Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پرس اسوسیشن، این دستگاه که قادر به عکاسی از شبکیه، پشت چشم و قرنیه است را می توان به دستگاهی که برای آزمایش چشم به کار می رود، اضافه کرد. به این ترتیب اپتومتریست ها به راحتی می توانند سلامت چشم را کنترل کنند.

محققان امیدوارند تحولات جدید در این زمینه به شناسایی بیماری هایی مانند سرطان چشم و آب سیاه کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هزینه دستگاه های فعلی برای عکسبرداری ۳ بعدی از چشم گاهی به ۱۰۰ هزار پوند می رسد و به همین دلیل برای عموم مردم نمی توان از آنها استفاده کرد. یک نسخه اصلاح شده از این فناوری به افراد امکان می دهد از شبکیه چشمان خود سلفی بگیرند. به عبارت دیگر دستگاه جدید را می توان بدون نظارت پزشکی و حتی در داروخانه ها استفاده کرد.

ماریوجیاردینی، یان کوگیل و کرستی جوردن در بخش مهندسی پزشکی دانشگاه استراثکلاید در انگلیس این دستگاه را ابداع کرده اند.

جیاردینی در این باره می گوید با کمک این روش می توانند به راحتی و با هزینه ای اندک، بدون نیاز به متخصص چشم بیماران را بررسی کرد. دستگاه ما به شیوه ای راحت و سریع و در حقیقت در کمتر از یک ثانیه قادر به ثبت تصاویر ۳بعدی است.

او در ادامه می افزاید: این فناوری می تواند آزمایش ها و فرایندهای پس از آن برای تشخیص بیماری هایی مانند آب سیاه را دگرگون کند زیرا هر اپتومتریستی در هر نقطه از جهان قادر به خرید آن خواهد بود.

کد خبر 5537269 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: تحقیقات علمی چشم پزشکی نوآوری شرکت دانش بنیان اینترنت حاکمیت سایبری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حکمرانی فضای مجازی ایرانسل فناوری نانو فضای مجازی حکم انتصاب تولید دانش بنیان حکمرانی داده تجهیزات پزشکی کانادا حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۰۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکاسی از انبوه عنکبوت‌ها روی مریخ

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، ویژگی هایی فصلی و عنکبوت مانند روی ترک های سطح مریخ ظاهر شده اند. مدارگرد مریخی اروپا به نام مارس اکسپرس تصاویری از ویژگی هایی کوچک و تیره رنگ در منطقه ای از مریخ به نام «اینکا سیتی»در نزدیکی قطب جنوب سیاره ثبت کرده که شبیه عنکبوت هستند.

این رویداد زمانی ظاهر می شود که گرمای نور خورشید لایه های دی اکسید کربن انباشته شده طی زمستان تاریک مریخ را گرم می کند. در مقابل یخ دی اکسید کربن در لایه زیرین به گاز تبدیل می شود که به تدریج جمع می شود و لایه رویی به قطر یک متر را می شکند.

گاز آزاد شده حامل غباری سیاه از لایه زیرین است که آن را به سمت بالا می آورد و در نهایت به انفجار غبار بالای لایه رویی یخ منجر می شود. این رویداد مانند بیرون آمدن آب از یک آبفشان قبل از ریختن روی سطح مریخ است. چنین روندی ظاهری عنکبوتی شکل و ترک خورده به وجود می آورد که قطر آن ۴۵ مترتا یک کیلومتر است.

منطقه اینکا سیتی مریخ که شبکه ای خطی از برآمدگی ها ایجاد می کند مشابه خرابه های تمدن اینکا روی زمین است.

جدیدترین تصاویر از اینکا سیتی توسط دوربین با وضوح بالای HRSC مارس اکسپرس در ۲۷ فوریه ۲۰۲۴ میلادی و در فصل پاییز مریخ ثبت شده است.

کد خبر 6089622 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • تبدیل افکار خاموش ذهن به گفتار| ابزاری که اندیشه را واژه می‌کند!
  • ۱۴ عملیات مقابله با آلودگی‌های دریایی در استان بوشهر انجام شد
  • آخرین قوانین کشورها برای مقابله با خطرات هوش مصنوعی
  • ۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد
  • صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان برگزار شد
  • دستگاه‌ها برای مقابله با سرقت، توپ را به زمین یکدیگر نیندازند
  • عکاسی از انبوه عنکبوت‌ها روی مریخ
  • فناوری‌های نوین برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز استفاده شود
  • تحلیل اندیشکده آمریکایی از توان پهپادی و موشکی ایران
  • تشخیص سرطان و بافت‌های بیماری‌زا با مواد رادیواکتیو توسط محققان کشور