Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رفسنجان گفت: در ادامه پویش «به حرمت علی (ع) می‌بخشم» یک محکوم به قصاص در شهرستان رفسنجان با جلب رضایت اولیای دم پس از 15 سال از قصاص رهایی یافت.
به گزارش خبرگزاری آریا، ایمان شهسواری اظهار کرد: 15 سال قبل در جریان یک نزاع در یکی از روستا‌های شهرستان رفسنجان یک نفر جان خود را از دست داد که پس از محکومیت متهم در دادگاه، اولیای دم با گذشت از قصاص محکوم علیه به یک انسان زندگی دوباره بخشیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه گفت: اولیای دم با این اقدام خود موجبات شادمانی خانواده محکوم را فراهم آورده و همچنین سبب اصلاح زندانی و بازگشت مجدد وی به آغوش خانواده و اجتماع شدند.
دادستان رفسنجان افزود: جلب رضایت اولیای دم در این پرونده با تلاش و پیگیری‌های شورای حل اختلاف، مسئول کانون بسیج حقوقدانان، وکیل اولیای دم، خادمان رضوی، قاضی اجرای احکام کیفری و نیز مسئولان و کارکنان زندان رفسنجان با نگاه اخلاقی و معنوی حاصل شده است.
شهسواری به نحوه اعلام رضایت اولیای دم نیز اشاره و بیان کرد:، چون مقتول تنها فرزند ذکور خانواده بود اعلام گذشت برای والدین دشوار می‌آمد، تا اینکه با عنایت الهی و همت خادمان حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) و خصوصاً حضور پرچم مبارک رضوی موثر واقع شد و اولیای دم گذشت کردند که خبری خوشی به مناسبت عید بزرگ غدیر است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: قصاص اولیای دم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۱۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد قرارداد ۲۰۰ میلیارد تومانی برای آسفالت و روکش راه‌های رفسنجان

ایسنا/کرمان معاون اداره کل راهداری استان کرمان گفت: در شهرستان رفسنجان در سال قبل ۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد پروژه آسفالت و روکش کردن راه‌های برون شهری و فرعی را منعقد کردیم که یکی از آن‌ها کمربندی است و با ۵۰ میلیارد تومان به زودی به اتمام خواهد رسید.

سید حمزه روح‌الامینی شامگاه ششم اردیبهشت ماه در سفر به رفسنجان و دیدار با فرماندار، اظهار کرد: از لحاظ خرابی راه‌های روستایی، سیرجان و شهربابک جزء بدترین شهرستان‌های استان هستند که راه‌های روستایی آنها نیازمند روکش است.

وی افزود: تمام تلاش ما روکش دار کردن راه‌های روستایی استان کرمان است لذا سال قبل چندین هزار میلیارد تومان صرف روکش کردن آسفالت راه‌های روستایی استان شده است.

وی ادامه داد: در منطقه نوق رفسنجان هم بیش از ۶ پروژه آسفالت و روکش تعریف کردیم لذا ۳۰ کیلومتر راه‌های نوق با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان روکش آسفالت می‌شود.

معاون مدیرکل راهداری استان کرمان با اشاره به انعقاد قرارداد تعدادی از راه‌های روستایی رفسنجان از جمله جنت‌آباد، بهرامی، اودرج و فتح آباد به میزان ۱۴ کیلومتر، گفت: امسال نیز چند پروژه روکش آسفالت را در رفسنجان با اعتبار ۸۵ میلیارد تومان شروع کردیم و پروژه رفسنجان تا کبوترخان از جمله آن‌هاست که با اعتبار ۴۳ میلیارد تومان انجام خواهد شد.

فرماندار رفسنجان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه ۱۱ درصد راه‌های استان کرمان در رفسنجان وجود دارد، گفت: محورهای نوق و داوران از حادثه‌خیزترین جاده‌های استان به شمار می‌روند و مرگ و میر در این دو محور باید کاهشی شود.

حسین رضایی افزود: جاده‌های فرعی شهرستان دارای مشکل هستند و نیازمند روکش آسفالت و ساماندهی‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رضایت رئیس جمهور از گزارش مسئولان درباره کاهش تورم | رسوایی برای مدعیان آزادی بیان | گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • تجمع دانشجویان مراغه در حمایت از آزادی خواهی دانشجویان جهان
  • آزادی بانوی زندانی پس از ۶ سال حبس در البرز
  • تجمع دانشجویان همدانی در حمایت از آزادی خواهی دانشجویان جهان
  • توجه به حفظ حرمت خانواده اولویت اصلی پلیس در طرح نور است
  • وزیر علوم: وقتی آزادی در دانشگاه لگد مال می‌شود، به حرمت دانشگاه و دانشگاهیانمان در ایران می‌بالیم
  • متصدی واحد جمع‌آوری ضایعات در خواف به حبس محکوم شد
  • درخواست دیه اولیای دم از قاتل مجنون
  • افشاگری بازیکن پیشین فولاد علیه این تیم
  • انعقاد قرارداد ۲۰۰ میلیارد تومانی برای آسفالت و روکش راه‌های رفسنجان