Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا توکل روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: صادرات از اداره کل گمرک بندرامام خمینی (ره) در این مدت، به ارزش وزنی یک میلیون و۶۸۳ هزار و ۳۱۸ تن و به ارزش ریالی ۲۰۴ هزار و ۵۷۰ میلیارد و ۹۲۱ میلیون ریال معادل ۸۲۹ میلیون و ۸۲۲ هزار و ۳۱۸ دلار بوده است.
وی افزود: عمده کالاهای صادراتی از بندر امام خمینی(ره) شامل کلینگر، کود اوره ، شمش فولادی سیمان ، پروپان، پنتان، بوتان و ورق فولادی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


توکل ادامه داد: همچنین کالاهای صادراتی از گمرک منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در بندرامام خمینی (ره) نیز شامل گوگرد، نفتای سنگین، پروپان، متانول ، اوره گرانول ،آمونیاک پروپان و  ریفورمیت بود.
مدیرکل گمرک بندر امام خمینی(ره) بیان کرد: کشورهایی هدف صادرات کالاهای منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، امارات، کویت، چین، ترکیه، افغانستان، هندوستان، عراق و تایلند بودند.
وی گفت: عمده کشورهای مورد هدف صادرات از بندر امام خمینی(ره) نیز چین، عراق، ترکیه، امارات، پاکستان، هند، ازبکستان، افغانستان، روسیه و ارمنستان بودند.
توکل ادامه داد:کشورهایی که بیشترین واردات از آنها نیز انجام شد شامل امارات، چین، تایلند، هلند، عمان، سویس ، آلمان و ترکیه بودند.
وی افزود: کالاهای وارد شده شامل ذرت ، گندم، جو ،کنجاله ،سویا، دانه روغنی، شکر، روغن، برنج، اکسید آلومینیوم، زغال سنگ، خاک فسفات، ام دی اف خام، لوله کربن  و تجهیزات حفاری بود.

۳۰ درصد تولیدات پتروشیمی کشور در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر انجام می‌شود که در توسعه اقتصادی کشور نقش تاثیرگذاری دارد.

منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در محدوده‌ای به وسعت حدود دو هزار و ۸۵۰ هکتار در جنوب غربی ایران و در ساحل خلیج فارس، واقع در بندرامام خمینی (ره) شهرستان بندر ماهشهر، قرار گرفته شده است.

بندر امام خمینی(ره) در جنوب خوزستان، ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه ۵۰ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی را دارد.

برچسب‌ها توسعه صادرات بندرامام خمینی بندر ماهشهر خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه صادرات بندرامام خمینی بندر ماهشهر توسعه صادرات بندرامام خمینی بندر ماهشهر خوزستان منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی ره بندرامام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۰۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان

پیمان اسکندری اظهار کرد: مرز‌های رسمی سیرانبند بانه و باشماق مریوان در سال‌های اخیر در حوزه تجارت خارجی فعالیت خوبی داشته‌اند و سالانه ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از طریق این مرز‌ها به خارج از کشور صادر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: بندر لاذقیه سوریه و بندر بصره در کشور عراق به این ۲ مرز استان نزدیک است و موجب کاهش قیمت تمام شده این محصولات در کشور می‌شود.

وی بیان کرد: به همین جهت درخواست‌های تجار و بازرگانان را طی یکی دو سال اخیر با حضور استاندار و همکاری سازمان حفظ نباتات کشور پیگیری کردیم و در نهایت موفق به کسب مجوز واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق شدیم.

اسکندری اضافه کرد: مجوز واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق مریوان از ۱۲ اردیبهشت ماه جاری صادر شده است که این مهم موجب گسترش مبادلات مرزی خارجی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات فرودگاهی به ۳ هزار و ۲۰۰ مسافر در روز
  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان
  • افزایش ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲ / رشد ۴۸ درصدی برخورد با خودروهای شوتی
  • طی یک سال؛ صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • سهم ناچیز خراسان جنوبی در حوزه صادرات سنگ قیمتی
  • شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین