Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک»، نمایشگاه «میراث هنر ایران، مهد تمدن» در تاریخ ۲۲ /۰۴/ ۱۴۰۱ با حضور معاون وزیر امور خارجه ویتنام، رئیس اتحادیه سازمان‌های دوستی ویتنام، معاون آکادمی علوم اجتماعی ویتنام، تعدادی از سفرا و دیپلمات‌های مقیم هانوی در محل موزه مردمشناسی هانوی افتتاح شد.

علی اکبر نظری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ویتنام در این مراسم اظهار داشتند امروزه فرهنگ نقش بسزایی در ارتباطات بین المللی داشته و دیپلماسی فرهنگی به یکی از ارکان مهم سیاست خارجی هر کشور تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این چارچوب سفارت جمهوری اسلامی ایران در ویتنام، با درک جایگاه ویژه این عنصر به عنوان یک نوع ابزار قدرت نرم، برگزاری رویداد‌های فرهنگی را در دستور کار سفارت قرار داده است و برای تحقق این امر، این نمایشگاه به عنوان آغاز رویداد‌های فرهنگی بیشتر در سال ۲۰۲۳ به مناسبت پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور برگزار می‌شود.

آقای «هیو»، معاون وزیر امور خارجه ویتنام نیز گفت: آثار عکاسی و صنایع دستی نمایش داده شده در اینجا داستانی مهیج در مورد وقایع تاریخی، آداب و رسوم و فرهنگ منحصر به فرد مردم ایران از قرن ششم قبل از میلاد تا امروز را روایت می‌کند.

وی افزود: من معتقدم که این نمایشگاه دیدگاهی جدید به مردم ویتنام در مورد تمدن درخشان ایرانی، سرزمین داستان‌های هیجان انگیز و زیبای هزار و یک شب که برای بسیاری از نسل‌های ویتنامی آشناست، ارائه می‌دهد. این نمایشگاه همچنین به هدف مشترک ما برای ایجاد روابط بهتر بین دو ملت نیز کمک زیادی خواهد کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که هر دو کشور در فرصت‌های آینده فعالیت‌های ترویجی، تبادلات فرهنگی و هنری بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

ضمنا در حاشیه مراسم سقیر ایران با اصحاب رسانه‌های نوشتاری مصاحبه و به سوالات آن‌ها در خصوص تاریخ و جایگاه هنر ایران پاسخ داد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات دوحه آیت الله ناصری شینزو آبه مصطفی تاجزاده اسکوچیچ ویتنام هانوی سفارت ایران نمایشگاه میراث هنر ایران مذاکرات دوحه آیت الله ناصری شینزو آبه مصطفی تاجزاده اسکوچیچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۳۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد

ه گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، حسن عربی گفت: در چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای هدف گردشگری بیابانک که روز پنجشنبه 13 فروردین‌ماه ۱۴۰۳ با استقبال گردشگران، مردم و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، از سند ثبت بافت تاریخی روستای بیابانک در فهرست آثار ملی کشور رونمایی شد.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرخه افزود: در اجرای قانون راجع به حفظ آثار ملی مصوب آبان ۱۳۰۹ و نظام‌نامه اجرایی آن مصوب آبان ۱۳۱۱، بند (ج) ماده‌واحده قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۴ و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۷، بافت تاریخی روستای هدف گردشگری بیابانک، اثر فرهنگی تاریخی محدوده تاریخی روستای بیابانک، با قدمت صفویه و قاجاریه در فهرست آثار ملی کشور ثبت گردید.

حسن عربی گفت: بافت تاریخی روستا به شماره ۳۳۱۱۱ مورخ 16/۰۶/1399 در فهرست آثار ملی ثبت گردیده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902638

دیگر خبرها

  • افتتاح نمایشگاه نقشه‌‌های تاریخی خلیج‌فارس و عروسک‌های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی برای اولین بار در خوزستان
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • ثبت اثر تاریخی در جواهرده رامسر در فهرست آثار ملی کشور
  • تور‌های بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشور‌ها را فعال کنیم
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها فعال شوند
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها شوند
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • ساخت فیلم تاریخی جدید در ایران