Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران رضا بیانی روز چهارشنبه گفت: تثبیت مالکیت دولت با اخذ ۵ سند کاداستر (سند تک برگی) به میزان ۵ هزار و ۵۰۸ هکتار؛ ۲ سند به مساحت ۷میلیون و ۹۳۲ هزار و ۷۵۸متر  از اراضی ملی در پلاک‌های جمال آباد و رحمان آباد  شهرستان شمیرانات انجام شد.

وی افزود: همچنین یک سند به مساحت ۱۷میلیون و ۶۹۲ هزار و ۷۱۷  متر از اراضی ملی در پلاک فشافویه  شهرستان ری صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیانی ادامه داد: یک سند دیگر نیز به مساحت ۳۹۰ هکتار  از اراضی ملی در پلاک  اسد آباد شهرستان ملارد و یک سند به مساحت ۲۵ میلیون و ۵۶۱ هزار و ۵۲۴ متر از اراضی ملی در پلاک  جابان  شهرستان  دماوند به منظور جلوگیری از زمین‌خواری و تعرض به انفال و بیت المال متعلق به مردم دارای سند کاداستر (تک برگی) شد.   

وی گفت: با تعیین محدوده اراضی ملی در بانک کاداستر و صدور سند اسناد مالکیت کاداستری ملی، از هرگونه تعارض به این اراضی و زمین خواری، کوه خواری و جنگل خواری جلوگیری می‌شود.

بیانی ادامه داد: اسناد کاداستری دارای اهمیت زیادی در کاهش دعاوی از جمله شفافیت در نظام ملکی کشور، تعیین نقشه دقیق اراضی با کاربری‌های مختلف، راهگشا در اختلافات ملکی به دلیل نقشه دقیق کاداستری، تعیین دقیق حد و مرز قطعات در نقشه کاداستر، تعیین محدوده اراضی ملی و منابع طبیعی و جلوگیری از زمین خواری، کاهش اختلافات با مجاورین است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از مردم درخواست کرد: با رعایت اصول حفظ و نگهداری منابع طبیعی، از آسیب رساندن به درختان، جنگل ها، مراتع و دیگر عناصر طبیعت و آلوده کردن محیط زیست خودداری کرده و ضمن پاسداشت طبیعت و پرهیز از آلودگی و تخریب عرصه‌های طبیعی، در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و آتش سوزی های احتمالی در عرصه های جنگلی، مرتعی و اراضی ملی مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ و سامانه ۱۳۹ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع  دهند.

به گزارش ایرنا، قانون جامع حدنگار (کاداستر) در سال ۱۳۹۳ با هدف مبارزه با پدیده زمین خواری و جلوگیری از تعرض به اراضی ملی و حفط بیت المال و منافع دولت در مجلس تصویب شد.

این قانون، شامل مجموعه فعالیت‌های تهیه نقشه با استفاده از عکس‌ها و تصاویر زمینی، دریایی، هوایی، ماهواره ای، تبدیل رقومی عکس‌ها و تصاویر، عملیات زمینی نقشه برداری، ویرایش و تکمیل نقشه‌های زمینی و تطبیق نقشه با وضعیت واقعی و موجود املاک و اضافه کردن کلیه اطلاعات ثبتی، حقوقی و توصیفی و کنترل نهائی و به‌روزرسانی آن است.

برچسب‌ها منابع طبیعی و آبخیزداری شهر تهران كاداستر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری شهر تهران كاداستر منابع طبیعی و آبخیزداری شهر تهران كاداستر اراضی ملی در پلاک منابع طبیعی زمین خواری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۰۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم قربان پور ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات موثر اداره امور اراضی جهاد کشاورزی اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات مجموعه جهاد کشاورزی واگذاری ۱۵۲ هکتار از اراضی دولتی به طرح های مختلف کشاورزی و غیره بوده است.

رییس جهاد کشاورزی کاشمر ادامه داد: در سال جاری باهدف آموزش بهره برداران بیش از ۲۵۰ نفر روز دوره آموزشی برگزار شده و بیش از ۱۹ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از اراضی به طور موثر پیمایش شده که منجر به صدور ۸۰ مورد اخطاریه و ۴۰ مورد اعمال قانون تبصره ۲ ماده ۱۰ وتعداد ۶ مورد ماده ۳ طبق قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی شده است.

وی بیان کرد: در سال جاری ۱۸ مورد نقشه تجمعی پلاک های دارای رفع تداخلات با سطحی بالغ بر ۳هزار و ۵۰۰ هکتار تهیه شده و۶۳۰ نفربهره بردار با سطحی برابر ۳۵۰ هکتار به اداره ثبت اسناد و املاک جهت سند دار کردن اراضی معرفی شده اند.

قربان پور اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۱۰ مورد ثبت پرونده حقوقی و تعداد ۱۷۳ مورد از پرونده های سنوات گذشته را در سامانه ثبت کرده ایم.

رییس جهاد کشاورزی کاشمر خاطر نشان کرد: همچنین طرح های اجرا شده در قالب تبصره یک ماده یک ۹ مورد و ۱۳ مورد نیز در قالب طرح های واگذاری اراضی ملی انجام شده است.

کد خبر 6093028

دیگر خبرها

  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • قابل احیا بودن ۱۴ درصد مساحت محوطه ربع رشیدی تبریز
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال