Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@06:06:09 GMT

اهمیت روز فناوری اطلاعات در مدیریت شهری

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۸۳۰۳۵

اهمیت روز فناوری اطلاعات در مدیریت شهری

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای فناوری و اطلاعات کشور جای افتخار دارد که زادروز محمد خوارزمی به عنوان روز فناوری و اطلاعات در تاریخ نامگذاری شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اصغر قائمی، به مناسبت روز فناوری در یادداشتی اظهار کرد: برای جامعه فناوری اطلاعات کشور، جای افتخار دارد که زادروز «محمد خوارزمی» را البته به ابتکار سازمان نظام صنفی رایانه (نصر) به عنوان روز فناوری اطلاعات، در تقویم رسمی کشور نام‌گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یکی از بزرگترین دانشمندان ایران و جهان که در بیان و نظر فلاسفه و ریاضیدانان نامدار بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای دارد و حتی دوران حیات وی در قرون وسطی را عصر خوارزمی نامیده‌اند و جبر وامدار تلاش‌ها و نام وی است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: آینده زندگی بشر در ابعاد مختلف نیازهای روزمره، فرهنگ، اقتصاد، سیاست و دیگر موارد به داده و اطلاعات و استفاده از آن گره خورده است، امروزه بسیاری از مفاهیم مبنایی باید با اضافه شدن جوهره‌ای از خصوصیات اطلاعات و داده روزآمد شوند و نسبت مفهوم آزادی با اطلاعات یا مردم‌سالاری در ساختار سیاسی از این قِسم هستند به گونه‌ای که بدون تعیین ساختار مالکیت داده، شیوه تولید داده، برقراری ارتباط، انتشار و استفاده از آن، حقیقتاً تعریف مفاهیم عقیم خواهند ماند.

وی تصریح کرد: با شناخت ارزش اطلاعات و جایگاه آن در انقلاب‌های صنعتی و چه بسا تمدنی آینده است که اهمیت نحوه کار با آن و تسلط بر آن شفاف می‌شود، فناوری که امکان بهره‌برداری از اطلاعات و مدیریت بهینه آن را برایمان فراهم می‌کند، «فناوری اطلاعات» است.

قائمی گفت: مطمئناً فناوری اطلاعات به مثابه یک ابزار در طیفی از سودمندی و آسیب‌رسانی عمل می‌کند و ماهیت خیر یا شری ندارد، بنابراین به نظر می‌رسد یکی از وظایف جامعه فناوری اطلاعات که امروز به نام آن ضرب شده، تبیین صحیح تعریف و حدود و ثغور این فناوری است، چه بسا نداشتن شناخت درست آن، موجب تسلط فناوری اطلاعات شود، نه بر ما بر فناوری اطلاعات و برخی مصداق‌ها در کشور وجود دارد که پس از استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات، فرآیندها بهبود و پیشرفت مشهودی نداشته است، این موارد از آسیب‌های همین تعاریف و شناخت اشتباه از آن است که اصلاح آن در بدنه مدیریتی کشور بر عهده ماست.

وی اضافه کرد: تمام اقداماتی که در توسعه زیرساخت‌های لازم، ارتقا دانش عمومی و تخصصی و دیگر تسهیلات مرتبط با فناوری اطلاعات انجام می‌شود و موجب بالندگی این صنعت و اقبال بیشتر نخبگان و فعالان اقتصادی می‌شود و به تسریع توسعه کشور در مقیاس ملی کمک خواهد کرد و اهمیت این موضوع بر کسی پوشیده نیست، اما باید به این نکته نیز توجه کرد که باید همراه و هم‌سطح با افزایش وابستگی مدیریت زیرساخت‌های مهم کشور و ارائه خدمات عمومی به فناوری اطلاعات، زیرساخت‌ها و راه‌کارهای امنیتی آن نیز ارتقا پیدا کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: موضوعی که نگاه پدافند غیرعامل در حوزه فناوری اطلاعات و سرمایه‌گذاری در آن را اجتناب‌ناپذیر می کندو اتفاقاتی که در برخی از نهادهای عمومی و خدمت رسان کشور اتفاق افتاد، سطح اهمیت این موضوع را به خوبی نشان می‌دهد.

کد خبر 587956

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شورای ششم شوراي شهر تهران مدیریت شهری عضو شوراي شهر تهران فناوری اطلاعات شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق فناوری اطلاعات روز فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۳۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری در اصفهان

مدیر عامل سازمان حمل و نقل بار شهرداری اصفهان گفت: برای نخستین‌بار در کشور فردا (چهارشنبه) خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری با حضور سردار تیمور حسینی رییس پلیس راهور فراجا و شهردار اصفهان رونمایی می شود تا برگ زرینی بر افتخارات مدیریت شهری اصفهان باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدعلی عبدالهی امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در نشست مشترک پلیس راهور و شهرداری‌های استان اصفهان اظهار کرد: سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان آماده است تا در حوزه مدیریت حمل ونقل بار درون شهری اقدامات ویژه‌ای را با همکاری شهرداری‌های استان اصفهان رقم بزند تا همچنان در سطح کشور الگو باشیم.

وی افزود: اجرای ماده ۹ قانون توسعه حمل‌ونقل بر عهده شهرداری‌ها گذاشته شده است و با ابلاغ قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها در سال ۱۴۰۱ نیز فرصت بسیار خوبی به همه شهرداری‌های کشور داده شد تا در حوزه مدیریت حمل‌ونقل بار، با صدور پروانه فعالیت و اشتغال، صدور بارنامه و حفظ زیرساخت‌ها درآمد پایدار داشته باشند.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان ادامه داد: شهرداری اصفهان در حوزه حمل‌ونقل بار پیشرو در کشور است و فردا میزبان تمام مدیران عامل کشور در این حوزه هستیم.

عبدالهی گفت: با مصوبه شورای هماهنگی ترافیک استان مصوبه‌ای ابلاغ شد مبنی بر اینکه خودروهای بالای ۳.۵ تن در سطح مرکز استان باید با مجوز تردد حرکت کنند، در غیر این صورت مشمول جریمه می شوند، از این‌رو درخواست داریم شهرداری‌های استان با هماهنگی پلیس راهور همراهی لازم را داشته باشند تا بتوانیم اقدام هماهنگی را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: برای نخستین‌بار در کشور فردا _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری با حضور سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا و شهردار اصفهان رونمایی می‌شود تا برگ زرینی بر افتخارات مدیریت شهری اصفهان باشد.

کد خبر 749317

دیگر خبرها

  • زارع‌ پور: آماده‌ اجرایی کردن پروژه‌هایی در حوزه های ارتباطات و اطلاعات در این کشور آفریقایی هستیم
  • توسعه همکاری های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با اوگاندا
  • ایرانداک نیروی امریه جذب می‌کند
  • معلم‌های «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • معلمان «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • «بمب‌های شهری» را برای کاهش ریسک زلزله شناسایی کنیم
  • رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری در اصفهان
  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است