Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول خانه‌های احسان استان خوزستان با اشاره به طرح توانمندسازی و تحول محلات کم‌برخورد، گفت: طرح توانمندسازی و تحول محلات کم‌برخورد در استان خوزستان اجرایی شد. - اخبار استانها -

سید علی جزایری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز،با اشاره به طرح توانمندسازی و تحول محلات کم‌برخورد، اظهار داشت: طرح توانمندسازی و تحول محلات کم‌برخورد با دو هزار و بیست محله در کل کشور که چهار نهاد از جمله بهزیستی، کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان امام و هلال احمر در کشور است که در این باره ستادی در وزارت کشور تشکیل شده و نیز مجموعه‌هایی که مربوط به همین موضوع هستند جمع شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به جزییات این طرح اشاره کرد، افزود: هدف از این اقدام مناطق  محروم و کم‌برخورد در حوزه‌های زیرساختی، خدمات رفاعی، اجتماعی و فرهنگی متحول کنند، هر کدام این نهادها برای خودشان قرارگاه زده‌اند که در استان خوزستان 10 سهمیه محله، سهمیه ستاد اجرایی فرمان امام استانی در هشت شهرستان از جمله آبادان، مسجدسلیمان، رامهرمز، بندرامام، کارون، اهواز، حمیدیه و شوش است.

وی به شیوه اجرایی قرارگاه در استان خوزستان اشاره و بیان کرد: شیوه کار به این گونه است که از جوانان و اهالی همان محله استفاده و یک نفر را مسئول و تشکیلاتی تشکیل می‌شود؛ که به نام خانه احسان نامگذاری می‌شود.

بی‌تفاوتی جالب تزارها به ایام محرومیت؛ اردوی مشترک ستاره‌های کشتی روسیه با ارمنستانروایت تسنیم از محرومیت‌های آب شرب استان زنجان ـ 6| تنش آبی در ‌"مسگر" خدابنده/ روستایی که آب ندارد18 روستای منطقه محروم پیشخور از تنش آبی نجات می‌یابند

مسئول خانه‌های احسان استان خوزستان در ادامه با بیان اینکه 6 ماه است که کارهای مختلفی انجام شده، گفت: از جمله اقدامات تعمیر و بازسازی مسکن، کارهای فرهنگی، استعدادیایی نوجوانان تحت عنوان لیگ فوتبال، اطعام غدیر، پیگیری و برگزاری جلسات با موضوع مباحث زیرساختی با حضور  "آقامحمدی در وزارت کشور، جانشین وزیر کشور" در استانداری خوزستان، پیگیر و اجرا طرحی هستیم با عنوان نظام مسائل اجتماعی و فرهنگی  زیرساختی محلات که استارت آن زده شده است همچنین راه‌اندازی تشکیلات این محلات  که برای هر کدام از این محلات مسئولی تعیین شده است و نیز برگزاری جشن‌ و اعیاد مختلف از جمله اقدامات بوده است.

وی در ادامه اقدامات انجام شده، افزود: از دیگر خدمات مهارت‌افزایی، رصد و ثبت نام محرومین و بیمه در مناطق مربوطه پیگیری شده است. 

جزایری با بیان اینکه  پالش مسائل هر محله در دستور کار است تا نیاز اصلی آن محله شناسایی شود گفت: از جمله مسائل مهمی که در دستور کار ما است که ممکن است به هر کدام از این موارد در محلات مورد نظر از قبیل اشتغال‌زایی، اعتیاد، ازدواج و زنان بی‌سرپرست نیاز باشد پرداخته می‌شود. 

وی با بیان اینکه در ایام غدیرخم پنج اقدام مدنظر ما است، گفت: اطعام علوی، حمایت از اشتغال خانگی، تعمیر و بازسازی منازل مسکونی، تعمیر و بازسازی مدارس و در صورت نیاز احیای مدارس در محله و همچنین کمک به آزادسازی زندان در دستور کار است که طبق نیاز محله مربوطه انجام و اجرا شود. 

انتهای پیام/337/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۰۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نقشه راه اجرایی سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

شورای‌عالی انقلاب فرهنگی نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مصوب کرد.

به گزارش مهر، جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز سه‌شنبه به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی با تصویب سه مصوبه برگزار شد.

اولین مصوبه این جلسه نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود که با رای اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

این سند با وجود برخورداری از غنای مبنایی، فاقد نقشه راه اجرایی بود که با تلاش شش ماهه وزارت آموزش و پرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کلیات آن تدوین و در جلسه امروز این شورا تصویب شد.

همچنین در جلسه امروز دو نفر از اعضای حقیقی شورای سیاستگذاری جایزه دکتر کاظمی آشتیانی و پنج نفر از اعضای حقیقی برای عضویت در هیئت امنای بنیاد سعدی با نظر موافق اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شدند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی
  • تصویب نقشه راه اجرایی سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب سند اجرایی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • «منم بچه مسلمان» هم با سیمرغ به تحول رسید
  • مخبر: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سریع‌تر اجرایی شود
  • مخبر: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هرچه سریع تر اجرایی شود
  • سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هرچه سریع‌تر اجرایی شود
  • ۱۴ محله اردبیل میزبان رویداد «یک صدا ایران» خواهد بود
  • طرح‌های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار