Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گلستان عضو هیئت مدیره انجمن صنعت ورزش کشور سهم صنعت ورزش در تولید ناخالص داخلی را کمتر از یک درصد اعلام کرد.

مازیار کلاشی ظهر امروز در جشنواره جایزه ملی صنعت ورزش که در آموزشکده فنی و حرفه‌ای مائده گرگان اظهار کرد: صنعت ورزش در دنیا بین یک و نیم تا دو و نیم درصد تولید ناخالص داخلی کشورها را به خود اختصاص داده که این مهم در کشورمان کمتر از نیم درصد است که این آمار نشان می دهد این حوزه همت بیشتری می طلبد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولیدکنندگان اشاره کرد و گفت: معظم له در نشست با ورزشکاران به حمایت از تولیدکنندگان تاکید کردند که انجمن تحقق این مهم را سرلوحه کار خود قرار داده است.

عضو هیئت مدیره انجمن صنعت ورزش کشور متذکر شد: با نگاه به سهم کمتر از نیم درصد ورزش در تولید ناخالص داخلی کشور می‌بینیم که در صادرات و واردات کالاهای ورزشی مشکل داریم و تراز صادرات ما منفی است، متاسفانه در این بخش واردکننده هستیم که باید حمایت همه‌جانبه از تولیدکنندگان را در دستور کار خود قرار دهیم.

کلاشی با بیان اینکه تجازی سازی از جمله موضوعاتی است که در دستور کار ما قرار دارد، خاطرنشان کرد: این آمادگی وجود دارد که با تولیدکنندگان تجهیزات و کالاهای ورزشی رایزنی کنیم و طرح‌های برگزیده در این جشنواره وارد فاز تجاری‌سازی شوند.
 
وی با بیان اینکه همایش برترین های صنعت و اقتصاد ورزش همه ساله برگزار می شود، افزود: این جشنواره در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ برگزار شد و در سال آینده نیز برگزار می شود، توصیه ما این است که برگزیدگان جشنواره صنعت ورزش به ما معرفی شوند تا از ظرفیت آنان در بخش دانشگاهی و دانش بنیان استفاده شود.

عضو هیئت مدیره انجمن صنعت ورزش کشور بیان کرد: متاسفانه در بخش های مختلف همایش ها و نشست هایی برگزار می شود که در همان اولین دوره به اتمام می رسد که امیدوارم جشنواره صنعت ورزش تداوم یابد و در بخش های مختلف داوری، تجاری‌سازی و حمایت مالی مورد حمایت قرار گیرد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صنعت ورزش گرگان استانی ورزشی استانی اجتماعی گلستان دانشگاه فنی وحرفه ای تولید ناخالص داخلی صنعت ورزش نیم درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۱۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن

تورم توکیو از ۲.۶ درصد به ۱.۸ درصد رسید.

به گزارش ایسنا، اداره آمار ژاپن اعلام کرد شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) برای منطقه کو_توکیو بسیار کمتر از انتظار بود و در ماه آوریل به میزان ۱.۸ درصد رشد کرد.

این رقم در مقایسه با داده‌های سالانه ماه قبل کاهش یافته است، زمانی که شاخص محاسبه شده به ۲.۶ درصد رسید.

شاخص بهای مصرف‌کننده بدون احتساب مواد غذایی تازه و انرژی ۱.۸ درصد به‌طور سالانه افزایش یافت که کمترین سرعت افزایش از ماه سپتامبر ۲۰۲۲ محسوب می‌شود.

اکونومیک نوشت، این رقم در مقایسه با ماه گذشته ۲.۹ درصد کاهش نشان می‌دهد در حالی که شاخص بدون احتساب مواد غذایی تازه ۱.۶ درصد بر اساس آمار ارائه شده سال گذشته اضافه شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • راهکارهایی برای کمتر گرسنه شدن
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • کاهش تورم ماهانه اجاره مسکن به کمتر از میانگین ۸ ساله
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • ارزیابی هوشمندسازی صنعت نفت با تولیدات فناورانه