Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@08:44:47 GMT

وجود گمرک مزیت اول منطقه آزاد اردبیل خواهد بود

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۷۹۸۵۹

وجود گمرک مزیت اول منطقه آزاد اردبیل خواهد بود

ایسنا/اردبیل مدیر اجرایی منطقه آزاد اردبیل با بیان اینکه مکان مناسبی برای منطقه آزاد اردبیل جانمایی خواهد شد، گفت: وجود گمرک مزیت اول منطقه آزاد اردبیل خواهد بود.

علیرضا سلیمانی فرجام 22 تیر در جلسه مطالبه گری خبرنگاران در بسیج رسانه ای استان اردبیل با اشاره به اینکه  گمرک  اولین مزیت منطقه آزاد اردبیل خواهد بود، افزود: تلاش می کنیم با جانمایی بهتر ویژگی های مورد نیاز برای ایجاد و راه اندازی منطقه آزاد در استان فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر اجرایی منطقه آزاد اردبیل اضافه کرد: از ابتدای حضور چهار ماهه خود در اردبیل تلاش کرده ام  با تمامی نمایندگان  و مسئولین استانی به صورت حضوری تبادل نظر داشته باشم تا بتوانیم با مشارکت بهترین نقطه از نظر جانمایی را برای منطقه آزاد در نظر بگیریم. به طوری که قرار است در آینده نزدیک با همدلی مسئولین این مکان مشخص شود.

وی ادامه داد: از مدت حضور در اردبیل تلاش کرده ایم به طریق مختلف مردم و مسئولان را  با قوانین، کارکرد و اهداف ایجاد منطقه آزاد آشنا کنیم که در این راه برای موفقیت بیشتر و تبین و شفاف سازی بهتر نیازمند کمک رسانه ها نیز هستیم.

به گفته وی پیش از این برای راه اندازی و ایجاد منطقه آزاد اردبیل چهار نقطه مجزا در مناطق مختلف استان جانمایی و پیشنهاد شده بود که مجمع تشخیص مصلحت نظام با راه اندازی آن در یک منطقه به انتخاب متولیان و مسئولان استان موافقت کرده است.

سلیمانی فرجام اضافه کرد: باید نگاه و دید مردم و مسئولان به مناطق آزاد وسیع باشد و با راه اندازی و ایجاد آن شاهد سرمایه گذاری، ایجاد اشتغال، صادرات، ارز آوری و رشد و توسعه منطقه باشیم.

وی بیان کرد: فقط تابلو زدن و نام منطقه آزاد را یدک کشیدن افتخار نمی تواند باشد، بلکه باید با توجه به کارکردهای مناطق آزاد نهایت استفاده را از این ظرفیت در بهبود وضعیت موجود برد.

مدیر اجرایی منطقه آزاد اردبیل با اشاره به اینکه ایجاد منطقه آزاد در منطقه توجیح اقتصادی دارد، خاطرنشان کرد: توجه به ظرفیت ها و قابلیت های منطقه، جانمایی مناسب آن می تواند توجیح اقتصادی داشته و تحول اقتصادی در منطقه را به نفع مردم رقم بزند.

وی گفت: سایر مناطق استان نیز در طی سال‌های آینده می‌توانند به محدوده منطقه آزاد اضافه شوند و کل استان در آینده از مزایای منطقه آزاد تجاری بهره مند خواهند شد.

ایجاد منطقه آزاد اردبیل یکی از هفت منطقه آزاد جدیدی است که ابتدای سال ۱۴۰۰ توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ و دولت موظف به راه‌اندازی آن شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی مناطق آزاد تجاری گمرك منطقه آزاد اردبیل ایجاد منطقه آزاد راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۹۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری

 معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار از حضور این منطقه آزاد در بزرگترین رویداد اقتصادی کشور و معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری به ارزش ۹۰۰ هزار میلیارد ریال در نمایشگاه اکسپو ایران ۲۰۲۴ خبر داد و گفت: این حضور‌ها می‌تواند به جذب سرمایه گذار کمک کند.

مسیح جوادپور گفت : ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با عنوان اکسپو ایران ۲۰۲۴ از هشتم اردیبهشت آغاز شده و تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در نمایشگاه بین‌المللی تهران ادامه دارد.

وی بیان کرد: حضور مناطق آزاد در این رویداد، فرصتی برای معرفی امکانات، مزایا و ظرفیت‌های بی‌نظیر سرمایه‌گذاری این مناطق به فعالان اقتصادی داخلی و خارجی است.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: رویکرد منطقه آزاد چابهار به‌عنوان بخشی از مناطق آزاد کشور که در رونق اقتصادی و کمک به پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی نقشی پررنگ دارد، تسهیل فضای سرمایه‌گذاری برای ارتقا تولیدات صادرات محور به‌ویژه در حوزه محصولات دریا پایه است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش با هدف خودکفایی مددجویان کمیته امداد
  • مغان طلاست نباید در قواره مس بماند/گمرک بیله سوار نبض اقتصاد مغان
  • ایجاد منطقه آزاد مغان راپیگیری می‌کنم/کشاورزی شاه‌کلید توسعه مغان
  • نیاز گمرکات مرزی، مناطق آزاد و ویژه به ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی
  • باید ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی در گمرکات و مناطق آزاد مستقر شود
  • عمران منطقه آزاد اروند عنوان برتر را به خود اختصاص داد
  • پایانه صادراتی قوی برای زنجیره ارزش کشاورزی مازندران نداریم
  • تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات
  • مناطق آزاد کشور ؛ چالش ها وراهکارها
  • معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری