Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-07@17:23:09 GMT

ثبات قیمت‌ها در بازار بی‌رمق خودرو

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۸۰۵۴۷

ثبات قیمت‌ها در بازار بی‌رمق خودرو

بررسی‌ها از بازار خودروی پایتخت حاکی از ثبات نسبی قیمت‌ها است و دست‌کم در یک ماه تغییر آن‌چنانی در قیمت‌های اعلامی رخ نداده است.

به گزارش ایران اکونومیست، واکاوی بازار خودروی تهران نشان می‌دهد در هفته جاری به‌جز کاهش قیمت یک تا دو میلیون تومانی پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و افت ۲ تا سه میلیون تومانی خودروی کوئیک، قیمت بقیه خودروها همچنان ثابت باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بازار در رکود سنگینی به سر می‌برد و مشتریان کمتر برای خریدوفروش مراجع می‌کنند

این وضعیت به طور مشابه در گروه خودروهای مونتاژی و خارجی نیز دیده می‌شود و قیمت‌ها با نرخ‌های اعلامی یک ماه پیش هیچ تفاوتی نداشته است.

«سعید موتمنی» رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت ضمن تایید این رکود سنگین، به ایران اکونومیست گفت: تولید و عرضه فعلی از سوی خودروسازان، جوابگوی نیاز بازار نیست.

وی بیان داشت: اگر همچنان شاهد صف کشیدن مردم برای خرید خودرو و شرکت در قرعه‌کشی هستیم، به دلیل سود بالای موجود در آن و اختلاف ۴۰ تا بیش از ۱۰۰ درصدی قیمت کارخانه‌ای و بازاری خودروها است، در حالی که بارها گفته‌ایم اگر عرضه به میزان کافی انجام شود دیگر صفی برای خرید خودرو تشکیل نخواهد شد.

موتمنی همچنین با انتقاد از عرضه خودروها در بورس و قیمت‌گذاری آن، این مساله را موجب سه‌نرخی شدن خودروها عنوان کرد که به التهابات در بازار دامن خواهد زد.

وی حتی پیش‌بینی کرد: با عرضه خودروها در بورس، قیمت برخی انواع خودروها از میزان فعلی بیشتر شود.

به گزارش ایران اکونومیست، نرخ‌گذاری در حاشیه بازار یا عرضه در بورس، دو پیشنهاد ارائه شده به‌عنوان جمع‌بندی نظرات صنعت خودرو در خصوص اصلاح شیوه قیمت‌گذاری بود که هفته گذشته نیز طبق روال جلسات قبلی به شورای‌عالی امنیت ملی ارائه شد.

شب گذشته شورای‌عالی بورس و اوراق بهادار، عرضه خودرو در بورس کالا را با هماهنگی وزارت صمت مصوب کرد.

عرضه خودرو در بورس کالا در تاریخ ۱۸خردادماه امسال با درخواست وزارت صنعت، معدن و تجارت تعلیق  شده بود.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: ایران خودرو ، قیمت خودرو ، وزارت صنعت معدن و تجارت

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ایران خودرو قیمت خودرو وزارت صنعت معدن و تجارت عرضه خودرو قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۰۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه

محمد بهمن مدیر تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه گفت : پیوستن شرکت‌های کرمانشاهی به بازار بورس کشور، یک فرآیند چندین مرحله‌ای و چندین ساله است که با پیگیری‌های استاندار، معاون اقتصادی استاندار و مدیران دستگاه‌های اقتصادی استان برای استان کرمانشاه به یک فرآیند با بازده زمانی کوتاه تبدیل شد و توانستیم با بازار سرمایه ارتباط برقرار کنیم چرا که طی ۱۵ سال گذشته هیچ شرکتی در سازمان بورس پذیرش نشده است.

مدیر تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده در سال ۱۴۰۲، شرکت ذوب آهن بیستون به عنوان اولین شرکت بخش خصوصی در سازمان بورس مورد پذیرش، درج نماد و معارفه قرار گرفت و تنها عرضه این شرکت باقی‌مانده که ان‌شاءالله با ارائه مجوز عرضه سهام از سازمان بورس، عرضه این سهام آغاز خواهد شد.

بهمن با اشاره به ورود شرکت‌های دانش‌بنیان کرمانشاه در بازار بورس، اذعان کرد: در استان کرمانشاه یک شرکت دانش‌بنیان برای بازار بورس پذیرش شده که در حال طی مراحل درج نماد هستیم و این شرکت هم در فصل بهار عرضه خواهد شد؛ در آخرین روز‌های سال گذشته، پذیرش شرکت مانیزان در سازمان بورس صورت گرفت که از طرف سازمان این شرکت پذیرش شد و اکنون در حال رفع شروطی هستیم که فروش اوراق بهادار تهران برای این شرکت در نظر گرفته شده و پس از رفع این شروط، نماد آن درج و عرضه خواهد شد.

مدیر تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه ابراز کرد: اتفاق خوب دیگری که برای استان کرمانشاه و کشور در سال ۱۴۰۲ افتاد، این بود که اولین سهام پروژه کشور در بازار سرمایه‌گذاران حرفه‌ای پذیره‌نویسی شد و این بازار برای پذیره نویسی شرکت بیواتانول کرمانشاه یا همان سوخت سبز زاگرس ایجاد شد و مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان برای پذیره‌نویسی آن انجام شده است.

بهمن از پیگیری شرکت‌های بیشتر برای ورود به بازار بورس خبر داد و گفت: به دنبال این هستیم که در سال جاری تعداد شرکت‌های مشمول بورس شده را در بازار بورس افزایش دهیم و در این راستا در حال مذاکره و بررسی شرایط دو عدد از شرکت‌های استان برای پذیرش در بازار بورس هستیم؛ علاوه بر این یک شرکت‌پروژه دیگر را هم پیگیری می‌کنیم تا پذیره‌نویسی آن در سرمایه‌گذاری حرفه‌ای انجام شود.

مدیر تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه در رابطه با تأثیر حضور شرکت‌ها در بازار بورس خاطرنشان کرد: یکی از منابعی که معمولاً واحد‌های صنعتی و تولیدی برای گسترش فعالیت و افزایش ظرفیت تولیداتشان استفاده می‌کنند تسهیلات بانکی است، لذا با توجه به اینکه در سال‌های اخیر تسهیلات بانکی محدود شده، شرکت‌ها می‌توانند با پذیرش سهام خود در بازار سرمایه و عرضه، تأمین مالی مورد نیاز خود را از بازار بورس انجام دهند و از مابقی مشوق‌های بازار سرمایه به نفع خودشان استفاده کنند.

وی با اشاره به مهم‌ترین تأثیر حضور شرکت‌ها در بازار بورس بیان کرد: بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مسئله با توجه به حضور شرکت‌ها در بازار بورس و سرمایه‌گذاری، تأمین مالی لازم است که به راحتی انجام می‌گیرد و دیگر نیازی به تسهیلات ندارند و حتی با این امتیاز می‌توانند پروژه‌های جدیدی اجرا کرده و در فاز توسعه شرکت مشکل نداشته باشند.

مدیر تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه در مورد آمار شرکت‌های بورسی کرمانشاه اذعان کرد: با وجود سه شرکت و سهام پروژه‌ای که در سال ۱۴۰۲ اضافه شد، تعداد شرکت‌های بورسی استان کرمانشاه از سه به هفت شرکت افزایش پیدا کرد و دو شرکت دیگر نیز در بازار فرابورس داریم که جمعا تعداد شرکت‌ها پروژه‌های استان در بورس و فرابورس از ۵ مورد به ۹ مورد افزایش پیدا کرد است.

بهمن با اشاره به میزان معاملات استان کرمانشاه بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ ارزش معاملاتی که توسط مردم استان کرمانشاه صورت گرفته است حدودا ۵ هزار میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۶۰ درصد فروش سهام و ۴۰ درصد خرید سهام بوده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ریزش بورس تا کی ادامه خواهد داشت؟
  • قیمت قطعی ۲ خودروی برقی در سامانه یکپارچه خودرو+ جدول
  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • متقاضیان خرید خودرو بخوانند/ قیمت خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد + جزییات
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • آغاز فروش فوری ۵ خودرو در سامانه یکپارچه + اسامی خودروها و شرایط
  • اولین دور فروش خودروهای برقی وارداتی آغاز شد
  • آغاز فروش اولین خودرو‌های برقی از عصر امروز
  • ثبات قیمت مرغ در بازار همدان 
  • چری در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ با رویکرد «اکوسیستم متنوع»