Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی عصر امروز در آیین افتتاح همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری کرمان آیدکس ۲۰۲۲ گفت: این قول و اطمینان را به سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان واقعی در استان کرمان می‌دهیم که حمایت حقوقی و قضایی از آن‌ها صورت می‌گیرد.

او گفت: این اطمینان را می‌دهم دستورات، احکام و آرای قضایی که صادر می‌شود هیچ گاه به این سمت و سو نمی‌رود که مانع تولید در استان شود و حتما پشتیبانی لازم را از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمیدی گفت: جلوی تعطیلی واحد‌های تولیدی را می‌گیریم، زیرا به‌واسطه احکام قضایی نباید یک واحد تولیدی تعطیل شود و یا مانع تولید شویم.

او گفت: قوه قضاییه از مدیران و سرمایه‌گذارانی که برای پیشبرد اهداف استان ریسک‌پذیری مثبت داشته باشند، حمایت می‌کند و اگر مدیر ما مانعی را از سر راه بردارد، مطمئن باشد مورد حمایت قوه قضاییه و دستگاه قضایی قرار می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: همان‌قدر که خودمان را موظف می‌دانیم با فساد برخورد کنیم همان‌قدر هم خود را مقید به حمایت از سرمایه‌گذاران می‌دانیم.

همچنین قاسمی رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی ایران در سخنانی گفت: اتاق کرمان جزو اتاق‌های پیشرو در کشور است و حدود ۳ هزار صفحه سند آمایش استان کرمان تهیه شده است و در این اسناد تمام ظرفیت‌های استان به تفکیک بخش‌های کشاورزی، صنعت، معدن، گردشگری و ... تدوین شده و ماموریت استان نیز مشخص شده است.

او از شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان خبر داد و گفت: اگر بخواهیم واقع‌بینانه نگاه کنیم شاید بتوان گفت نکته‌ای نمانده که در سند آمایش استان کرمان گفته نشده باشد.

قاسمی گفت: با این واقعیت مواجه هستیم که سال‌های سال است که از اینگونه اسناد تهیه شده است و در کشور به وفور وجود دارد، اما آن چیزی که این همایش را نسبت به همایش‌های قبلی متمایز می‌کند این است که امروز کرمان این پرچم را بلند کرده که اسیر این گونه سند‌ها نباشیم و قرار است، یک کار متفاوت انجام دهیم.

به گفته او : برای نخستین بار بخش خصوصی با همکاری دولت در کنار هم قرار است، مسیر توسعه استان را مشخص کند و تفاوت این است که سند آمایشی را از نگاه بخش خصوصی تهیه کنیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی ایران بیان داشت: در هیچ کشور پیشرفته‌ای نفت و گاز وجود نداشته که موجب توسعه باشد و دولت با ابزار‌هایی مانند زمین، مالیات و اعتبار حقوقی کشور‌ها را توسعه داده است و باید این نگاه دولتی که آیا بودجه وجود دارد و یا اینکه پول در صندوق توسعه هست یا خیر را تمام کنیم.

قاسمی همچنین تحریم‌ها را یکی دیگر از معضلات خواند و گفت: تحریم‌ها مانع جدی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی است و تامین مالی برای پروژه‌های بزرگ ایجاد کرده است.

او گفت: دولت باید مدیریت سود در مقابل ارزش را انجام دهد و زنجیره ارزش را در فولاد و پتروشیمی فدای سود کرده‌ایم و دولت باید مدیریت می‌کرده، اما این کار را نکرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری سرمایه گذاری استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۳۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای واحدهای راکد در آذربایجان‌غربی

عبدالحمید سرتیپی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به لزوم تلاش همگانی برای تحقق شعار امسال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: در این راستا برنامه‌ریزی‌هایی برای امسال تمهید شده که احیای واحد‌های راکد از جمله مهمترین آنها بوده و در این راستا از ظرفیت تسهیلات بانکی بیش از پیش بهره خواهیم برد.

وی افزود: سیستم بانکی تحرک اصلی تحقق این مهم بوده و لازم است بخشی از تسهیلات بانک‌ها برای احیای واحد‌های راکد متمرکز شود.

سرتیپی اضافه کرد: احیای واحد‌های راکد از جمله برنامه‌های مستمر صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی طبق منویات دولت سیزدهم به شمار می‌رود و امسال نیز با قدرت این امر را دنبال می‌کنیم.

وی بر جذب سرمایه‌گذار در آذربایجان‌غربی تاکید کرد و ادامه داد: این امر از مهمترین مباحثی است که در تحقق شعار سال نقش بسزایی دارد و باید اهتمام ویژه‌ای بر آن داشته باشیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ملاک تایید ثبت سفارش واحد‌های تولیدی، پیش‌بینی آمار تولید واحد‌ها و درج آنها در سامانه جامع تجارت است، اظهار کرد: اولویت تخصیص ارز برای واحد‌هایی است که محصولات تولیدی آنان صادرات محور باشد.

سرتیپی گفت: زمین در شهرک‌های صنعتی باید به سرمایه‌گذاران واقعی تعلق گیرد و پایش مستمر شود.

وی بر تقویت کلینیک عارضه یابی صنایع در آذربایجان‌غربی تاکید کرد و افزود: این امر برای احصای صحیح مسائل و مشکلات واحد‌های تولیدی و ارائه راهکار‌های عملی برای رفع موانع تولید واحد‌ها مورد تاکید است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • حمایت مالی از حضور ۱۲ واحد تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان‌غربی
  • موفقیت واحدهای تولیدی در گرو کارگران ماهر و پرتلاش آن است
  • ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شدند
  • حمایت قضایی از تولید/ جلوگیری از بیکاری ۱۹۱ هزار ‌کارگر
  • حمایت دستگاه قضائی از کار و کارگر/ ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شد
  • حمایت دستگاه قضایی از کار و کارگر/ ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شد
  • جلوگیری از تعطیلی ۲ هزار واحد تولیدی و بیکاری ۱۹۸ هزار نیروی کار
  • توضیحات رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمان در مورد احتمال تعطیلی واحد گلباف
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه