Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: نابرابری تورم با حقوق کارکنان دولت و دستگاه های مختلف کشور عملا کارمندان را نیز به طبقه محروم جامعه افزوده است.

به گزارش ایران اکونومیست، فتح الله توسلی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در سوگندی که در ابتدای نمایندگی قرائت نمودیم، در برابر قرآن مجید و با تکیه بر شرف انسانی خود سوگند یاد کردیم که در انجام وظایف وکالت همواره بر حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پایبند باشیم، از قانون اساسی اطاعات کنیم و در نوشته ها و اظهارنظرها استقلال، آزادی مردم و تامین مصالح آنها را مد نظر قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: نکاتی که عنوان می‌شود نه به معنای نادیده گرفتن تلاش دولت بلکه برای ثبت در تاریخ و تشریح و تبیین وضعیت است و یافتن درمان دردهایی است که جامعه گرفتار آنها شده است؛ ضرورت دارد تمام کارگزاران نظام به ویژه دولت و مجلس چاره‌ای برای آن بیندیشند که پوشاندن زخم چاره کار  نیست و امکان دارد که به عفونت منجر شود.

نماینده بهار و کبودرآهنگ به نامه مولای متقیان علی(ع) به مالک اشتر اشاره کرد و گفت: حضرت علی (ع) بیان می کنند ای مالک در کار کارگزاران خود بنگر و پس از آزمایش به کارشان کارگزارن شایسته را در میان گروهی بجوی که اهل تجربه و حیا هستند. پس در کارها تفکر و کاوش کن و پس اگر یکی از ایشان دست به خیانت گشود، به نسبتی که خیانت کرده تنش را به تنبیه بیازارید و از آنچه که کرده بازخواست کنید.

توسلی خطاب به هیات رییسه مجلس و ملت ایران بیان کرد: براساس گزارش رسمی معاونت نظارت مجلس در کمتر از یک سال گذشته و در اجلاسیه دوم مجلس از تاریخ ۷ خرداد ۱۴۰۰ تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، بیش از ۲۱۴۳ تذکر کتبی و ۱۰۰۰ تذکر شفاهی در صحن مجلس قرائت شده و حدود ۲۱۰۰ سوال از وزرا که به تفکیک مشخص و در سامانه ثبت شده است که البته تعدادی هم به ماه پایانی دولت قبل مربوط است. این آمارها تا حدودی شاخص مناسبی است که عملکرد کارگزارن سنجیده شود.

وی در ادامه  خطاب به رئیس جمهور اظهار کرد: برخی از وزرای دولت جنابعالی نه تنها پاسخگوی مردم بلکه  پاسخگوی منتخبان مردم در مجلس نیز  نیستند و خود را تافته جدا بافته و مجلس را محلی برای گرفتن رای اعتماد می دانند و دیگر هیچ.

عضو مجمع نمایندگان همدان با اشاره به عدم دسترسی به وزیر ارتباطات گفت: ایشان عملا در دسترس نیستند، در حالی که بعضی از شهرستان ها و روستاهای کشور از جمله مناطقی از حوزه انتخابیه بنده فاقد خدمات حداقلی ارتباطی هستند، هم ایشان و هم شرکت مخابرات از دسترس خارج هستند و به جای حل مشکلات اساسی و انجام وظایف خود در اقدامی توهین آمیز اعلام می‌کنند برای دهک‌ های پایین جامعه اینترنت رایگان در نظر می‌گیریم، دهک های پایین جامعه کسانی هستند که به هیچ عنوان به اینترنت دسترسی ندارند و نتیجه یک سال پیگیری بنده و همکارانم پاسخی در بر نداشته است. برای چه کسی اینترنت در نظر می‌گیرید؟

توسلی خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای مرکز آمار ایران از کاهش شدید اشتغال بخش کشاورزی خبر می‌دهد که بسیار نگران کننده است، مکاتبات جلسات بنده به عنوان نماینده مردم با وزیر کشاورزی و مسئولان این وزارتخانه برای دریافت حداقل اعتبار جهت لایروبی و احیای قنات‌ها و کانال های کشاورزی برای حمایت از کشاورزان، صرفا آب در هاون کوبیدن بوده و صدها هکتار باغ و مزارع مردم خشک شد. خشکسالی هم مزارع گندم های دیم را آتش زد و این در حالی است که ۸۰ درصد از مردم  حوزه انتخابیه بنده کشاورز هستند.

وی ضمن ابراز ناراحتی از بلاتکلیفی رتبه بندی معلمان  تصریح کرد: دستورات اغلب وزرا از جمله وزیر آموزش وپرورش، راه و شهرسازی، بهداشت و درمان و ورزش و جوانان صرفا روی کاغذ باقی مانده و به دفترچه خاطراتی تبدیل شده که هر روز قطورتر و قطورتر می شود و بدنه وزارتخانه‌ها دستورات وزرا را اجرا نمی‌کنند و ما شرمنده مردمی هستیم که به عنوان آخرین امید به ما مراجعه می‌کنند و هنوز پس از ماه‌ها تکلیف رتبه بندی معلمان روشن نشده است .

این نماینده مجلس یازدهم با انتقاد از پاسخگویی بانک‌ها گفت:  برخی از بانک‌ها نه تنها گرهی از کار مردم باز نمی کنند، بلکه با سختگیری ‌های بی مورد و مقررات پیچیده عملا در اجرای مصوبات مجلس و دولت کار شکنی می کنند، بانکی که وظیفه ‌اش پرداخت وام‌های قرض الحسنه است پاسخگو نیست و بانک کشاورزی که وظیفه خدمت رسانی به کشاورزان را دارد، مدیر عامل این بانک تلفن خود را جواب نمی دهد و بعضی از بانک ها هم که در حال بنگاه داری هستند.

توسلی با بیان اینکه رئیس سازمان برنامه و بودجه اعطای وام به روستائیان برای ساخت یا تعمیر مسکن را تورم زا می‌داند، گفت: ایشان غافل از این است که صدها هزار پرونده در بنیاد مسکن به این امید که با این وام برای خود خانه و سرپناهی  بسازند تشکیل شده است.

وی در رابطه با سفرهای استانی رئیس جمهور گفت: مصوبات سفرهای قبلی نشان می‌ دهد که در این سفرها به اتمام پروژه‌ های نیمه تمام توجه می شود که اقدام خوبی است، اما گناه مردمی که هیچ پروژه ای در آنجا شروع و یا اجرا نشده چیست؟ در شهرستان کبودر آهنگ پروژه ای نداریم که بخواهیم در سفر رئیس جمهور تکمیل کنیم.

نماینده مردم کبودر آهنگ با اشاره به دستور امیر مومنان (ع) به مالک اشتر گفت: ایشان فرمودند خدا را خدا را در باب طبقه محرومین، کسانی که بیچارگانند از مساکین، بینوایان و زمین گیران، در نگاهداشت آنان بکوش، اینان مردمی هستند که در نظر دیگران بی مقدارند و مورد تحقیر رجال حکومت. شرایط اقتصادی و عمومی کشور به شکلی است که اکنون در بسیاری از خانواده ها موضوعی به نام سفره مطرح نیست، گرانی سرسام آور و افزایش لحظه ‌ای قیمت ها و تورم لجام گسیخته کالاها و خدمات چون تازیانه ای بر پیکر مردم نواخته می شود که از حداقل امکانات بهره مند نیستند و توان سیر کردن شکم خود و فرزندان خود را ندارند.

توسلی در پایان ضمن تشکر از رئیس جمهور خاطرنشان کرد: نابرابری تورم با حقوق کارکنان دولت و دستگاه های مختلف کشور عملا کارمندان را نیز به طبقه محروم جامعه افزوده است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: نرخ تورم ، فتح الله توسلی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: نرخ تورم رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۰۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فلاحت پیشه: نه‌تنها از منابع فروش نفت نفعی برای مردم حاصل نشد؛ بلکه دولت دست در جیب مردم کرده است

  حشمت الله فلاحت پیشه گفت:  فارغ  آمارهایی که از رشد در دولت مطرح می‌شود  وقتی که به معیار اصلی ارزیابی عملکرد دولت می‌رسیم که همان میزان رضایت مردم است، متوجه مى‌شویم که در دولت آقای رئیسی چند کار انجام شده است؛ ۱- بیشترین فشارها بر دوش مردم وارد شد ٢- سالانه ۵۰ درصد مالیات افزایش پیدا کرد ٣-  برای کسب درآمد و سود از جیب مردم تلاش شد و دولت خود را در جیب و کاسبی مردم سهیم کرد که همه اینها در دنیای امروز بی‌سابقه است.

وی گفت:نه‌تنها در دولت آقای رئیسی عزم جدی برای رفع نیازهای اقتصاد مردم وجود ندارد؛ بلکه در جایی هم که مردم با وجود گرانی، تورم و بی‌سامانی اقتصادی زندگی خود را به‌سختی می‌گذراندند، دولت باز هم به گونه‌ای از جیب مردم برداشت می‌کند.

به گزارش شرق، فلاحت پیشه ادامه داد: آخرین آن مالیات بر عایدی سرمایه است، مردم اموال و املاکی دارند که ریسک تورم ناشی از خرید و حفظ و ارتقا و افزایش اموال خود را به جان خریده‌اند و این در حالی است که دولت خود را شریک در سرمایه و دارایی سود مردم کرده است و این عملکرد یعنی به عبارتی در شرایطی که در دولت سیزدهم ما تا هفت برابر فروش نفت در مقایسه با زمان تحریم داشتیم و درعین‌حال بخش عمده اموال مسدودشده کشور نیز آزاد شده بود، نه‌تنها از منابع فروش نفت نفعی برای مردم حاصل نشد؛ بلکه دولت دست در جیب مردم کرده؛ به طوری که میزان مالیات و عوارضی که از مردم در سال ۱۴۰۲ اخذ شد، هزار هزار میلیارد تومان بوده که خود یک رقم بی‌سابقه است .

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • فلاحت پیشه: نه‌تنها از منابع فروش نفت نفعی برای مردم حاصل نشد؛ بلکه دولت دست در جیب مردم کرده است
  • مجلس به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار
  • قالیباف به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • ارزش افزوده‌ پرداختی به شهرداری‌های لرستان ناچیز است
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • واکنش عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: تورم ۱۲۶ درصد بالا رفت، حقوق ۱۱۹ درصد
  • معاون وزیر کار : دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم تقریبا رشد کرده
  • حقوق کارگر با تورم و مشکلات اقتصادی جامعه همخوانی داشته باشد