Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست سازمان آتش نشانی تهران گفت: باید سازمان‌های آتش نشانی کل کشور و فرماندهان عملیات حداقل کلانشهرها بنشینند و این موارد و تجربیاتی مانند متروپل و پلاسکو که در هر شهری و استانی اتفاق افتاده را با هم به اشتراک بگذارند که اگر با حوادثی از این دست روبرو شدند بهترین عملکرد را داشته باشند.

قدرت‌الله محمدی، سرپرست سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در پنل تجربه‌های متروپل که در حاشیه پنجمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی آتش‌نشانی و ایمنی شهری برگزار شد از تجربیات آتش نشانان تهران در حادثه متروپل گفت: اولین چالش ما در حادثه متروپل جلوگیری از تجمع افراد متفرقه بود که پیش رفتن کار را سخت می‌کرد چرا که سازه کناری متروپل مانده بود و هر لحظه امکان داشت آن هم بریزد و خسارات دیگه‌ای به بار بیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی ادامه داد: حضور افراد غیر مرتبط که باعث شد کار به کندی پیش برود به ما این درس را داد که برای اتفاقاتی از این دست نیروهای امنیتی و انتظامی باید به سرعت وارد عمل شوند تا نیروهای آتش نشانی و امدادی کار خود را انجام دهند. 

او افزود: دومین چالش ما برش دادن بتن و میلگرد بود که با چه ابزاری استفاده کنیم سرعت کار بالا برود چون این ابزارهایی که داشتیم نتوانستند کاری که می‌خواستیم انجام دهند و کار عقب می‌افتاد.

محمدی با بیان اینکه "باید نیروها در حوادث یادداشت برداری کنند تا تجربیات ثبت شود" تاکید کرد: باید سازمان‌های آتش نشانی کل کشور و فرماندهان عملیات حداقل کلانشهرها بنشینند و این موارد و تجربیاتی مانند متروپل و پلاسکو که در هر شهری و استانی اتفاق افتاده را با هم به اشتراک بگذارند که اگر با حوادثی از این دست روبرو شدند بهترین عملکرد را داشته باشند.

وی افزود: ما در سازمان آتش نشانی تهران این تجربیات را مکتوب کردیم و نگه داشتیم که اگر خدایی نکرده مجدد شاهد حادثه بودیم سرعت عمل ما بهتر از قبل باشد  و البته بچه هایی که به آبادان بردیم همگی تجریه پلاسکو را داشتند که قطعا آنجا به درد خورد.

سرپرست سازمان آتش نشانی تهران با اشاره به اهمیت هماهنگی نیروهای سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف در حوادث گفت: هماهنگ بودن سرعت عملیات را بالا می‌برد و خسارت را به حداقل می‌رساند مثلا در حادثه‌ای نشتی آب وجود دارد که نیاز داریم اداره آب و فاضلاب کنار ما باشد همچنین اداره برق و گاز و دیگر سازمان ها هم در چنین حادثه‌هایی نیاز است کنار ما باشند، در همین متروپل دو سه روز اول ناهماهنگی بود که بعدا درست شد.

محمدی ادامه داد: بحث پشتیبانی ابزار و لوازم کار هم بسیار مهم است، مخصوصا وقتی همه جا تعطیل باشد باید از قبل پیش بینی شود که با توجه به حوادث ابزار مورد نیاز را داشته باشیم.

او با بیان اینکه "مهم‌ترین موضوع بحث پشتیبانی از نیروهای امدادگر است" افزود: نیروهایی که ۱۲ روز پای کار هستند و سه شیفت کار می‌کردند نیاز به پشتیبانی دارند که بازیابی و تقویت شوند.

سرپرست سازمان آتش نشانی تهران گفت: جا دارد در موضوع پشتیبانی از مردم آبادان که در این مدت که مصیبت زده بودند پشتیبانی خوبی از آتش نشانان و نیروهای امدادی انجام دادند، آنها هرچه در منزل داشتند پای کار آوردند و  با کمال مهربانی و عطوفت از نیروها پذیرایی می‌کردند که جلوه ویژه انسانیت عزیزان آبادانی بود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پلاسکو آتش نشانی تهران متروپل آتش نشانی و ایمنی شهری قدرت الله محمدی سرپرست سازمان آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۰۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی گسترده در یک شهرک صنعتی در جنوب تهران

آتش‌سوزی در شهرک صنعتی شمس‌آباد تهران آتش نشانان را به محل حادثه کشاند.

به گزارش ایسنا، ظهر امروز یک مورد آتش‌سوزی در شهرک صنعتی شمس آباد به آتش نشانی این محدوده اطلاع داده شد که درپی آن چندین دستگاه خودروی آتش‌نشانی به همراه تانکر آب به محل اعزام شدند. همچنین با توجه به اینکه این محدوده از خارج از حوزه استحفاظی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران قرار دارد، یک ایستگاه کمکی به همراه تجهیزات نیز از تهران به این محل اعزام شد.

درپی این حریق دود زیادی به آسمان بلند شده به‌طوریکه تا شعاع چندکیلومتری از محل وقوع نیز قابل رویت است. در حال حاضر عوامل آتش‌نشانی در حال عملیات اطفاء حریق در این محل هستند و گزارش و اخبار بیشتری از جزئیات این حادثه اعلام نشده است.

جزئیات بیشتر از این حادثه و خسارات آن پس از پیگیری از مسئولان رسمی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد
  • خودروی سواری در تصادف با میکسر مچاله شد
  • حریق در هتل پارسیان کوثر تهران مهار شد
  • آتش سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران (+فیلم و عکس)
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران
  • ۳۴۴ عملیات موفق برای نجات شهروندان زاهدانی از سیلاب انجام شد
  • آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • آتش‌سوزی گسترده در یک شهرک صنعتی در جنوب تهران
  • آتش‌نشانان، ١٣٨۵ نفر را از مرگ حتمی نجات دادند
  • جسد یکی از غرق‌شدگان نازلوچای ارومیه کشف شد