Web Analytics Made Easy - Statcounter

عزتی گفت: اگر بخواهیم آسیب‌های اجتماعی را مهار کنیم باید عفاف را رعایت و اگر فراموش شده یادآوری کرد چراکه اگر عفاف از بین برود ایمان از بین رفته و ذائل شدن عقل نتیجه از بین رفتن ایمان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، مرضیه عزتی، فعال امور زنان و خانواده پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از بانوان با آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: خداوند به انسان سرمایه عقل و کرامت را عطا فرمود و این کرامت دارای عناصری از جمله حیا است که افراد می‌توانند از آن بهره برده یا نبرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که حیا معانی متفاوتی دارد، افزود: حیا ۱۰ جزء دارد که ۹ جزء برای بانوان است و این یعنی بانوان ۹ برابر مردان از این سرمایه بهره‌مند هستند.

فعال امور زنان و خانواده بیان کرد: زنان علاوه بر سرمایه حیا سه سرمایه کلامی، معنوی و عاطفی نیز دارند.

عزتی عنوان کرد: روایت داریم انسان با حیا در خلوت از خودش حیا می‌کند.

وی اظهار کرد: همه آن دعوایی که در این سال‌ها در کشور ما سیاست زده شده و حکومت‌ها به بازی گرفته و در دولت‌ها متاسفانه زمینه جذب آرا شده این است که حیا نادیده گرفته شده است؛ حیا سرمایه مردم است مگر می‌توان با سرمایه مردم بازی کرد؟

فعال امور زنان و خانواده گفت: حیای ۹ گانه سلامت روانی، اجتماعی و خانوادگی به دنبال دارد.

عزتی افزود: پوشش، پرداخت زکات سرمایه حیا و وفاداری سرمایه زوجیت است و آفت سرمایه زوجیت بی‌حیایی است.

وی از ضعف و بی‌توجهی مسئولان به بحث فضای مجازی و اینترنت گلایه کرد و افزود: مقام معظم رهبری بر سواد رسانه و نظارت بر فضای مجازی بسیار تاکید کرده و گفتند اگر فضای مجازی برای امنیت ما ضرر دارد فیلتر شود.

فعال امور زنان و خانواده عنوان کرد: امنیت اخلاقی یکی از ارکان امنیت است امنیت و کارآمدی اجتماعی یکی از ارکان پیشرفت است.

عزتی بیان کرد: عفاف برترین و با فضیلت ترین عبادت است.

وی با بیان این‌که کشورهای اروپای آسیب بی حیایی را دیدند، گفت: خشونت یکی از ثمرات بی‌حیایی است.

فعال امور زنان و خانواده عنوان کرد: اگر بخواهیم آسیب‌های اجتماعی را مهار کنیم باید عفاف را رعایت و اگر فراموش شده یادآوری کرد چراکه اگر عفاف از بین برود ایمان از بین رفته و ذائل شدن عقل نتیجه از بین رفتن ایمان است.

عزتی تصریح کرد: بانوان محجبه کادر سلامت اجتماعی هستند؛ یعنی کارآمدی اجتماعی دارند و می‌خواهند جامعه را هم با خودشان همراه کنند.

وی خاظرنشان کرد: روی خوش لازمه همراه کردن جامعه است برای این‌که دهه ۸۰ را با خود همراه کنیم باید روی خوش داشت و لازم است دهه های بعدی را به صورت جدی تربیت کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فعال امور زنان و خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۱۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبیین طرح «عفاف و حجاب» توسط فرمانده سپاه تالش

دریافت 39 MB کد خبر 6096687

دیگر خبرها

  • لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت
  • یادداشت مهرداد خدیر / این مرد طراح لایحه عفاف و حجاب است /او در چه سمت‌هایی مشغول به کار بوده است؟ /آن اقبالی این اقبالی نیست!
  • این مرد طراح لایحه عفاف و حجاب است /او در چه سمت هایی مشغول به کار بوده است؟ /آن اقبالی این اقبالی نیست!
  • ایرادهای سابق شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب هنوز به قوت خود باقی است
  • «بی‌حجاب، مزاحم ماست، نباید تحمل شود»- طراح لایحۀ حجاب و عفاف/ ابوالفضل اقبالی کیست؟
  • تبیین طرح «عفاف و حجاب» توسط فرمانده سپاه تالش
  • تکرار حمایت قاطع دستگاه قضایی شهرستان از طرح نور
  • امام جمعه مهاباد: لازمه پیشرفت کشور سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش است
  • لازمه پیشرفت کشور سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش است
  • حجاب و عفاف از مهم‌ترین مولفه‌های عزت خانواده است