Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتاق اصناف ایران اعلام کرد: در صورت عرضه و یا نگهداری کالای فاقد شناسه کالا در فروشگاه‌های اینترنتی، آن کالا مشمول کالای قاچاق شده و مطابق قوانین و مقررات برخورد خواهد شد.

به گزارش ایران اکونومیست، اتاق اصناف ایران در اطلاعیه‌ای برای آگاهی واحدهای صنفی فروش مجازی (کسب‌وکارهای مجازی) اعلام کرد: تمام عرضه‌کنندگان مجازی کالاهایی که مشمول گارانتی (خدمات پس از فروش) هستند، لازم است ضمن درج شناسه کالا، از گارانتی مجاز ثبت شده در سامانه جامع گارانتی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صورت عرضه و یا نگهداری کالای فاقد شناسه کالا در فروشگاه‌های اینترنتی (فضای مجازی) آن کالا مشمول کالای قاچاق شده و مطابق قوانین و مقررات مبارزه با قاچاق کالا و ارز برخورد خواهد شد.

این اطلاعیه می‌افزاید: عناوین برخی از این کالاها (کالاهای گروه الف، ب و ج ضوابط تبصره ۴ ماده ۱۸ گروه کالاهای لوازم خانگی، برقی و الکترونیکی) شامل گروه الف (یخچال فریزر، یخچال، فریزر، تلویزیون، ماشین لباسشویی، ماشین ظرف‌شویی، کولرگازی (اسپلیت))، مایکروویو، مایکروفر، فر، پکیج، چرخ خیاطی، مانیتور (نمایشگر رایانه)، جاروبرقی، می‌شود.

همچنین گروه ب و ج به شرح ذیل اعلام شدند:

گروه ب: اتوبرقی، اجاق‌گاز، آب‌میوه‌‎گیری، آبسردکن، آسیاب، آون برقی، پنکه، تصفیه آب، جارو شارژی، چرخ گوشت، دستگاه چای‌ساز، سینمای خانوادگی، غذاساز، قهوه‌ساز، گوشت‌کوب الکتریکی، مخلوط‌کن الکتریکی، همزن، بخارشوی، اتوپرس، آرام‌پز و زودپز، داکت اسپلیت، تصفیه هوا، تستر.

گروه ج: اسپیکر، اسکنر، انواع پاور (صنعتی، کامپیوتر و …)، انواع بورد کامپیوتر، پردازشگر رایانه (CPU)، ویدئو پروژکتور، پرینتر، تبلت، تلفن، اسمارت باکس، انواع حافظه، دستگاه ضبط و پخش، تلفن همراه، دوربین عکاسی، دوربین فیلم‌برداری، دوربین مداربسته، ساندبار، انواع سرور، سوئیچ و روتر، فکس، دستگاه ماینر، کارت حافظه موقت (RAM)، لپ تاپ، مودم، کاغذ خردکن، دستگاه فتوکپی، دستگاه پرس کارت، دستگاه پول‌شمار، دیتا کالکتور، دستگاه کنترل تردد، ماشین‌حساب، دستگاه لیبل‌زن، پلاتر، دستگاه امضای الکترونیکی، آنتن‌های گیرنده رادیویی، کنسول بازی، آمپلی‌فایر، اکسس پوینت، کیس کامپیوتر، رایانه یکپارچه، انواع رک، مینی کامپیوتر.

  منبع: خبرگزاری مهر برچسب ها: اتاق اصناف ایران ، شناسه کالا ، فروشگاه اینترنتی ، قاچاق کالا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اتاق اصناف ایران شناسه کالا فروشگاه اینترنتی قاچاق کالا شناسه کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۲۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح شناسه کالا در سازمان اموال تملیکی استان تهران اجرایی شد

ایزدی رئیس سازمان اموال تملیکی استان تهران با بیان اینکه اجرای شناسه یکتا کالا  در سازمان  اموال تملیکی استان تهران  آغاز شده است گفت: سعی داریم با اجرای شناسه کالا  از کمی سازی به سمت کیفی سازی حرکت کنیم.

ایزدی بیان کرد:  از امروز طرح شناسه کالا در اموال تملیکی استان تهران کلید خورد که کار را با ۱۰ تیم مستقیم شروع کرده ایم و کارشناسان آی‌تی از  ۷ استان دیگر  را  به کار گرفته ایم تا با توجه به تنوع کالا و حجم کالا بتوانیم این شناسه های یکتا را اخذ کنیم‌. اجرای این کار یک ماه زمان می برد.

رئیس سازمان اموال تملیکی استان تهران  بیان کرد: با اجرای طرح شناسه کالا یک تیم ۲۵ نفره  از مقامات بالادستی حضور دارند و با اجرای این طرح مشخص می شود که چه تعداد کاله در کدام ردیف و در کدام انبار کالا قرار دارد‌.

وی گفت: این یک مطالبه عمومی بود که اجرای آن به صورت برخط انجام شد و ما مطالبه ویژه ای از سوی مردم و مقامات برای اجرای این طرح داشتیم. 

ایزدی افزود: ۶۵هزار ردیف کالایی  داریم که از این طریق شناسه کالا دریافت خواهند کرد و در حراج های برخط که انجام می شود تمامی کالاهایی که به افراد واگذار می شود از طریق همین شناسه کالا خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • قاچاقچیان، پنهان در نقاب کسب و کار‌های اینترنتی/کالای قاچاق چگونه در سایت‌ها فروخته می‌شوند؟
  • ۷۲ میلیارد جزای نقدی بابت قاچاق ۳۹۱ دستگاه سرخ کن
  • کالای قاچاق در اردبیل به مقصد نرسید
  • توقیف کاروان خودروهای حامل قاچاق کالا در دیلم
  • طرح شناسه کالا در سازمان اموال تملیکی استان تهران اجرایی شد
  • کشف ۲ محموله کالای قاچاق ۱۸۰ میلیاردی در تهران
  • محکومیت قاچاقچیان کالا در اردبیل
  • ۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی در شمال تهران توقیف شد
  • توقیف ۱۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در شمال تهران
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان