Web Analytics Made Easy - Statcounter

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۶۸ سنت معادل ۰.۷ درصد کاهش به ۹۹ دلار و ۷۲ سنت رسید.

گروه نفت و انرژی بازارنیوز؛ خبر افزایش تولید نفت و محصولات پالایشی آمریکا در بحبوحه افزایش نگرانی در مورد رکود اقتصاد دنیا باعث سقوط قیمت نفت در اولین ساعات معاملات در روز چهارشنبه شد.


قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۶۸ سنت معادل ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ درصد کاهش به ۹۹ دلار و ۷۲ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۷۲ سنت معادل ۰.۸ درصد کاهش، ۹۵ دلار و ۹۸ سنت معامله می‌شود. هر دوی این شاخص‌های نفتی به پایین‌ترین رقم طی ۳ ماه گذشته رسیده‌اند.


سرمایه‌گذاران دارایی‌های نفتی خود را فروخته‌اند، چون نگرانند سیاست سخت‌گیرانه افزایش نرخ بهره جهت مهار تورم باعث رکود اقتصاد و آسیب دیدن تقاضای نفت شود. قیمت نفت ۷ درصد در معاملات روز گذشته و در بحبوحه بی‌ثباتی بازار سقوط کرد.


وضع دوباره محدودیت‌های سفر در چین هم بر بازار نفت تاثیر گذاشته‌است. چندین شهر در دومین اقتصاد بزرگ دنیا محدودیت‌های جدیدی از تعطیلی کسب‌وکار‌ها تا قرنطینه‌های وسیع اعمال کرده‌اند تا مانع شیوع نوع جدید ویروس کرونا شوند.

 

دراین‌بین، آمار مؤسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور ۴.۸ میلیون بشکه در هفته منتهی به هشتم ژوئیه افزایش‌یافته است. ذخایر بنزین این کشور هم ۳ میلیون بشکه و ذخایر میعانات گازی حدود ۳.۳ میلیون بشکه بالا رفته‌اند. شاخص دلار در روز سه‌شنبه به ۱۰۸.۵۶ رسید، یعنی بالاترین رقم از اکتبر ۲۰۰۲.

 


نفت معمولاً با دلار آمریکا قیمت‌گذاری می‌شود، بنابراین بالا رفتن ارزش دلار قیمت نفت را برای دارندگان سایر ارز‌های مجازی گران‌تر می‌کند. سرمایه‌گذاران دلار را یک پشتوانه ایمن در بحبوحه بی‌ثباتی بازار می‌دانند.

 

پایان پیام//

برچسب ها: قیمت نفت ، بازار نفت ، نفت خام ، نفت برنت ، عربستان ، ایران ، کرونا لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000RpD

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: قیمت نفت بازار نفت نفت خام نفت برنت عربستان ایران کرونا قیمت نفت نفت برنت ۷۲ سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۶۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید

به گزارش خبرگزاری مهر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۱.۲۹ درصد رشد کرد و به ۶۳ هزار و ۸۲۲.۸۰ دلار معامله شد البته قیمت برترین ارز رمزنگاری دیجیتال جهان، نسبت به هفته گذشته ۱.۹۵ درصد کاهش یافته است.

به نقل از کریپتو، قیمت اتریوم، دومین توکن محبوب، نسبت به دیروز ۵.۶۴ درصد افزایش یافته است و نسبت به هفته گذشته ۳.۸۳ درصد صعود ثبت کرد. ارزش بازار اتریوم اکنون ۴۰۲.۷۴ میلیارد دلار است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۸ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۲.۳۹ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۲.۸۴ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۵۲ درصد کاهش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۵۱.۹۵ میلیارد دلار است که ۱۸.۷۵ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۴.۵۳ میلیارد دلار است که ۸.۷۳ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۴۶.۲۷ میلیارد دلار است که ۸۹.۰۶ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

کد خبر 6090696 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • دلار در سراشیبی | نزول دلار تا کجا ادامه دارد؟
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ |برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • قیمت جهانی نفت؛ برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ |برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد