Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری گفت: سامانه کسر هوشمند زکات از طریق سامانه خرید گندم (سیفا) با همکاری اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال‌وبختیاری و جهاد کشاورزی استان راه‌اندازی شد.

جاسم محمدی فارسانی۲۲ تیرماه در جلسه مشترک شورای اقامه نماز و شورای زکات چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت تبلیغات محیطی و فرهنگ‌سازی در خصوص زکات، اظهار کرد: در شش ماهه دوم سال گذشته و از ابتدای امسال توجه ویژه‌ای نسبت به این مقوله وجود داشته و تولید مستندات فاخر با موضوع زکات یکی از این اقدامات بوده است که این ریل‌گذاری برای مسیر فرهنگ‌سازی زکات انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تهیه دفترچه محاسبه زکات برای افراد یکی دیگر از اقدامات دبیرخانه شورای زکات استان بوده است، ادامه داد: بر این اساس، نظر علما و بزرگان در این دفترچه به سمع و نظر مردم می‌رسد و این نوعی اقدام در جهت فرهنگ‌سازی امر زکات است. حدود 5000 نسخه از این دفترچه تهیه در بین مؤدیان زکات توزیع و نیز بنرهای تبلیغی پرداخت زکات در اکثر مساجد استان نصب شده است.

محمدی یا یادآوری پرداخت زکات فطریه و همکاری‌ دستگاه‌های مختلف برای جمع‌آوری متمرکز این مبالغ، بیان کرد: خوشبختانه با این هم‌افزایی و همکاری، امسال قریب به سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان زکات فطره جمع‌آوری و در همان روز بلافاصله به حساب نیازمندان و مددجویان کمیته امداد واریز شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گفت: در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت مبلغان و مساجد برای جمع‌آوری زکات، همکاری خوبی با اداره کل تبلیغات اسلامی استان صورت گرفت و سال گذشته ۱۷۰ میلیون تومان به مبلغان زکات پرداخت شد.

محمدی تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای برگزاری همایش ملی زکات به میزبانی چهارمحال‌وبختیاری انجام شده و این همایش ملی با حضور حدود ۶۰۰ میهمان از خارج از استان در ۱۰ شهریورماه برگزار خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به همکاری کمیته امداد و جهاد کشاورزی استان در راستای راه‌اندازی سامانه کسر هوشمند زکات از طریق سامانه خرید گندم (سیفا)، توضیح داد: سازوکار این سامانه به این ترتیب است که اطلاع‌رسانی به کشاورزان از طریق جهاد کشاورزی و پیش از موعد خرید تضمینی گندم انجام می‌شود و این افراد فُرم رضایت‌مندی خود را پس از مطالعه شرایط و احکام زکات واجب و مستحب تکمیل و اعلام می‌کنند.

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی هاشمی، دبیر ستاد زکات اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در خصوص سامانه کسر هوشمند زکات در استان، گفت: پس از توجیه کشاورزان و تکمیل فرم‌هایی که جهت اعلام رضایت در اختیار آنان قرار می‌گیرد، فرم‌های تکمیل شده توسط نماینده شورا با مکاتبه رسمی به مراکز خرید رسمی ارسال می‌شود تا هنگام تحویل گندم، مبلغ زکات از پول کشاورزان کسر و به حساب متمرکز معرفی شده از سوی دبیرخانه شورای زکات واریز شود.

هاشمی تصریح کرد: البته ایرادتی به این طرح وارد است که از جمله می‌توان به مشخص نبودن مرجع تقلید کشاورز اشاره داشت که نیاز به تامل بیشتری دارد؛ در این راستا دو جلسه با مسئولان استان در سازمان تعاون روستایی و اداره‌کل کمیته امداد استان برگزار شد و امروز این دیدگاه‌ها جمع‌بندی و نتیجه‌گیری می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری زکات کل کمیته امداد امام خمینی ره اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۸۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرکرد به عنوان بام ایران معرفی شود

استاندار چهارمحال‌وبختیاری گفت: طبیعت زیبا، آب‌وهوای خوب، مردمی مهربان و مرتفع‌ترین مرکز استان از ویژگی‌های خدادادی این شهر محسوب می‌شود، همچنین شهرکرد بام ایران باید به عنوان یک برند معرفی شود.

گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، غلامعلی حیدری، امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در نشست با اعضای بنیاد شهرکرد شناسی اظهار کرد: خلاءهایی در زمینه معرفی شهرکرد وجود دارد و روز شهرکرد باید فرصتی برای معرفی مفاخر، علما و شهدای این شهر باشد.

وی با بیان اینکه از ظرفیت هنر برای معرفی شهرکرد استفاده شود، افزود: طبیعت زیبا، آب‌وهوای خوب، مردمی مهربان و مرتفع‌ترین مرکز استان از ویژگی‌های خدادادی این شهر محسوب می‌شود و شهرکرد بام ایران باید به عنوان یک برند معرفی شود، همچنین صنایع دستی خاصی که در شهرکرد وجود دارد که نیاز به معرفی بیشتر از پیش دارد.

استاندار چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: توسعه فرودگاه شهرکرد و بهره‌برداری از راه‌آهن شهرکرد در سفر دوم رئیس‌جمهور به عنوان عناصری که می‌توانند به توسعه شهر کمک کنند، به صورت ویژه دنبال شد همچنین برای توسعه مرکز استان در همه زمینه‌ها چه زیرساخت‌های بهداشتی، ورزشی و مسائل شهری مصوبات خوبی صورت گرفت.

حیدری ادامه داد: در بازدید از شهرداری شهرکرد ۲۰ مورد از جمله پیگیری زیبایی شهر و ساماندهی ورودی‌ها مورد تاکید قرار گرفت.

وی با بیان اینکه برای روز شهرکرد باید یک دبیرخانه دائمی با کارگروه‌های تخصصی تشکیل شود افزود: مردم شهرکرد مردمی با ظرفیت بالا هستند و این ویژگی باعث شد، است رنگین‌کمان اقوام مختلف را در این شهر دید.

کد خبر 748831

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • سامانه ثبت تخلفات پارک خودروها در قرچک راه اندازی شد
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • شهرکرد به عنوان بام ایران معرفی شود
  • ۱۶۸۹ حامی معلم با کمیته امداد زنجان همکاری دارند
  • ۱۶۸۹ حامی معلم با کمیته امداد همکاری دارند
  • چهارمحال و بختیاری از سه‌شنبه تحث تاثیر سامانه بارشی است
  • اجرای طرح جهش تولید گندم در دیم‌زارهای چهارمحال‌وبختیاری
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها