Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@22:55:56 GMT

مرز محل توقف نیست/ ساماندهی مرز کیله سردشت ضروری است

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۸۱۴۱۸

مرز محل توقف نیست/ ساماندهی مرز کیله سردشت ضروری است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان ظهر چهارشنبه در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان با تاکید بر اینکه مرزها محل توقف نبوده و محل عبور است، افزود: با ساماندهی پایانه‌های مرزی و برای حفظ توان ترانزیتی و روان سازی تجارت مرزی آذربایجان غربی، باید جلوی هرگونه توقف در مرزهای استان گرفته شود.

وی با یادآوری اولویت دولت مبنی بر مدیریت واحد در مبادی استان‌های مرزی، تصریح کرد: با هماهنگی بیش از پیش دستگاه‌های متولی برای رونق در مرزها و برون سپاری پروژه‌ها به بخش خصوصی، می‌توان شاهد بهره‌وری بیشتر در مرزهای استان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار آذربایجان غربی تأمین امنیت پایدار در مرزها را نیز از اولویت‌های دولت سیزدهم اعلام کرد و افزود: در راستای استفاده بهینه از ظرفیت مرزها در حوزه تجاری و مسافری، هماهنگی با کشورهای همسایه جهت رونق تجارت بین الملل به صورت جدی دنبال می‌شود.

معتمدیان همچنین با اشاره به وضعیت فعالیت مرز کیله سردشت، خاطرنشان کرد: طرحی جامع برای توسعه زیرساخت‌های مرز کیله تهیه شده و پیگیر افزایش میزان تجارت بین الملل و گسترش صادرات و واردات در این مرز هستیم.

وی ساماندهی مرز کیله سردشت و استفاده از ظرفیت مرز برای بهبود معیشت مردم را ضروری دانسته و افزود: احداث پایانه مرزی کیله و توسعه راه ارتباطی سردشت - کیله به صورت جدی دنبال می‌شود و فاز یک این پروژه بلافاصله بعد از تأمین اعتبار آغاز خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین از عزم جدی دولت برای رونق اقتصادی مرزهای منطقه خبر داد و تاکید کرد: قفل‌های رونق تجارت بین الملل در مرزهای استان با کار جهادی و دیپلماسی منطقه‌ای قابل بازگشایی است.

معتمدیان تصمیم گیری منسجم، سرعت و دقت در پیشبرد پروژه‌های توسعه در مرزهای استان را نیز ضروری دانست و افزود: تعامل و هم افزایی دستگاه‌های متولی برای گره گشایی از مشکلات آذربایجان غربی اهمیت ویژه ای دارد و در این راستا از ظرفیت‌های قانونی برای رفع موانع توسعه و تسریع در پیشرفت اقدامات استفاده می‌شود.

کد خبر 5537507

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری آذربایجان غربی مرز عید سعید قربان بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه حجاب و عفاف دعای عرفه آمار کرونا نماز عید قربان اردبیل خراسان رضوی مشهد شیراز عفاف و حجاب سنندج مرزهای استان آذربایجان غربی مرز کیله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۱۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی مسجد یوردشاهی ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مرتضی صفری با اعلام این مطلب اظهار کرد: مرمت بخشی از نمای ضلع غربی و مرمت و ساماندهی نمای ضلع شمالی مسجد یوردشاهی ارومیه در حال انجام است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با بیان اینکه این اقدامات زیر نظر کارشناسان مرمت و معماری این اداره‌کل انجام می‌شود، افزود: علاوه بر اقدامات مرمتی، تابلوها و مبلمان نامتناسب جلوی مسجد یوردشاهی نیز جمع‌آوری شد. 

او گفت: مسجد یوردشاهی یک بنای تاریخی متعلق به دوره قاجار بوده و در سال‌های قبل نیز اقدامات مرمتی از جمله اندودبرداری و اجرای نمای آجری ضلع غربی در این مسجد انجام شده است.

صفری ساماندهی بناهای تاریخی خیابان امام ارومیه را از اولویت‌های نخست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی دانست.

دیگر خبرها

  • افزایش بیش از ۱۲ درصدی تردد مسافر از پایانه های مرزی آذربایجان غربی در فروردین ماه 
  • ساماندهی مسجد یوردشاهی ارومیه
  • افزایش بیش از ۱۲ درصدی تردد مسافر از پایانه‌های مرزی آذربایجان‌غربی
  • طرح یکجانبه فرانسه برای آتش‌بس در مرز لبنان و اراضی اشغالی
  • اعلام جزئیات ساخت دیوار ۴ متری در مرزهای شرقی کشور
  • جزئیات انسداد مرزهای شرقی توسط فراجا؛ ساخت دیوار ۴ متری
  • جزئیات انسداد مرزهای شرقی توسط فراجا ؛ ساخت دیوار ۴ متری
  • پشت‌پرده‌ی «بحران مرزی» در آمریکا/ مهاجرت سیل‌آسا: سلاحی برای نابودی مرزهای جغرافیایی و هویت ملی؟ +عکس
  • جزئیات طرح جدید برای انسداد مرزهای شرقی
  • جزئیات طرح انسداد مرزهای شرقی/ تمام منطقه دیوارکشی می شود؟