Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس در تربت جام، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی ظهر امروز در همایش بین المللی هزاره شیخ جام با اشاره به اینکه این عارف عزیز دارای شئون منحصر به فردی بودند اظهارکرد: اولین شأن بازگشت به خود، فطرت و راه حقیقت است که شیخ در دوران جوانی به این مسیر الهی هدایت شدند.

 وی بیان کرد: این عارف قرن پنجم هجری با شأن اعتقادی به دین اسلام  نقش هدایت گر را ایفا می نمود  و با دریافت تعالیم الهام بخش اسلام مردم را به دین مبین اسلام هدایت و رهبری می کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان رضوی اعتقاد دینی و معرفتی برگرفته از تعالیم اسلام را یکی دیگر از نشانه های بارز هدایتی شیخ جام برشمرد و ادامه داد: این عارف فررزانه با دریافت تعالیم اسلامی مردم را هدایت می کرد که شأن و پشتوانه مردمی  از شئون اصلی شیخ احمد جامی بود.

نظری شأن ادبی و هنری شیخ احمد جامی را بسیار سترگ دانست و گفت: ادبیاتی فاخر در قالب نگاه اعتقادی و دینی از ایشان به یادگار مانده است که سرآمد اشعار فارسی زبان هاست.

 شیخ احمد جامی منادی وحدت بود

 استاندار خراسان رضوی یکی دیگر از شئون شیخ جام را شان وحدتی برشمرد و افزود: مردم منطقه به معنای واقعی و به برکت شیخ احمد جامی اختلاف و انحرافی ندارند.

نظری با اشاره به اینکه وحدت مهمترین زیر ساخت است و بدون وحدت هر زیرساختی ایجاد کنیم قابل استفاده نیست تصریح کرد: اگر در مسیر وحدت گام برنداریم به لحاظ نرم افزاری و گفتاری و عملی در مسیر تعالی گام برنداشته ایم.

وی  بابیان اینکه در همه عرصه ها نیاز به وحدت و زیرساخت اساسی و واقعی داریم خاطرنشان کرد: منطقه شیخ احمد جام با سبقه تاریخی و براساس شناخت و تجارب علمی مصداق عملی وحدت است و این در زندگی مردم نهادینه شده است.

نظری با اشاره به عوامل تفرقه افکن یا آور شد: اگر چه ممکن است عوامل تفرقه افکن براساس منافع شخصی وگروهی زیاد باشند اما استحکام دینی مردم در منطقه و اعتقادات معنوی و دینی هرگز نگذاشته است وحدت دچار تفرقه شود.

در شرایط فعلی فوق العاده به وحدت نیازمندیم

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی فوق العاده به وحدت نیازمندیم ادامه داد: در پرتوی وحدت متعالی معنویت حاصل می شود که از نگاه دشمنان این اعتقادها و باورهای دینی در تعارض با مردم و نظام حرکت می کنند.

نظری با اشاره به جریان سازی دولتمران ابرازک رد: بر اساس تجربه قادر به حل مشکلات هستیم و در برابر مشکلات خواهیم ایستاد آن هم بر اساس حرکات های مردمی  چرا که مسئولان جریان سازی می کنند ولی کار به دستم مردم سپرده می شود.

وی با اشاره به اینکه برداشتن موانع و کاهش چالش ها وظیفه است گفت: با این باور و هدف مسئولیت  پذیرفتیم و شرط آن خدمت مخلصانه و صادقه در همه عرصه ها است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه مردم و مسئولان هیچ جدایی از هم ندارند، تاکید کرد: همه مردم متدین و انقلابی اند چرا که براساس اعتقادات دینی و مذهبی حول محور وحدت حرکت می کنیم و هیچ کسی انقلابی و مردمی تر از دیگری نیست.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: استاندار خراسان رضوی تربت جام یعقوبعلی نظری شیخ احمد جامی استاندار خراسان رضوی شیخ احمد جامی شیخ احمد جام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۱۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها از ارکان مردم‌سالاری دینی هستند

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی گفت: شوراها از ارکان مردم‌سالاری دینی و حاصل خون شهدا هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، کریم علی‌نژاد، امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در همایش بزرگ شوراهای اسلامی شهرستان خوی اظهار کرد: شوراها از ارکان مردم سالاری دینی و حاصل خون شهدا هستند.

وی افزود: مدیریت شهرها و روستاها به عهده شوراهاست که نمایندگان مردم هستند و در خصوص مصالح شهر و روستا تصمیم می‌گیرند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی با اشاره به تسهیلات بانکی برای احداث و تعمیر و نوسازی منازل روستایی، گفت: در روستاها برای منازلی که نیاز به تعمیر یا بازسازی دارند از طرف بنیاد مسکن و بانک‌ها تسهیلات خوبی در نظر گرفته شده است و ما آماده هرگونه همکاری در راستای دریافت این تسهیلات توسط روستاییان عزیز هستیم.

علی‌نژاد نسبت به تصرف منابع طبیعی توسط عده‌ای هشدار داد و خاطرنشان کرد: منابع و مراتع از آن همه مردم هستند و شوراها دقت کنند که این منابع توسط برخی اشخاص مورد تصرف غیرقانونی قرار نگیرند.

کد خبر 748403

دیگر خبرها

  • انسجام فکری و تشکیلاتی لازمه تأثیرگذاری شوراها است
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • لزوم جریان یافتن مردم سالاری دینی در محلات
  • یادی از منادی وحدت در سیستان و بلوچستان
  • ماجراجویی تراکتور و سپاهان بدون حضور سرخابی ها؛ جامی برای فرار از بحران و انتقاد
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در خوزستان
  • شوراها از ارکان مردم‌سالاری دینی هستند
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه دشمن و مقابله جبهه کفر برابر حق است
  • وظیفه «هیئت»، مقابله با جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن است