Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@18:16:37 GMT

افزایش ظرفیت رشته ریاضی و فیزیک در مدارس زنجان

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۷۹۷۰۸

افزایش ظرفیت رشته ریاضی و فیزیک در مدارس زنجان

ایسنا/زنجان سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان زنجان گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش‌وپرورش استان زنجان در بحث توسعه متوازن درون‌شاخه‌ای، توسعه رشته ریاضی و فیزیک است.

حمید اخوان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اهمیت توسعه متوازن بین‌شاخه‌ای و رشته‌ای، عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های استان زنجان در بحث توسعه متوازن بین‌شاخه‌ای، توسعه بین شاخه نظری و شاخه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش است که استان زنجان در سال‌تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ موفقیت‌های خوبی در این زمینه کسب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آمار ارائه شده پذیرش دانش‌آموزان در شاخه‌های مختلف آموزشی، اظهار کرد: طبق آمارهای ارائه شده حدود ۴۰ درصد به شاخه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش یعنی هنرستان‌ها هدایت شدند و حدود ۶۰ درصد به دبیرستان‌های نظری یعنی رشته‌های تجربی، ریاضی، انسانی و معارف سوق پیدا کردند.

اخوان با بیان اینکه امروز وضعیت پذیرش رشته ریاضی و فیزیک در کشور مطلوب نیست، بیان کرد: با توجه به شرایط نامطلوب متقاضیان رشته ریاضی و فیزیک در کشور، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای سال تحصیلی جدید (۱۴۰۱ - ۱۴۰۲) در همه مناطق چهارده‌گانه استان زنجان و در هر دو جنسیت دختر و پسر باید افزایش ظرفیت داشته باشیم.

این مسئول با اشاره به عوامل موثر در بحث توسعه متوازن درون شاخه‌ای، تصریح کرد: سه عامل در تحقق این موضوع سهیم هستند. اول فضای مورد نیاز، دوم تجهیزات مربوطه و سوم نیروی انسانی لازم برای آموزش در هر مقطع.

وی با اشاره به همکاری‌های درون و برون‌سازمانی با ارگان‌های مختلف در راستای تحقق عدالت آموزشی در مناطق چهارده‌گانه استان، بیان کرد: برای اجرای هر چه بهتر عدالت آموزشی در سطح استان از ظرفیت دستگاه‌های مختلف از جمله سازمان فنی‌ و حرفه‌ای، آموزشگاه‌های آزاد علمی، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان جهادکشاورزی استفاده کردیم. همچنین در مناطقی که به هر دلیلی امکان تامین فضا، تجهیزات و نیروی انسانی برای اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان مقرون به صرفه نبود و یا عقبه دانش‌آموزی مقدور نباشد، از ظرفیت دستگاه‌های خصوصی و غیردولتی استفاده کردیم.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان زنجان، با اشاره به لزوم هدایت دانش‌آموزان مستعد به رشته ریاضی و فیزیک، خاطرنشان کرد: متاسفانه امروزه دانش‌آموزان با توجه به درآمد بالای برخی شغل‌ها در رشته‌های علوم تجربی و علوم انسانی، رغبت کمتری به انتخاب رشته ریاضی و فیزیک دارند و البته برخی والدین نیز کودکان را اجبار به ادامه تحصیل در رشته خاصی می‌کنند و علاقه شخصی دانش‌آموز را درنظر نمی‌گیرند که این موضوع نیز باید با برنامه‌ریزی بلندمدت طبق سیاست‌های ابلاغی، با همکاری مشاوران تحصیلی اصلاح شود و دانش‌آموزان مستعد به تحصیل در شاخه ریاضی و فیزیک بپردازند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عدالت آموزشی استانی اجتماعی آموزش و پرورش زنجان آموزش وپرورش استان رشته ریاضی و فیزیک توسعه متوازن استان زنجان اداره کل شاخه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۹۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب محقق پسادکتری در پژوهشگاه دانش‌های بنیادی

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی از جذب محقق پسادکتری در این پژوهشگاه خبر داد و گفت: بیش از ۱۰۰ محقق در پژوهشگاه فعالیت دارند.

محمد جواد لاریجانی، رئیس پژوهشگاه دانش های بنیادی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جذب محقق پسادکتری گفت: کسانی که مدرک تحصیلی دکتری اخذ می کنند، این فرصت طلایی را دارند تا برای بیان افکار و طرح‌های خود در قالب پسادکتری تحقیقات خود را اجرا کنند. اگر شرایط خوبی داشته باشند، پژوهشگاه دانش های بنیادی آن ها را جذب خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ محقق پسادکتری در پژوهشگاه فعالیت دارند، افزود: حتی از کشورهای خارجی هم افراد برای گذراندن پسادکتری جذب پژوهشگاه می شوند.

رئیس پژوهشگاه دانش های بنیادی تصریح کرد: پژوهشگاه دانش های بنیادی به صورت رقابتی محقق پسا دکتری در پژوهشکده ریاضیات، نانو و فیزیک جذب می کند؛ البته برای پذیرش آن ها سختگیری هایی وجود دارد تا بهترین محقق ها جذب شوند. دوره پسادکتری در پژوهشگاه بین ۲ تا۳ سال است.

لاریجانی در ادامه به جایزه کمیتهٔ علمی و فناوری سازمان همکاری‌های اسلامی اشاره کرد و گفت: امسال این جایزه در رشتهٔ فیزیک مشترکاً به یاسمن فرزان، استاد پژوهشکدهٔ فیزیک آی‌پی‌ام، و Asghari Maqsood از پاکستان اهدا می‌شود که مبلغ جایزه هشت هزار دلار است که بطور مساوی بین این دو نفر تقسیم می‌شود. همچنین قرار شد از سوی پژوهشگاه، معادل ریالیِ دوبرابرِ سهم جایزه به یاسمن فرزان اهدا شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری
  • ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری افزایش یافت
  • هزینه ۲۰۰ میلیارد ریالی دولت سیزدهم برای تجهیز هنرستان‌های بام ایران
  • افزایش ۱.۵ برابری فضای ورزشی در مدارس آذربایجان شرقی
  • هیات تجاری نروژی از ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان زنجان بازدید کرد
  • جذب محقق پسادکتری در پژوهشگاه دانش‌های بنیادی
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون دستیاری پزشکی/افزایش ۱۲درصدی ظرفیت برای امسال
  • افزایش ۱۲ درصدی ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری پزشکی سال ۱۴۰۳
  • از کلاس‌هایی که معلم نداشت تا رتبه بندی‌هایی که شاکی داشت
  • نیمی از مدارس کشور مربی پرورشی ندارند/ افزایش اردوهای دانش آموزی