Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این مراسم اعلام شد دوقلوهای ۹۳ساله‌ در شهرستان خفر استان فارس در حال زندگی هستند که فرزندانشان هم دوقلو، نوه های آنها دوقلو و نتیجه ها دوقلو، یک خانواده پرجمعیت دوقلو را تشکیل می‌دهند.

دراین مراسم که در تالار معلم آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز برگزار شد محبوبه کریم‌پور مدیر انجمن دو قلوها و چند قلوهای استان فارس  گفت: هدف از اجرای این همایش به مناسبت روز جهانی دوقلوها بود که سالی یکبار برگزارمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو قلوهای ۴۰ روزه و  ۵۸ ساله

او گفت: دراین همایش  ۲۰۰خانواده دوقلو تا چند قلو و  ۷۵۰ نفرازشهرستان های سروستان، استهبان، کوار، مرودشت، نی ریز، فسا، لار، لامرد، مُهر، سعادت شهر ،ارسنجان، آباده و روستاهای اطراف شیراز شرکت داشتند که کوچکترین آن ها ۴۰ روزه و بزرگترین آن ها ۵۸ساله بودند.

کریم‌ پور گفت: برای ثبت نام بچه ها و پرداخت شهریه نیاز به درخواست وام با سود کم و شغل های خانگی که بتوانند در منزل کسب درآمدی داشته باشند، نیازمند همراهی مسئولان هستیم.

نگاهی به آمار دوقلوها و چندقلوها در فارس

مدیر انجمن دو قلوها و چند قلوهای استان فارس در ارائه آماری از اعضای انجمن دو قلوها گفت: پنج قلوهای ۱۹ساله، چهار پسر و یک دختر، پنج قلوهای یک و نیم ساله، همگی پسر  و پنج قلوهای ۶ ماهه نیز چهار پسر و یک دختر هستند.

او گفت:  چهار قلوها که سه خانواده انان در این  مراسم حضور دارند، شامل چهار دختر ۱۸ساله ، چهار پسر و چهار دختر ۱۶ساله هستند.

کریم پور گفت: خانواده سه قلوها که در ۲ سال اخیر بیشترین آمار تولد آن ها در فارس در شهر شیراز ثبت شده است که شامل ۳۰ خانواده هستند  و کوچک ترین آن ها پنج ماه سن دارد.

مدیر انجمن دو قلوها و چند قلوهای استان فارس گفت: خانوادهای دوقلوها بیشترین آمار عضویت در انجمن دوقلوها و چندقلوهای فارس دارند و از چهل روزه تا ۹۳ساله تشکیل می دهند.

او گفت: امسال  توانستیم بعداز دو سال وقفه به دلیل محدودیت های کرونا، این همایش را با حضور ۷۵۰ نفر دوقلو، سه قلوو  چهارقلوها برگزار کنیم اما پنج قلوها به  دلیل راه دور و امکانات کم و گرمی هوا نتوانستند در این همایش شرکت کنند.

کریم پورگفت: در سال ۹۶ کل اعضای انجمن ۲۴۰ نفر بودند اما هم اینک با یاری خداوند به ۱۰ هزار نفر رسیدند که در کل، حدود پنج هزار جفت هستند.

در پایان این همایش از دوقلو ها و چند قلو ها با اجرای برنامه هنری شاد توسط هنرمندان تئاتر و موسیقی و  با حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری شیراز نیز تقدیر شد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جشن چند قلوها قلوها و چند استان فارس پنج قلوها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۱۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است

یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: علت فوت پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی در دست بررسی است و شایعات در فضای مجازی صحت ندارد.

او ادامه داد: دکتر فرزانه اکبری پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی چهارم اردیبهشت در جهرم به خاک سپرده شده است و پزشکی قانونی علت فوت او را محرمانه به اطلاع خانواده اش خواهد رساند. 

او همسر دکتر فرید شهریور فوق تخصص چشم بود که هفته پیش درگذشت.

در چند روز اخیر خبرهایی مبنی بر مصرف مشروبات الکی تقلبی و مسمومیت ۲۹ پزشک در جهرم در یک میهمانی منتشر شده است که تاکنون هیچ منبع موثقی این خبر را تایید نکرده است‌. 
در این خبر آمده است که چند پزشک، کلیه خود را از دست داده اند و چند پزشک هم در کما هستند‌.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جهرم بستری بودن پزشکانی تحت این عنوان را نیز تایید نکردند.

امروز هم برخی رسانه ها در فضای مجازی از دستگیری عوامل فروش مشروبات الکی تقلبی در جهرم خبر دادند که پلیس هنوز این موضوع را تایید نکرده است.

منبع: صدا و سیما

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • مسمومیت ۲۹ پزشک با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز | یک پزشک زن فوت کرد و یک پزشک دیگر در کما
  • سفیراندونزی از غرفه استان فارس بازدید کرد
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز هم به جرگه حامیان ضدصهیونیست‌ها پیوستند
  • بیش از ۲۰۰۰ پروژه در شهرداری شیراز فعال است
  • پای پیشکسوتان صنایع دستی به ارگ کریم‌خانی شیراز باز شد
  • نجات کودک ۳ ساله از چاه ۷ متری در شیراز
  • فوت مرد ۳۹ ساله بر اثر سقوط از کوه در مرودشت