسبت به مسئله عفاف و حجاب هستند؛ به عنوان مثال گاها افرادی را مشاهده می کنیم که آقایان با پوشش نامناسب(شلوارک) در سطح جامعه حاضر می شوند و این مسئله بدفهمی و کج فهمی است و مردم باید بدانند که خانه و جامعه حریم دارد و به این مهم باید توجه کنند و لباسی را بر تن کنند تا شأن جامعه و کرامت انسان خدشه دار نشود.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: گروهی دیگر در سطح جامعه وجود دارند که با حجاب عناد دارند و شاید عنوان کنند که جامعه نیاز به این حریم ها ندارد و می خواهیم هر گونه که دلخواه مان است، زندگی کنیم؛ این گروه تعدادشان کم است که در ابتدا باید ارشاد شوند و چنانچه با ارشاد، مجاب نشدند، قانون را اعمال کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیشتر مردم در گروه اول و دوم قرار دارند که ناآگاه هستند و نیاز به آگاهی و آموزش دارند، عنوان کرد: خداوند انسان را پاک آفریده است و نیاز دارد سالم زندگی کند؛ بنابراین حریم ها باید رعایت شود.

فتحی زاده با بیان اینکه سخنران ها و آموزش و پرورش بسیار کم به این مقوله پرداخته اند و در این عرصه باید این نهادها اقدام کنند، اظهار کرد: اطلاعات مردم کم است و در زمینه توجه به کرامت انسان خوب کار نکرده ایم.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ابراز کرد: اقدامات ما در اداره کل در حد خودمان قابل قبول بوده و البته کاستی هایی را نیز داشته ایم اما تا جایی که توان و اعتباراتی داشته ایم، زیر ساخت ها را در این زمینه فراهم کرده ایم.

وی اظهار کرد: دو طرح را به عنوان کارگروه فرهنگی و دینی، شورای فرهنگ عمومی پیگیری کرده ایم که هم اکنون در مرحله اجرا در صنوف وابسته به میراث فرهنگی و گردشگری و صنوف صمت در حال بررسی و انجام است که بازخورد خوبی به همراه داشته است و همچنین فرمانداری این طرح ها را پیگیری می کند.

فتحی زاده با اشاره به برگزاری جلسات متعددی با اتحادیه های مربوطه و به ویژه اتحادیه صنف پوشاک در راستای مقوله عفاف و حجاب تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در این حوزه قوانین بسیار خوبی را بر اساس نگاه به نظام و نگاه به کرامت انسان تصویب کرده اند و متأسفانه تنها مشکل ما در زمینه نظارت است.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: مقوله حجاب و عفاف، موضوع فرهنگی، دینی و اعتقادی است که باید جامعه در این زمینه اقناع سازی شود که این موضوع توسط ائمه جمعه، جماعات، مجموعه های دینی و مذهبی کشور و استان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در زمینه قوانین در عرصه عفاف و حجاب کاستی وجود ندارد، کاستی ها بیشتر در بعد نظارت و اجرا است، تصریح کرد: آنچه که در کل کشور در این زمینه لطمه وارد کرده، عدم بازرسی های به موقع و عدم تشویق و تنبیه هایی است که اتفاق افتاده است.

فتحی زاده عنوان کرد: تولید البسه بر مبنای عرضه و تقاضا انجام می شود و اگر در جامعه این بستر را آماده کند که از مدل های قابل قبول خودمان استفاده کنیم، مشکلی به وجود نخواهد آمد.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با تأکید بر نقش مدارس و آموزش و پرورش در زمینه توجه به عفاف و حجاب ابراز کرد: مربیان مهد کودک ها، پیش دبستانی، معلمان و همچنین محتوای کتب درسی نقش بسیار سازنده ای در این عرصه دارد؛ بنابراین اگر می خواهیم جامعه مان به سمت صحیح پیش برود باید از آموزش و پرورش سرمایه گذاری را آغاز کرد و این در حالی است که سرمایه گذاری را در این نهاد فراموش کرده ایم.

وی با تأکید بر اینکه مربیان ما در مقوله عفاف و حجاب باید به فرزندانمان به خوبی آموزش دهند و برای آموزش هر چه بهتر باید دغدغه های مربیان کم شود، خاطر نشان کرد: اگر می خواهیم جامعه در این زمینه به ثبات برسد باید از دوران کودکی و توسط آموزش و پرورش این کار  انجام شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مقوله عفاف و حجاب آموزش و پرورش فتحی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۸۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی

تجمع کنندگان با سردادن شعار‌هایی حمایت خود را از طرح نور که با هدف حفاظت از حریم حجاب و عفاف و مقابله با هنجار شکنی در حال اجراست، اعلام کردند.

شرکت کنندگان در این تجمع خواستار ترویج هر چه بیشتر فرهنگ عفاف و حجاب و تلاش برای گسترش آن در جامعه شدند.

مدیر حوزه‌های علمیه هرمزگان هم در این تجمع گفت: نیرو‌های خدوم و انقلابی انتظامی که در همه صحنه‌ها به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند، اینبار هم با اجرای طرح نور به موضوع عفاف و حجاب به عنوان دغدغه آحاد مردم ورود کردند.

حجت الاسلام حقیقی با بیان اینکه مسئله عفاف و حجاب یکی از ضرورت‌های جامعه است، افزود: لازم است همه اقشار و صنوف مختلف جامعه در این امر به کمک نیروی انتظامی بشتابند.

وی چادر برای زنان را یک زینت برشمرد و گفت: حجاب مانعی برای پیشرفت نیست و در کنار عفت و پاکدامنی زنان، مردان هم باید غیرت داشته باشند.

فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان هم گفت: ما برای دفاع از ارزش‌هایی که شهدای ما جان خود را در راه آن فدا کردند، سوگند یاد کرده ایم.

سردار جاویدان افزود: اگر همه دستگاه‌ها به وظیفه و مسئله اجتماعی و فرهنگی خود در این زمینه عمل کنند، عفاف و حجاب در جامعه نهادینه می‌شود.

وی با اشاره به گردش پذیر بودن هرمزگان گفت: هر کسی در هر صنف و جایگاهی باید برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و جلوگیری از بی حجابی تلاش کنند.

فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان گفت: وعده صادق سند معتبری در تاریخ ایران است که ابهت رژیم کودک کش صهیونیستی که خود را پنجمین ارتش مقدر دنیا معرفی می‌کند، فرو ریخت.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • حجاب و عفاف یک مقوله فرهنگی و سیاسی است
  • تبریک مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی به تلاش گران عرصه تعلیم و تربیت
  • کارگران پیشروان میدانی تولید ثروت هستند
  • حجاب مانعی برای پیشرفت نیست
  • دکمه تصویب قانون عفاف و حجاب زیر دست کیست؟!
  • دولت رئیسی بیخیال لایحه حجاب شد | نیاز به قانون جدیدی نیست معطل نمی‌مانیم!
  • مخالفت دقیقه نودی دولت رئیسی با لایحه عفاف و حجاب/برای مقابله با بی حجابی معطل تصویب قانون جدید نمی مانیم
  • سخنگوی دولت: برای مقابله با بی حجابی نیازی به قانون جدید نیست
  • تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی
  • سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست