Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@18:30:12 GMT

چتر حمايتي کميته امداد بر سر اديان مختلف

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۸۰۵۶۲

خبرگزاری آریا-خدمت رسانی کمیته امداد همه پیروان ادیان را در بر می‌گیرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور در همایش حمایت حقوقی عدالت محور، کرامت مدار و توانمندساز که با حضور سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به فرایند خدمت رسانی در مجموعه امداد گفت: در این بخش نباید تفاوتی بین شیعه و سنی، مسیحی، زرتشتی و دیگران باشد که البته این مهم مورد توجه کمیته امداد قرار دارد و بدون کوچکترین تفاوتی همه پیروان مذاهب مختلف به طور یکسان و عادلانه از خدمات این کمیته بهره مند می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید براینکه بر وظیفه دستگاه قضایی برای یاری رسانی حقوقی تمام آحاد جامعه به ویژه افراد کم توان حقوقی تصریح کرد: البته در همین فرایند هم طبقه بندی وجود دارد به عنوان مثال برخی متمول و آشنا به موضوعات حقوقی هستند و به تبع آن‌ها حق خود را دنبال می‌کنند و چنانچه در این فرآیند کسی یا فردی دنبال احقاق حقوق خود نباشد به هرحال این موضوع شخصی است و به وی برمی گردد.
حجت الاسلام منتظری با اشاره به اینکه کمیته امداد یک ظرفیت قابل توجهی را دارد، تصریح کرد: حتما در این بخش مجموعه مرتبط با حوزه قضایی امداد چارچوب‌هایی را مشخص کرده است و ما نیز در دستگاه قضایی وظیفه خود می‌دانیم که در چارچوب مشخص شده به جامعه هدف امداد خدمت رسانی کنیم و این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.
وی با تاکید بر ناکافی بودن حرف برای حل مشکلات، عمل و اجرای دقیق را ضروری دانست.
دادستان کل کشور در ادامه نیاز به ایجاد یا تقویت مجموعه مرتبط بخش قضایی کمیته امداد، را خواستار و آمادگی دادستانی برای همکاری قضایی با مجموعه کمیته امداد را یادآور شد.
وی در پایان با تاکید بر وجهه قضایی برخی موضوعات مجموعه کمیته امداد گفت: یکی از موضوعاتی که به صورت حقوق عامه و به طور ویژه در دادستانی و در قالب اداره کل سرپرستی در نظر گرفته شده، مربوط می‌شود به ایتام و کسانی که فاقد، ولی هستند، چون این موارد از طریق این اداره‌ی سرپرستی پیگیری و دنبال می‌شود.
دادستان کل کشور در پایان از مجموعه کمیته امداد خواست که هیچ خدمت قضایی معطل نماند و از دادستان‌ها همکاری در این موارد را بخواهند تا موضوعات پیگیری و اجرا شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کمیته امداد کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۰۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست امضای تفاهمنامه همکاری نهاد کتابخانه های عمومی کشور با کمیته امداد امام خمینی (ره) فردا یکشنبه ۹ اردیبهشت در دفتر مرکزی کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

این تفاهمنامه با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی، راه اندازی مراکز مشاوره در کتابخانه های عمومی و اجرای طرح «راه زندگی» با حضور مهدی رمضانی دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور و رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

برنامه مورد اشاره فردا یکشنبه ۹ اردیبهشت از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در فتر مرکزی کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

کد خبر 6090181 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • مشارکت بیش از هزار معلم سمنانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی
  • جهاد دندانپزشکان در خدمت به کویرنشینان آران وبیدگل
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • میز خدمت ادارات و خدمت‌رسانی به مردم تداوم داشته باشد
  • جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی
  • نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان
  • خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد 
  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است