Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ارشاد با اشاره به اینکه وظیفه اصلی رایزنان در دوره جدید، اهتمام بر توسعه صادرات فرهنگی خواهد بود، از انتخاب تعدادی از هنرمندان عرصه تجسمی به عنوان رایزن فرهنگی در کشورهای اروپایی به منظور رونق دادن تبادلات فرهنگی خبر داد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی اسماعیلی عصر روز سه‌شنبه 21 تیرماه 1401 در نمایشگاه آثار خوشنویسی استاد جلیل رسولی چهره ماندگار خوشنویسی که در گالری گویای تهران دایر شده در جمع خبرنگاران گفته است: وظیفه اصلی رایزنان در دوره جدید، اهتمام بر توسعه صادرات فرهنگی خواهد بود؛ برای برخی کشورهای اروپایی، هنرمندان عرصه تجسمی که دارای مطالعات و تحصیلات مرتبط هستند را به‌ عنوان رایزن انتخاب کرده‌ایم تا بتوانند عرصه تبادلات فرهنگی را رونق بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، موضوع دستور کار اجلاسیه جدید رایزنان فرهنگی را "تبادلات فرهنگی" اعلام کرده است.

دهمین اجلاسیه رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران هفته اول مردادماه در تهران برگزار خواهد شد.  

رئیس شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این‌باره افزوده است: رایزنان باید کارنامه قابل دفاعی در حوزه تبادلات فرهنگی داشته باشند، یکی از مؤلفه‌های جدی در ارزیابی عملکرد رایزنان، توفیقات آنان در تبادلات فرهنگی با سایر کشورها است.

اسماعیلی هنچنین با اشاره به اینکه جهان اسلام از آثار فاخر خوشنویسی فاخر ایرانی استقبال می‌کند، افزوده است: در تفاهماتی که در یک ماه گذشته با وزرای کشورهای قطر، عراق، لبنان، آذربایجان، قزاقستان و ترکمنستان داشته‌ام، برای تعاملات در حوزه آثار هنری و برگزاری نمایشگاه‌ها و گالری‌های مشترک اعلام آمادگی کرده‌اند.

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اخیرا رویدادی به نام از ایران را تدارک دیده است که اهداف آن عبارتند از: شناسایی ایده‌ها، فعالان و فعالیت‌های فرهنگی حوزه بین الملل، حمایت از رشد و توسعه استارتاپ های فرهنگی عرصه بین الملل و حمایت از گسترش صادرات محصولات و خدمات فرهنگی

محورهای این رویداد نیز عبارتند از: قرآن و تبلیغات دینی، رسانه، صوت و تصویر، هنر و صنایع خلاق، آموزش، علم و فناوری، صنایع دستی و گردشگری.

آثار ارسال شده به این رویداد اکنون در دست داوری هستند.

اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره هنرهای تجسمی فجر منصوب شدندجلیل رسولی: رئیس موزه هنرهای معاصر قلب من را شکست

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس تبادلات فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۱۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت معصومه حائری (عروس امام خمینی (ره)) را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن پیام محمدمهدی اسماعیلی به شرح زیر است:

"إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

در گذشت بانوی مومنه سرکار خانم معصومه حائری را به خاندان‌های معزز و مکرم امام راحل (ره)، حائری یزدی و فرزندان گرامی‌شان تسلیت عرض می‌کنم.

مجاهدت این بانوی گرامی در همراهی با آیت‌الله حاج آقا مصطفی خمینی(ره)  در سال‌های مبارزه و تبعید، ان شاءالله توشه و همراه مناسبی برای سفر آخرتشان خواهد بود."

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • نمایش آثار جدیدی از ارادت هنرمندان در موزه رضوی
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری