Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید عشقی گفت: سهام عدالت در شورای عالی بورس در حال بررسی بوده و تقریبا عمده تصمیم گیری‌ها انجام شده است. در این راستا چند تغییر در آئین نامه اجرایی سهام عدالت صورت می‌گیرد و اساسنامه شرکت‌های سرمایه گذاری استانی نیز تغییر خواهد کرد که این تغییرات طی یک تا دو هفته آینده اعلام می‌شود.

بعد از اینکه ضوابط پذیرش شرکت‌های دانش بنیان نهایی شد؛ تلاش کردیم پذیرش و عرضه این شرکت‌ها به نحوی باشد که منافع عمده عرضه آن‌ها به خودشان برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او، برنامه ریزی شده است که اکثر عرضه‌های اولیه شرکت‌های دانش بنیان از طریق روش صرف سهام باشد تا منابعی که جمع می‌شود مستقیم وارد کسب و کار‌های دانش بنیان شود.چند شرکت دانش بنیان در صف پذیرش هستند و برخی شرکت‌ها در حوزه پرداخت و IT در مرحله آخر پذیرش قرار دارند.

تغییر اساسنامه ETF‌ها

رئیس سازمان بورس  گفت:  لازم بود اساسنامه دو صندوق دارا یکم و پالایشی یکم اصلاح شود که اصلاحات آن انجام شده است، اما از آنجایی که مصوبه هیات وزیران بود باید در این هیات اصلاحات صورت بگیرد.

 این پیشنهاد در دولت وجود دارد و سازمان پیگیر آن است تا اصلاحات هر چه سریعتر انجام، ابلاغ و اجرا شود. بر اساس این اصلاحات مدیر صندوق می‌تواند صدور ابطال بزند تا قیمت صندوق به ارزش ذاتی خود برسد.

واگذاری سایت‌ها و ایران خودرو طبق روال انجام می‌شود

او گفت: در جلسه روز گذشته شورای عالی بورس وزیر صمت حضور داشت و طرفین در مورد عرضه خودرو در بورس به توافق رسیدند.

 عشقی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص واگذاری بلوک سایپا و ایران خودرو گفت: این واگذاری طبق روال خود در حال انجام است؛ اما سازمان هنوز وارد بحث واگذاری نشده است. باید به مرحله‌ای برسد که آگهی عرضه سهام مشخص شود تا سازمان آن را بررسی کند.

آخرین وضعیت افزایش دامنه نوسان

رئیس سازمان بورس در مورد افزایش دامنه نوسان و اینکه طبق برنامه‌ای که از قبل اعلام شده بود عمل می‌شود گفت: یعنی این افزایش به تدریج صورت خواهد گرفت و مرحله دوم آن به زودی اعلام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به طرحی که در مجلس وجود دارد مبنی بر اینکه بورس کالا زیرمجموعه وزارت صمت شود،  گفت: دولت مخالفت خود را اعلام کرده است و زمانیکه این طرح در صحن مطرح شود پیگیری‌های لازم صورت می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سهام عدالت بورس دانش بنیان شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۳۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران، فریدون یاسمی دراین‌باره بیان کرد: بیش از ۱۸ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع، به‌منظور کنترل کمّی و کیفی انواع فرآورده و بررسی روند سوخت‌رسانی مستمر و شبانه‌روزی در سال ۱۴۰۲ در منطقه تهران انجام شد.

وی افزود: در همین بازه زمانی، کارشناسان منطقه عملکرد مصرف‌کنندگان عمده را با انجام بیش از ۴ هزار بازدید بررسی کردند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران تأکید کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۳ کارشناسان منطقه تهران همراه با بازرسان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و حوزه مقاومت بسیج منطقه در قالب ۶ گروه عملیاتی، عملکرد مصرف‌کنندگان عمده را راستی‌آزمایی کردند.

یاسمی با اشاره به اینکه منطقه تهران دارای ۳۴۸ جایگاه سوخت مایع فعال و بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ مصرف‌کننده عمده است، یادآور شد: سامانه پاسخگویی و ارتباط با مشتریان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران (۰۹۶۲۷) به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت انتقادها، پیشنهادها و شکایت‌های شهروندان تهرانی است.

کد خبر 6097160 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • جزییات و زمان دقیق واریز مرحله سوم سود سهام‌ عدالت
  • رییس سازمان خصوصی سازی: ۵ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد
  • خط و نشان برای شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را نمی‌دهند | سود مرحله سوم چه زمانی واریز می شود؟
  • ۵.۲۲ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد/ واگذاری سهام به ۳۰۰۸ کارگر در دولت سیزدهم
  • شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را واریز نکنند منتظر برخورد سازمان بورس باشند
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد+ فیلم
  • معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی
  • انجام ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع