Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@03:31:44 GMT

کاشت ابرو به روش FUT: مزایا و عوارض

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۸۳۸۹۶

کاشت ابرو به روش FUT: مزایا و عوارض

جراحان زیبایی و متخصصین پوست، برای مردان و زنانی که ابروهای پرتری می‌خواهند، کاشت ابرو را توصیه می‌کنند. این کار می‌تواند باعث شکل دادن به ابروهایتان شود که می‌تواند حجم ابرو را به صورت جزئی یا چشمگیر تغییر دهد. روش FUT باعث دستیابی به نتایج ماندگار و طبیعی خواهد شد و درنتیجه می‌توانید ظاهر بهتری داشته باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاشت ابرو به روش FUT چیست؟

پیوند واحد فولیکولی مو که با نام FUT نیز شناخته می‌شود، روشی برای کاشت ابرو است. در این روش، یک نوار باریک بافت از پشت سر بیمار برداشته می‌شود، چون این قسمت از پوست سر به طور ژنتیکی به گونه‌ای است که در برابر ریزش مو مقاوم است. سپس گرافت‌ها از این نوار بافتی جدا شده و ناحیه‌ی مدنظر در ابروها برای کاشت نیز آماده می‌شود.

جراح پلاستیک ماهر، این مرحله را هنرمندانه و خیلی دقیق انجام خواهد داد. با استفاده از برش‌های کوچک در ابروها، می‌توان زاویه، عمق و توزیع گرافت‌ها را به خوبی کنترل کرد؛ همه‌ی این موارد بر نحوه‌ی رشد موها بعد از کاشت تأثیر خواهند گذاشت. جراح زیبایی شما با توجه و دقت به الگوی رشد موهای اطراف ناحیه‌ی کاشت در ابرو، می‌تواند نتایج کاملاً طبیعی و یکدستی به شما هدیه دهد.

مزایای کاشت ابرو به روش FUT

اگرچه این یک عمل جزئی و سبک است، اما کاشت ابرو می‌تواند تأثیر زیادی روی ظاهر شما داشته باشد. اگر از استفاده از لوازم آرایشی برای شکل دادن ابرو خسته شده‌اید، این روش باعث فرم‌دهی به ابروها و بهبود ویژگی‌های صورت شما می‌شود. متخصصین می‌توانند کاشت ابرو را به گونه‌ای انجام دهند که برای مردان ابروهایی پرتر و مردانه‌تر و برای خانم‌ها ابروهایی زیباتر را به ارمغان آورند.

مزایای دیگر این روش، عبارتند از:

- بهبود کامل ابرویی که موهای آن بیش از حد کنده شده.

- کاشت ابرو در نواحی که اسکار دارند.

- مشخص‌تر کردن ویژگی‌های صورت و لیفت ظاهری چشم‌ها.

- شکل دادن به ابرو در بیمارانی که ابروی نازکی دارند.

- امکان انجام همزمان با بلفاروپلاستی برای جوانسازی چشم‌ها و دستیابی به ظاهری جذاب‌تر.

آیا کشت ابرو به روش FUT برای شما مناسب است؟

بسیاری از افراد کاندید مناسبی برای جراحی کاشت ابرو به روش FUT هستند و همانند بسیاری از جراحی‌های انتخابی دیگر، فرد باید سالم باشد تا احتمال بروز عوارض جانبی کاهش یابد. افرادی که به دلایل ارثی، کندن بیش از حد موهای ابرو یا تروما دچار ریزش ابرو شده‌اند، بهترین کاندیدهای کاشت ابرو هستند. اگر بیماری‌هایی مانند: آلوپسی آره‌آتا، آلوپسی فرونتال فیبروزینگ، یا مشکلات متابولیکی که باعث ریزش ابرو می‌شوند دارید، نیازمند مشاوره‌ی پزشکی هستید تا بدانید آیا بعد از کاشت، مو رشد می‌کند یا خیر.

نحوه‌ی آماده شدن برای کاشت ابرو به روش FUT

در جلسه‌ی مشاوره نتایج مدنظرتان را خواهید گفت. می‌توانید برای بهتر مشخص شدن از عکس استفاده کنید. طراحی مختص شما انجام خواهد شد و جای ابروها، تقارن و پری ابروها متناسب با صورت شما تنظیم شده و انتظارات زیبایی‌تان بررسی خواهند شد.

در زمان مراجعه برای انجام این کار، جراح زیبایی شکل ابروی مدنظر شما را با استفاده از ماژیک جراحی روی ابروهایتان خواهد کشید. شما می‌توانید قبل از شروع جراحی این شکل را تغییر داده یا تأیید کنید.

همانند سایر جراحی‌های کاشت مو، جراح برای بی‌حس کردن ناحیه از بی‌حسی موضعی استفاده خواهد کرد تا جراحی راحت و ایمن باشد. سپس فولیکول‌های مو را از ناحیه‌ی اهدا کننده بر می‌دارد و آن‌ها را بادقت در ناحیه‌ی مورد نظر می‌کارد. این روند حدوداً 3-4 ساعت زمان می‌برد. اگر تغییرات زیادی لازم دارید، باید مجدداً برای جراحی مراجعه کنید.

دقت عاملی کلیدی برای تنظیم ابروهاست. جراح زیبایی خوب یا متخصص پوست خوب توجه می‌کند که هر تار مو با زاویه‌ی دقیق و در جهت درست کاشته شود تا شکل و تراکم مدنظر شما حاصل شود.

دوران نقاهت کاشت ابرو به روش FUT

دوران نقاهت معمولاً 10-14 روز است، اما دوران استراحت بسیار کوتاه است. ممکن است کمی دچار کبودی، تورم یا درد شوید، اما معمولاً این درد با مسکن قابل کنترل است. مراقبت اصلی این است که ناحیه‌ی کاشت ابرو را نمالید و موهای کاشته شده را نکنید تا اینکه در جای خود ثابت شوند. در اطراف ابروهای جدیدتان دلمه‌هایی خواهد بود که نباید آن‌ها را بکنید، زیرا ممکن است باعث شکست روند کاشت شود. بعد از اینکه موهای کاشته شده ثابت شدند، می‌توانید فعالیت‌های عادی خود را از سر گیرید.

معمولاً چند ماه طول می‌کشد، اما اغلب بعد از 3-6 ماه موهای کاشته شده رشد خواهند کرد و ابروها را پر می‌کنند و ابروهای پر و جدیدی برای شما به ارمغان می‌آورند. چون این موهای کاشته شده از پشت سر شما برداشته شده‌اند، نسبت به موهای خود ابرو دیرتر رشد می‌کنند. بسیاری از بیماران گفته‌اند که ابروهایشان را هر چند ماه یکبار می‌چینند.

کاشت ابرو به روش FUE بهتر است یا به روش FUT؟

روشی که استفاده خواهد شد به نتایج مدنظر شما، مهارت جراح و راحتی جراح با آن روش بستگی دارد. هر دو روش برای داشتن ابروهایی پر و زیبا مؤثر و ایمن هستند. با این حال، بسیاری از جراحان عقیده دارند که روش FUT گرافت‌های باکیفیت بیشتری دارد. دلیل این نظرات این است که جراحان می‌توانند گرافت‌های فولیکولی باکیفیت‌تری را با احتمال آسیب کمتر به این گرافت‌ها از نوار پیوندی جدا کنند و اینکه احتمال زنده ماندن گرافت در این روش بیشتر از FUE است.

آیا کاشت ابرو به روش FUT درد دارد؟

اگرچه روش FUT حین جراحی دردی ندارد، اما بعد از جراحی پوست سر در ناحیه‌ی اهدا کننده و همچنین قسمت‌های درمان شده‌ی ابرو، حساس و دردناک خواهند بود.

کد خبر 1650689

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: کاشت ابرو به روش FUT ی کاشت ابرو گرافت ها ناحیه ی ی ابرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۳۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت به دنیای صدا بازگشت شنوایی ۱۰۶ کودکان با کاشت حلزون شنوایی در زاهدان

 علیرضا مالکی رئیس بیمارستان فوق تخصصی الزهرا (س) زاهدان گفت: از سال ۱۳۹۸ با راه اندازی بخش کاشت حلزون در این بیمارستان، تاکنون ۱۰۶ کودک ناشنوا، با کاشت حلزون شنوایی خود را به دست آورده اند.

وی ادامه داد: مناسب‌ترین سن برای شروع فرآیند کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا قبل از ۳ تا ۵ سالگی است، متاسفانه به علت عدم مراجعه، تعداد زیادی از بیماران از سن مناسب کاشت حلزون خارج شده اند.

  مالکی افزود: از والدین عزیز بیماران ناشنوا در کلّ استان می‌خواهم تا در زمان لازم و قبل از اینکه خیلی دیر شود برای شروع فرایند درمان به مرکز کاشت حلزون واقع در بیمارستان فوق تخصصی الزهراء (س) زاهدان مراجعه کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۶ کودک ناشنوای دیگر نیز شناسایی شده اند و در نوبت کاشت حلزون در بیمارستان تخصصی الزهرا (س) زاهدان قرار دارند.

 مالکی افزود: با حضور نیرو‌های متخصص و کادر درمانی خبره و تجهیزات به روز، در مرکز فوق تخصصی کاشت حلزون زاهدان خدمات کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا به صورت رایگان انجام می‌شود و بیمار نیازی به انجام مسافرت درمانی و صرف هزینه‌های زیاد ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • رفع خستگی چشم با شستشوی یک دقیقه چشم
  • کاشت برنج به سبک مکانیزه در روستای کیامحله جویبار + فیلم
  • آغاز کاشت نشا برنج در شالیزار‌های بابل + فیلم
  • بازگشت به دنیای صدا بازگشت شنوایی ۱۰۶ کودکان با کاشت حلزون شنوایی در زاهدان
  • کاشت ۵۲ هزار نهال در بخش کدکن
  • 0 تا 100 ایستگاه پمپاژ فاضلاب؟ تجهیزات و قیمت | مزایا و نکات مهم در انتخاب
  • معرفی بهترین مرکز کاشت ابروی طبیعی در تهران
  • پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • (ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی