Web Analytics Made Easy - Statcounter

لندن – ایرنا – در نخستین دور رای‌گیری برای تعیین جانشین بوریس جانسون که امروز (چهارشنبه) با حضور نمایندگان حزب محافظه‌کار برگزار شد، جرمی هانت و ناظم زهاوی نتوانست آراء لازم را کسب کند و به این ترتیب از راه یافتن به دور بعدی انتخابات جا ماندند.

به گزارش ایران اکونومیست، در نتیجه رای‌گیری به‌عمل آمده شش نامزد باقی‌مانده شامل ریشی سوناک وزیر پیشین دارایی، پنی موردانت وزیر اسبق دفاع، تام توگندهات رئیس کمیته پارلمانی امور خارجی، لیز تراس وزیر امور خارجه، سوئلا بریورمن دادستان پیشین و بادنوچ معاون پیشین نخست وزیر در امور زنان به دور بعدی انتخابات راه یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی صورت گرفته از اعضای حزب حاکم محافظه‌کار انگلیس نشان می‌دهد که خانم «پنی موردانت» از شانس بالاتری به نسبت سایر رقبا، برای پیروزی در انتخابات برخوردار است. بر اساس نظرسنجی موسسه یوگاو (YouGov) که در آستانه رای‌گیری امروز صورت گرفت پنی موردانت وزیر دفاع دولت «ترزا می» ۲۷ درصد آراء را بلحاظ محبوبیت کسب کرده است. پس از او کامی بادنوچ معاون پیشین بوریس جانسون در امور زنان قرار دارد که ۱۵ درصد آراء را به خود اختصاص داده است.

ریشی سوناک وزیر دارایی مستعفی و لیز تراس وزیر امور خارجه انگلیس نیز که به نظر می‌رسید چهره‌های کلیدی در انتخابات پیش‌رو باشند ۱۳ درصد آراء را کسب کرده‌ و سپس تام توگندهات رئیس کمیته پارلمانی امور خارجی (۸ درصد)، سوئلا بریورمن دادستان پیشین (۵ درصد)، جرمی هانت رئیس کمیته پارلمانی بهداشت (۴ درصد) و ناظم زهاوی وزیر دارایی انگلیس (۱درصد) به ترتیبِ محبوبیت، در فهرست نامزدهای رهبری حزب محافظه‌کار قرار دارند.

نظر سنجی یوگاو همچنین نشان می‌دهد، اگر خانم موردانت به مرحله نهایی راه پیدا کند، باز هم از شانس بالاتری نسبت به دیگر رقبا برای تصاحب کرسی نخست وزیری برخوردار است.

انتخابات برای تعیین رهبر جدید حزب محافظه‌کار پس از کناره‌گیری بوریس جانسون از قدرت آغاز شده است. با توجه به اینکه حزب محافظه‌کار دارای اکثریت قاطع کرسی‌های پارلمان است، پیروز انتخابات، نخست وزیر خواهد شد.

رقابت دو مرحله انجام می‌شود. نخست نامزدها برای کسب تائید نمایندگان حزب رقابت می کنند. بر همین اساس چندین دور رای گیری انجام می‌شود تا زمانی که تنها دو نفر باقی بمانند. سپس نام آنها برابر ۱۸۰ هزار عضو عمومی حزب محافظه‌کار قرار می گیرد تا رهبر جدید را انتخاب کنند.

فراکسیون حزب حاکم محافظه‌کار انگلیس (کمیته ۱۹۲۲) بعنوان ناظر بر روند انتخابات، رویه رقابت‌ها را تغییر داد تا فرآیند تعیین جانشین بوریس جانسون کوتاه شود.

به گفته «گراهام بردی» رئیس فراکسیون حزب محافظه کار، نامزدها برای راه یافتن به مراحل بعدی انتخابات به ۳۰ رای نیاز دارند.

رای‌گیری‌ها تا زمانی که تنها ۲ نفر باقی‌بمانند ادامه دارد. سپس نام آنها برابر ۱۸۰ هزار عضو عمومی حزب محافظه‌کار قرار می گیرد تا رهبر جدید را انتخاب کنند. انتظار می‌رود که نخست وزیر جدید انگلیس ۱۴ شهریور معرفی شود.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: پارلمان ، بوریس جانسون ، انگلستان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پارلمان بوریس جانسون انگلستان حزب محافظه کار بوریس جانسون نخست وزیر رای گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۳۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دولت روسیه اعلام کرد در شرایط حاضر هیچ بستری برای آغاز گفت‌وگوهای صلح بین اوکراین و روسیه وجود ندارد.

وی با اشاره به شکست گفت‌وگوهای مقامات اوکراینی و روس در ماه‌های اولیه جنگ در استانبول ترکیه گفت: دلیل امتناع اوکراین از ادامه مذاکرات در استانبول فشار مستقیم از سوی لندن بود، باقی همه حدس و گمان است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خردادماه پارسال در نشست با رهبران آفریقایی که با هدف میانجی‌گری مذاکرات صلح بین مسکو و کی‌یف، به روسیه سفر کرده بودند، برای نخستین بار اسنادی محرمانه را افشا کرد!

پوتین در این نشست فاش کرد که پس از «توافق صلح پارسال بین مسکو و کی‌یف در ترکیه»، نیروهای روسیه از کی‌یف و مناطق تحت کنترل اوکراین خارج شده بودند. وی اضافه کرد که «پس از خروج داوطلبانه نیروهای روسیه به عنوان بخشی از این توافق، کی‌یف از امضای توافق خودداری کرده است.»

به گفته پوتین، مسکو و کی‌یف در بهار ۲۰۲۲ در استانبول به طور ضمنی با پیش‌نویس این توافق که «پیمان بی‌طرفی دائمی و ضمانت‌های امنیتی برای اوکراین» نام داشته، موافقت کرده بودند و پس از آنکه روسیه به تعهدات خود ذیل این توافق عمل کرده و از کی‌یف خارج می‌شود، اوکراین بدعهدی کرده و از امضای توافق خودداری می‌کند.

براساس این سند، انگلیس، چین، روسیه، آمریکا، فرانسه و ترکیه به عنوان ضمانت‌دهندگان ایفای نقش می‌کردند. به باور پوتین، عدم تعهد کی‌یف به این توافق ناشی از «اقدامات و تلاش‌های مخرب غرب» بوده است. رئیس جمهور روسیه به نقل از گزارش نشریه «فارین اِفرز»، خاطرنشان کرد که این تحولات (بدعهدی اوکراین) با سفر بوریس جانسون، نخست وزیر وقت انگلیس به کی‌یف تلاقی داشته و جانسون، طلایه‌دار تلاش‌های غرب برای مانع‌تراشی در مسیر اجرای این توافق بوده است.

به نوشته این نشریه، چند منبع آگاه پیش‌تر درباره تأثیر تلاش‌های جانسون برای متوقف کردن مذاکرات، روشنگری و تأیید کرده بودند که در جریان سفر به کی‌یف، جانسون، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را ترغیب کرده تا مذاکرات با روسیه را به دو دلیل اصلی متوقف کند؛ نخست آنکه «مذاکره با پوتین ممکن نیست» و دوم اینکه «غرب در حال حاضر (در آن برهه) آمادگی پایان جنگ را ندارد.»

کد خبر 6089884

دیگر خبرها

  • ۲۱ اردیبهشت؛ تعیین تکلیف ۴۵ کرسی مجلس
  • رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح: اگر جرمی در بین نیروهای مسلح اتفاق بیفتد مجازات این نیروها سنگین تر و شدیدتر خواهد بود
  • تعرفه تاکسی‌های اینترنتی را شرکت‌ها تعیین کنند یا شورای رقابت؟
  • ۵ رقیب قالیباف در کرسی ریاست مجلس /تندروها به صف شدند /وزیر احمدی نژاد هم هست
  • قفل‌ها این بار برای ستاره تیم‌ملی در آسیا بسته ماندند
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • تعیین تکلیف عوارض و کمیسیون‌های ماده ۵، ۷ و ۱۰۰ در سال ۱۴۰۳
  • سهمیه‌ کشورها در فصل آینده باشگاه‌های آسیا تعیین شد
  • تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی
  • تعیین سهمیه‌ کشورها در فصل آینده؛ ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا