Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@15:32:56 GMT

اهتزاز پرچم حجاب و عفاف به علمداری دختران انقلاب

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۸۰۷۶۹

اهتزاز پرچم حجاب و عفاف به علمداری دختران انقلاب

گروه زندگی ـ هانیه ناصری:  ۲۱ تیر ماه، سالروز حجاب و عفاف است. روزی‌که اگر به مشهد بروی و پای درددل‌های در و دیوار مسجد گوهرشاد بنشینی از خاطره‌ای تلخ برایت می‌گوید؛ کشتاری وحشیانه که هرگز از حافظه تاریخ محو نخواهد شد. سال‌ها گذشته و امروز ۲۱ تیر ماه است . حدود یک ساعت مانده به مراسم، مقابل درب ورزشگاه شیرودی تهران در خیابان مفتح رسیدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فروشندگان در پیاده رو بساط پهن کرده بودند. از قاب هایی با تصاویر شهدا، جانماز، تسبیح و  محصولات فرهنگی  گرفته تا پرچم ایران و شیپور و هر آنچه معمولاً برای حضور در ورزشگاه و افزودن به زیبایی و هیجان حضور در آن نیاز است دیده می‌شد. مبهوت همین شلوغی و هیاهو بودم که خانمی به من خوش‌آمد گفت. سر برگرداندم. بانویی آراسته با چادر مشکی، روسری سپید و حمایلی مزین به‌عنوان گروه مردمی دختران انقلاب.

 پاسخ خوشامدگویی اش را دادم. از روی خوش و لبخند زیبایش انرژی گرفتم. از وضعیت حضور مردم پرسیدم، گفت الحمدالله امسال استقبال خیلی بی‌نظیر بود با اینکه زمان شروع مراسم پنج‌ اعلام‌ شده بود اما از ساعت دو و نیم بعدازظهر حضور بانوان آغاز شده‌ است.  به رسم ادب تا لحظه ورود چند نفر از من استقبال کردند و مسیر را نشانم دادند.برای رفع عطش در آن هرم گرمای تیرماه هم،  یک بطری آب‌ معدنی تقدیم میهمانان شد.

*شکوه حضور

هنوز تا شروع مراسم  مانده بود اما تقریباً بیش‌از دوسوم صندلی‌های ورزشگاه پر شده بود. به‌محض ورود از شور و هیجان حاکم بر آن‌جا احساس غرور کردم.اهتزاز پرچم‌های سبز( یا فاطمة الزهرا «س»)،  سفید «دختران انقلاب»، سرخ «واجب فراموش شده»، پلاکاردها و تصاویر شهدا همراه با بادکنک های رنگی فضای ورزشگاه را صدچندان تماشایی کرده بود.

همان ابتدای ورود تصویری از یک شهید در دستان همسرش توجهم را جلب کرد بانویی که مرد زندگی‌اش را به پای حفظ اسلام و امنیت تقدیم کرده و سال‌ها به فراق او نشسته‌است همسر شهید حجت الله نعمت الهی ضمن دعا برای پیروزی و سربلندی انقلاب اسلامی با اشاره به خون شهیدان برای حفظ حجابی  که از مادرمان زهرا به ما رسیده است  خواست برای آنکه شرمنده خون شهدا  نباشیم این هدیه را حفظ کنیم.

*حضور سه نسل در قاب جشن بزرگ دختران انقلاب

 کمی آن‌طرف‌تر هم  سه نفر  از سه نسل کنار هم نشسته بودند. خانمی با مادر و فرزندش و البته بدون پوشش چادر. می‌گفتند ما آمده‌ایم تا دخترانمان حمایت شوند.آنها معتقد بود  بسیاری از مشکلات اجتماعی از همین بی‌حجابی به وجود می‌آید. باید برای ریشه‌کن کردن فساد دست‌به‌دست همدیگر بدهیم مادربزرگ هم می‌گفت ما امروز از ته قلبمان آمدیم باید با حجاب از خون شهدا دفاع کنیم نباید بگذاریم ارزش این خون‌ها هیچ‌وقت پایمال شود

*غیرت سربازی  ۹ ساله از سپاه آخرالزمان

«پارسا مهاجر» هم پسرک نه ساله‌ای بود که با خواهرش به میهمانی بزرگ دختران انقلاب آمده بود .گفتم می‌دانی این جشن برای چیست ؟گفت: بله جشن حجاب و  برای دخترهاست.  گفتم :پس تو این‌جا چکار می‌کنی؟ گفت:« من هم دوست دارم  خواهرم، مادرم و در آینده بچه‌هایم حجاب داشته باشند.»حرف حساب که جواب نداشت منتظر خواندن سرود سلام فرمانده هم بود واقعا از غیرت این سربازان کوچک امام‌زمان  به خودم بالیدم.

*فاطمه کوچولو برای عروسک‌هایش هم چادر دوخته بود

«فاطمه رستم‌زاده »هم 9 سال داشت .عروسک‌هایش دیدنی بودند. دوتا خانم کوچولو که برایشان چادر دوخته بود یکی چادر مشکی داشت و دیگری چادر گل‌دار.گفت :«من حجاب را خیلی دوست دارم و دلم می‌خواهد همیشه نمازم را بخوانم و حجابم را حفظ کنم». از اسم عروسک‌هایش پرسیدم هر دو زینب بودند .یک زینب از سوریه آمده بود و از دیار حضرت زینب (س) و یکی دیگر اهل کرمان بود و تحفه‌ای از زیارت سردار دلها.

*یا فاطمه شعار ماست حجاب افتخار ماست

قبل‌از ساعت پنج و شروع رسمی مراسم همه سالن مملو از جمعیت شد به‌حدی که بقیه شرکت‌کنندگان برای نشستن به وسط سالن هدایت شدند.

چند  سرود حماسی از بلندگوها پخش شد و بانوان که حسابی به  وجد آمده بودند بیرق های سبز و سرخ و سفید را به اهتزاز درآوردند و یک‌صدا فریاد می‌زدند:« این‌همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده،  یا فاطمه شعار ماست حجاب افتخار ماست، خواهر نو حجابم  خوش‌آمدی خوش‌آمدی...»پس‌از تلاوت آیاتی از قرآن کریم،  سرود جمهوری اسلامی ایران توسط تمام بانوان حاضر در ورزشگاه خوانده شد.

 

*دختران انقلاب  میزبان دو میهمان از روسیه و اوکراین

حضور «میخائیل» از روسیه و همسرش از اوکراین هم دیدنی بود زن و شوهری که مسیحی بودند و پس‌از تحقیق و مسلمان شدن  به ایران آمدند، در این‌جا با هم آشنا شدند و ازدواج کردند.

خانم اوکراینی با ابراز رضایت از این‌که توانسته است به‌راحتی بنده‌ی خدا باشد گفت:« از این‌که ایران آمده ام و می‌توانم  حجاب داشته باشم خوشحالم  چون در کشورم این کار بسیار سخت است . صد سال پیش در کشورم حجاب بود ولی غرب و آمریکا آمد و حجاب و اخلاق را در کشور ما از بین برد و ما الان نتیجه آن را می‌بینیم  .این اسلام  است که انسان را بزرگ می‌کند».

*هشدار به بصیرت

نوبت به آن بود که گروه سرود احلی من عسل به مدیریت «امیر عباسی »مداح سرشناس کشور بر روی صحنه حاضر شوند و اشعار حماسی خود را با مضامین فرهنگ و شهدا تقدیم به میهمانان کنند.

در یکی از سرودها که توسط این گروه اجرا شد با اشاره به تفکر مسیح علی‌نژاد که نشأت‌گرفته از تفکر آمریکا و غرب است به بانوان ایرانی برای هوشیار بودن و بصیرت هشدار می داد .

*چیزی که می‌تواند جبهه محجبه‌ها را جذاب کند، علم و آگاهی است

دکتر «علی غلامی» عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق«ع» در سخنانی با اشاره به این‌که نباید محجبه شرمنده باشیم گفت:« ما باید به‌جهت نظری افراد بدحجاب را خلع‌سلاح کنیم »

او با اشاره به سخنان شهید مطهری و نزدیک شدن به عید غدیر ادامه داد:«دلیل کنار زدن امیرالمؤمنین جهل مردم بود اگر عالم نشوید سر بزنگاه سرتان کلاه خواهد رفت .»

*مانتوهای اسلامی در بازار اسلامی نیست!

در گوشه ای از مراسم هم خانم جوانی یک پلاکارد در دست داشت  . بر روی آن نوشته بود مانتوهای اسلامی در بازار اسلامی نیست!  دوست داشتم حرف دلش را بشنوم گفت:« متأسفانه واقعاً در بازارها مانتوی خوب پیدا نمی‌کنیم و اگر به‌دنبال یک مانتوی درست باشیم باید  پارچه بدهیم خیاط برایمان مانتو بدوزد. مسئو لان  به حال وضعیت نامناسب مانتوهای جلو باز و بدون دکمه فکری کنند.»

*من قبل از انقلاب هم بوده‌ام .اصلا موافق بی‌حجابی نیستم!

خانمی مسن هم در میان جمعیت نشسته بود شال خوش‌رنگی به سر کرده بود   آثار کهن‌سالی در چهره‌اش نشان می‌داد او هم پس‌از انقلاب را دیده بود و هم پیش‌از آن را.

 حرف دلش شنیدنی بود . می‌گفت:«  من از منتظران آقا هستم و سرود سلام فرمانده را دوست دارم. اوهمچنین با بیان عشق و ارادتش به امام حسین (ع) و حضرت اباالفضل (ع)گفت:«من قبل از انقلاب هم بوده‌ام و آن دوره را دیدم. اصلا موافق بی‌حجابی نیستم. معصومه خانم که ۸۳سال سن داشت با اشاره به ازدواج خود در سن پانزده‌سالگی به  حیا و عفت بانوان بعنوان یک مسئله مهم تاکید کرد».

*حضور دل ها در حرم امام هشتم

از جمله برنامه‌هایی که برای این جشن تدارک‌دیده‌شده بود حضور خانواده‌های معظم شهدا برای اهداء پوشش برتر چادر حجاب برتر به بانوانی بود که پیش‌تر جذب مجموعه دختران انقلاب شده بودند و حالا چادر را به‌عنوان حجاب برتر برگزیده بودند. همچنین حضوردلها درحرم امام رضا علیه‌السلام با پخش صلوات خاصه آن حضرت در کنار نمایش پرچم حرم رضوی از شگفتانه‌های این مراسم  بود.

 

*دختر با حجاب باید در مجامع اجتماعی و عمومی با حمایت حاضر شود

 حجت‌الاسلام «بی‌آزار تهرانی» هم که تولیت آستان مقدس امامزاده صالح علیه‌السلام را برعهده دارد ضمن سخنانی درباره حضور بانوان محجبه در اماکن ورزشی کوه‌ها پارک‌ها به کلام رهبرمعظم انقلاب  اشاره کرد و گفت :«فرهنگ مثل جو و اتمسفر است و ما اگر بتوانیم جو را تغییر بدهیم پرچم‌داری کرده‌ایم .»

او با اشاره به حضور اجتماعی حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها در زمان تکلیف گفت : « دختر با حجاب باید در مجامع اجتماعی و عمومی با حمایت حاضر شود و این حضور عظیم و پرچم عزت و افتخار بالا گرفته شود. همچنین به حضور پررنگ در عرصه اجتماعی و فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و مراقبت و صیانت تاکید کرد .تولیت آستان امامزاده صالح علیه‌السلام  به‌منظور رسیدن به این حضور اجتماعی و تاثیرگذاری گفت :«حرکت دختران انقلاب  چند هفته است که شروع‌شده و این جمعه ساعت 6صبح بعداز دعای ندبه از امامزاده صالح به سمت توچال حرکت می‌کنیم. ایشان همچنین به تداوم این برنامه ها در هفته های آتی اشاره کرد .

*همخوانی سرود سلام فرمانده حسن ختام جشن بزرگ دختران انقلاب

در پایان هم با توجه به حضور دهه نودی ها و دهه هشتادی ها به‌عنوان میهمانان ویژه این جشن سرود سلام فرمانده همخوانی شد و شور و هیجان ویژه‌ای در ورزشگاه به پا کرد.

یکی از  شرکت‌کنندگان حاضر در سالن که هنگام پخش این سرود حال قشنگی داشت با آرزوی این‌که بتوانیم  از منتظران واقعی باشیم گفت : «طبق ادعاهایی که داشته‌ایم که ای کاش ما در زمان امام حسین(ع) بودیم الان وقتش رسیده است  باید این فرصت را از دست ندهیم تا بعدها شرمنده نباشیم.»

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عفاف و حجاب دختران انقلاب سالروز حجاب سرود سلام فرمانده دختران انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۰۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاب و عفاف یکی از ابعاد مهم حیات فرهنگی است

استاندار مرکزی گفت: حجاب و عفاف یکی از ابعاد مهم حیات فرهنگی به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، به نقل از روابط عمومی فراجا، فرزاد مخلص الائمه در آئین تجلیل از فعالان طرح نور با بیان اینکه حیات فرهنگی، وجه تمایزی است که بین انسان و حیوان قائل هستیم، افزود: انسان دارای قوه تعقل و تفکر است که بقیه موجودات از این قوه برخوردار نیستند.

وی با اشاره به نقش سبک زندگی اسلامی و عفاف و حجاب در تحکیم بنیان خانواده افزود: بحث عفاف و حجاب باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و امروز استحکام بنیان خانواده با بی حجابی مورد تهدید است چرا که برهنگی و بی‌حجابی حد و مرز ندارد.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌ها مهم انسان قوه تفکر و تعقل است گفت: عقیده‌ای که مبتنی بر تفکر نباشد و بر اساس تقلید باشد نه تنها اسلام با آن موافق نیست بلکه مبارزه هم می‌کند.

مخلص‌الائمه ادامه داد: در ارتباط با بحث عفاف و حجاب دشمنان انقلاب اسلامی بر موجی سوار شدند که ناظر به حیات فرهنگی و استحکام خانواده است، چرا که بانوان پایه اصلی این استحکام در جامعه‌ی اسلامی هستند.

وی اضافه کرد: در سنوات اخیر توجه تمام نیروهای فرهنگی و دستگاه‌های متولی به این موضوع جلب شد که در حوزه عفاف حجاب به اندازه کافی کار فرهنگی صورت نگرفته است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه ارتقای حیات فرهنگی نیازمند کار عمیق فرهنگی است، گفت: در این زمینه تمامی بخش‌ها وظایفی برعهده دارند و باید حضور مؤثری در ستاد عفاف و حجاب استان داشته باشند.

مخلص‌الائمه با تقدیر از اجرای طرح نور و تأکید بر وظیفه‌ی تمامی دستگاه‌ها در همراهی با این طرح، تاکید کرد: این طرح در استان مرکزی کاملاً موفق بوده است و بازتاب و همراهی خوبی را از سوی مردم در سطح جامعه شاهد هستیم.

کد خبر 748504

دیگر خبرها

  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • قدردانی مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم از اجرای طرح نور
  • پیام رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا | اهتزاز پرچم پرافتخار ایران در تایلند موجب سرافرازی ایرانیان ورزش‏‌دوست شد
  • آمریکا هزینه سنگینی برای انحراف ذهن و فکر دختران ما داده است
  • اجرای موفق طرح عفاف و حجاب در آذربایجان غربی
  • طرح نور، طرحی برای حفظ حجاب و عفاف
  • در حوزه عفاف و حجاب کار بر زمین مانده بسیار است
  • حجاب و عفاف یکی از ابعاد مهم حیات فرهنگی است
  • آمریکا هزینه سنگینی برای بی حیایی دختران ایرانی در نظر گرفته است
  • اکران مردمی آپاراتچی در اصفهان با حضور عوامل فیلم