Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران توانا در این رویداد که به همت «گروه سینما، گرایش تدوین فیلم» دانشکده خبرگزاری فارس برگزار شد، رویداد ارائه و دفاع از پروژه تدوین فیلم  با موضوع «مروری بر صد سال سینمای ایران» با حضور علیرضا طاهری،معاون آموزش و پژوهش خبرگزاری فارس، اساتید و کادر آموزش و جمعی از دانشجویان، در سالن کوثر این دانشکده برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در این مراسم، قائم مقام دانشکده رسانه خبرگزاری فارس ، ضمن ابراز خرسندی از این رویداد هنری اظهار داشت: «باعث افتخار است که درخت باور و اعتماد به دانشجویان دانشکده پس از حدود یک دهه فعالیت در این عرصه به ثمر نشسته و امروز، شاهد این موفقیت بزرگ هستیم.»

«علیرضا طاهری» با بیان اینکه ماموریت خبرگزاری فارس، عمق بخشی فرهنگی است ادامه داد: «باید برای تحکیم و تعمیق فرهنگ انقلاب اسلامی و تمدنی ایران عزیزمان، تلاش خود را مضاعف کنم و برگزاری چنین رویدادهایی، یکی از ثمرات این تلاش‌هاست.

 

 

معاون آموزش و پژوهش خبرگزاری فارس در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن اشاره به روند تهاجم فرهنگی افزود: «خوشبختانه ما ایرانی‌ها به لحاظ گفتاری، قوی هستیم. اما متاسفانه به دلیل تاخیر ورود صنعت چاپ به کشور، نتوانسته‌ایم به موقع، از این ظرفیت نیز استفاده کنیم و لذا از مرحله فرهنگ گفتاری به مرحله فرهنگ دیداری و شنیداری پرتاب شدیم. به گونه‌ای که موجب شد، فرهنگ نوشتاری و فرهنگ مطالعه متون در ما شکل نگیرد و به همین دلیل جامعه ما برای خواندن و مطالعه کردن، حوصله و اقبالی ندارد.»
  
طاهری با تاکید بر لزوم یادگیری تکنیک‌های مهارتی در رشته‌های سینما و تدوین فیلم گفت: «برای موفقیت در رسانه باید مساله و شخص صاحب مساله را بشناسیم و مطالعه، همراه با شناختِ مفاهیم درست تمدن ایرانی اسلامی از گام‌های اولیه و موثر است. زیرا واژگا،ن رهزن رسیدن به مفاهیم‌ان.د بنابراین باید بتوانیم مفاهیم را در قالب‌های مختلف درست و عمیق به ذهن مخاطب بنشانیم.»

«عرصه جنگ شناختی و توان مقابله با آن»، موضوع دیگری بود که قائم مقام دانشکده رسانه خبرگزاری فارس به آن اشاره و تاکید کرد: «در گذشته به دلیل نبود تکنولوژی پیشرفته، سرعت تغییرات مبتنی بر فناوری در انتقال و اطلاعات، کندتر بود. اما امروزه باورهای افراد گاهی در کمتر از یک هفته تغییر می‌کند و این، همان جنگ شناختی است که در قالب‌های چند رسانه‌ای  می‌توان جدی‌تر با آن برخورد کرد. زیرا قدرت و هنری که سازندگان فیلم برای اغنای مخاطب دارند، بیشتر از مخاطبان متن محور است.»

طاهری در پایان سخنان خود با اشاره‌ای به تفکر شهید آوینی، افزود: «می‌شود با دوربین، به خدا رسید. البته اگر تفکر الهی بر نحوه استفاده از ابزار، سایه اندازد و دانشکده رسانه خبرگزاری فارس آمادگی دارد در زمینه رشد و تعالی فکری دانشجویان با کمک اساتید معتقد و متخصص قدم بردارد.» 
 
در ادامه مراسم، «فرهاد اسماعیلی» از اساتید دانشکده رسانه خبرگزاری فارس ضمن تشکر از توجه و حمایت ویژه ریاست و کادر آموزش، به معرفی دانشجویانِ طراح بلیط و تدوینگر فیلم‌های کوتاه این ژوژمان پرداخت و افزود: «با اینکه نخستین دوره تدریس من در دانشکده رسانه خبرگزاری فارس است، اما رویکرد حمایتی این دانشکده از دانشجویان در کنار شور و انرژی دانشجویان این رشته موجب شد تصمیم به برگزاری این رویداد مهم سینمایی بگیرم و خوشحالم که این اتفاق افتاده است.»

 

اسماعیلی ادامه داد: «این رویداد، نقطه صد نیست. اما با شناخت و روح حاکم بر فضای دانشکده، باور دارم برنامه‌های بیشتر و متنوع تری هم قابلیت اجرا شدن دارد. لذا ضمن تاکید بر باورمندی نسبت به توانمندی دانشجویان این دانشکده، اذعان دارم که دانشکده رسانه خبرگزاری فارس، فرصت مناسبی برای رشد و بالندگی سینماگران نسل آتی کشور ایجاد خواهد کرد.»

این مدرس سینما در پایان افزود: «نخستین نقد فیلم در دانشکده رسانه خبرگزاری فارس با تولید ۵ اثر در ژانرهای درام، معمایی جنایی، کمدی و مستند با موضوعات جایگاه مادر در سینمای ایران ، دفاع مقدس، ترس و هیجان برگزار شد و هر اثر تولید شده با داوری به رای گذاشته شد تا دانشجویان با نکات طلایی کار بیشتر آشنا شوند.»

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشکده خبرگزاری فارس رویداد باشگاه خبرنگاری توانا علیرضا طاهری دانشکده رسانه خبرگزاری فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۲۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین واریزی مالک جدید به حساب استقلال

آفتاب‌‌نیوز :

 پس از واگذاری باشگاه استقلال به هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس، مالک جدید آبی‌ها در نخستین اقدام خود، پسوند خلیج فارس را به نام رسمی باشگاه اضافه کرد که البته این موضوع نیازمند مکاتبات اداری و کسب مجوز از نهاد‌های مربوطه است.

با این حال از مالک باشگاه استقلال خبر می‌رسد که آن‌ها بخشی از رقم قرارداد اعضای تیم را امروز به حساب بازیکنان و کادرفنی واریز کردند تا آبی پوشان با روحیه بالایی مسابقات باقی مانده از رقابت‌های لیگ برتر از جمله دیدار با تراکتور را از سر بگیرند.

در جلسه‌ای که با حضور علی خطیر و دیگر اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال با مدیران صنایع پتروشیمی خلیج فارس برگزار شد، مقرر گردید که بنا بر درخواست مدیرعامل آبی پوشان و پس از تصویب در هیئت مدیره مالک جدید باشگاه، این رقم به حساب استقلالی‌ها واریز شود.

حالا نیز رقم پانزده درصد از مبلغ قرارداد اعضای تیم استقلال به حساب آن‌ها واریز شده تا آبی‌ها با روحیه خوبی به مصاف تراکتور بروند.

منبع: ورزش سه

دیگر خبرها

  • رسانه، سلاح اصلی در جنگ فرهنگ‌ها، ایدئولوژی‌ها و جهان‌بینی‌هاست
  • تقدیر از ۱۰۰ استاد در نخستین دوره اعطای جایزه شیخ مفید
  • تقدیر از ۱۰۰ استاد شاگردپرور در اولین دوره اعطای جایزه «شیخ مفید»
  • تابلوی «فرزند خلیج فارس» در بوشهر رونمایی شد
  • تابلوی «فرزند خلیج فارس» در بوشهر رونمایی شد
  • رونمایی از نخستین چاپ برگردان روزنامه ادب
  • نخستین واریزی مالک جدید به حساب استقلال
  • شیراز میزبان جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور شد
  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • دانشجویان دانشگاه نیویورک: ورق علیه صهیونیست‌ها برگشته است