Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا محمدحسن پرآور روز چهارشنبه در نشست شورای شهر دزفول، افزود: در خصوص پرداخت نیم درصد سهم شهرداری  پیگیری خواهیم کرد و شهرداری را ملکف به پرداخت این  سهم قانونی می کنیم البته این امر  مشروط به این است که این مبلغ  در شهر خودمان هزینه شود.
وی افزود: با توجه به جمعیت  ۵۰۰ هزار نفری دزفول  تعداد کتابخانه ها بسیار ناچیز است باید برنامه توسعه آینده کتابخانه ها در مناطق مختلف شهر باید مصوب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان دزفول نیز در خصوص قوانین و نحوه فعالیت های اداره کتابخانه های دزفول گفت: طبق ماده پنج  قانون استفاده از منابع مالی کتابخانه ها، کمک های دولت در بودجه سالانه ارشاد یکی از منابع مالی کتابخانه هاست که خیلی ناچیز است.
مهدی آبیارزاده به سهم  نیم درصدی  درآمدهای شهرداری به اداره کتابخانه ها نیز اشاره کرد و افزود: در سال های اخیر سهم شهرداری پرداخت شده ولی به صورتی که باید انجام شود نشده است.
وی افزود: پانزدهم هر ماه  باید نیم درصد سهم شهرداری ها به حساب کتابخانه‌ها واریز شود که بهمن پارسال یک میلیارد ریال واریز شده، اما از آن هنگام تا الان هیچ مبلغی واریز نشده است که انتظار می رود این مبالغ پرداخت شوند.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان دزفولدرآمدهای عمومی آموزش و پرورش و کمک های مردمی را از دیگر منابع درآمدی اداره کتابخانه ها عنوان کرد و گفت: امیدواریم  مجمع خیرین کتابخانه ها در دزفول راه‌اندازی شود.
وی اظهارداشت: درآمد کتابخانه ها از طریق عضویت افراد تامین می شود که بابت عضویت هر نفر  سالانه ۱۰۰  هزار ریال دریافت می شود.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان دزفول افزود:  جشنواره کتابخوانی با محوریت دفاع مقدس به مناسبت روز خرمشهر و روز مقاومت دزفول در استان برگزار شد که دزفول اول شد.

برچسب‌ها شورای شهر دزفول نهاد كتابخانه های عمومی کشور خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر دزفول نهاد كتابخانه های عمومی کشور شورای شهر دزفول نهاد كتابخانه های عمومی کشور خوزستان اداره کتابخانه اداره کتابخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۴۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی فلاح ظهر دوشنبه در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان، ضمن بازدید از پروژه کتابخانه مرکزی رشت، افتتاح این مرکز بزرگ فرهنگی را در رشد و بالندگی بیشتر فرهنگی گیلان مؤثر دانست و اظهار کرد: حوزه فرهنگ یکی از مهمترین ارکان رشد و توسعه کشور محسوب شده و حمایت از کتابخانه های عمومی وظیفه مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مهدی فلاح رسیدگی به وضعیت معیشتی کتابداران در مجلس شورای اسلامی را از اهم وظایف نمایندگان ملت برشمرد و افزود: همکاری با نهاد کتابخانه های عمومی کشور در کنار سایر نمایندگان، اهمیت به مقوله معیشتی کتابداران به ویژه در دوره جدید حاکی از نگاه امید بخش به موضوعات فرهنگی و آینده کشور است.

فلاح توسعه کتابخانه های عمومی در کشور و به ویژه در استان گیلان را امری بسیار مهم ارزیابی و نیاز استان در این حوزه را پراهمیت توصیف کرد و گفت: کتابخانه مرکزی رشت به عنوان مهمترین پروژه فرهنگی استان باید با تعامل و همکاری همه مسؤولین امر تکمیل و برای استفاده مردم فرهنگ دوست استان تجهیز و مورد بهره برداری قرار گیرد.

کد خبر 6092053

دیگر خبرها

  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی
  • افزایش ۲۰ درصدی اعضای کتابخانه‌های فعال در استان اردبیل
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان
  • پاکبان دزفولی چک یک میلیاردی را به صاحبش بازگرداند
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • عصر شعر شیراز در کتابخانه رئیسی اردکانی برگزار می‌شود
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است