Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@04:14:11 GMT

اتمام طرح انتقال آب به دریاچه ارومیه تسریع یابد

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۸۴۴۴۷

اتمام طرح انتقال آب به دریاچه ارومیه تسریع یابد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدصادق معتمدیان روز چهارشنبه در دیدار با معاون وزیر نیرو به منظور پیگیری نتایج طرح‌های احیای دریاچه ارومیه افزود: یکی از اولویت‌های مهم دولت در آذربایجان غربی و استان‌های همجوار احیای دریاچه ارومیه است که اقداماتی قبلاً در این راستا انجام شده اما هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به بازدید رئیس جمهور از دریاچه ارومیه در سفر اخیر به آذربایجان غربی اشاره کرد و افزود: نگاه ویژه آیت الله رئیسی، احیای دریاچه ارومیه در زمانبندی مشخص است.

معتمدیان با بیان اینکه وضعیت دریاچه ارومیه نیازمند یک کار جهادی در اتمام طرح‌های نیمه تمام است افزود: هرگونه کم کاری در روند نجات دریاچه ارومیه خسارت‌های جبران ناپذیر زیست محیطی را برای منطقه به دنبال خواهد داشت.

وی اتمام طرح‌هایی چون انتقال آب به دریاچه ارومیه، مدول سوم تصفیه خانه ارومیه و خط انتقال آن و نیز سد چپرآباد را از طرح‌های مهم دیگر در بهبود وضعیت دریاچه ارومیه عنوان کرد و گفت: مردم چشم انتظار اقدام جدی مسئولان امر در تخصیص اعتبارات لازم و تکمیل پروژه‌های نجات بخش برای دریاچه ارومیه هستند.

استاندار آذربایجان غربی افزود: دولت مصمم به احیای دریاچه ارومیه است و این نگاه ویژه باید در تخصیص اعتبارات لازم توسط متولیان امر اجرایی شود.

در این دیدار که در محل سالن جلسات وزارت نیرو و با حضور معاون وزیر در امور آب و آبفا، معاون تلفیق و برنامه ریزی شرکت مدیریت منابع آب ایران، مدیرکل حوضه آبریز غرب و مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران برگزار شد، اقدامات وزارت نیرو برای سرعت بخشی به روند اتمام طرح‌های نیمه تمام احیای دریاچه ارومیه تشریح و بر تکمیل آنها تاکید شد.

کد خبر 5537957

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری آذربایجان غربی دریاچه ارومیه عید سعید قربان بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه حجاب و عفاف دعای عرفه آمار کرونا نماز عید قربان اردبیل خراسان رضوی شیوع کرونا مشهد شیراز احیای دریاچه ارومیه اتمام طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۴۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز احیای رشته چادر شب‌بافی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: فرآیند احیای رشته چادر شب‌بافی از رشته‌های منسوخ شده استان آغاز شده است.
مهراب محمدی افزود: چادر شب‌بافی یکی از صنایع‌دستی سنتی جهارمحال و بختیاری بوده که در گذشته با پارچه‌های رنگارنگ به جنس ابریشم یا پنبه و به شکل چهارخانه بافته می‌شد.
معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: این در حالی است که سال‌هاست این محصول صنایع‌دستی رونقی نداشت و به دست فراموشی سپرده شده بود.
وی گفت: کارشناسان معتقدند یکی از کاربرد‌های چادر شب‌باف، به‌عنوان روانداز بوده که در شب از آن استفاده می‌‎شده و به‌همین علت با این عنوان نام‌گذاری شده است.
محمدی روپوش برای رختخواب‌ها، ملحفه‌ها، پرده و نورگیر از دیگر کاربرد‌های چادر شب‌باف دانست و یادآور شد: نخستین فرایند برای احیای رشته‌های صنایع‌دستی فراموش شده، برگزاری دوره‌های آموزشی است.
معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در این رابطه ابتدا مربی مربوط به آن رشته انتخاب، سپس از هنرجویان ثبت‌نام می‌شود.
وی گفت: پس از آن با برگزاری دوره‌های آموزشی افراد می‌توانند با شیوه تولید صنایع‌دستی مربوطه آشنا و در گام بعدی خود اقدام به تولید محصول کنند.
محمدی تأکید کرد: هنرجویان پس از دریافت گواهی می‌توانند از مزایایی مانند بیمه و دریافت تسهیلات برخوردار شوند.
معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: همچنین علاوه‌بر تلاش برای رشته‌هایی مانند چادر شب‌بافی کاربری‌های جدید تعریف می‌شود تا بازاریابی و فروش محصولات هم موفق باشد.
وی گفت: تلاش می‌شود هر سال یک رشته صنایع‌دستی در چهارمحال و بختیاری را احیا کرد.

دیگر خبرها

  • اتصال ۵ رود به دریاچه ارومیه
  • لحظه اتصال ۵ رود به دریاچه ارومیه (فیلم)
  • (ویدئو) لحظه اتصال ۵ رود به دریاچه ارومیه
  • فیلم | تصاویر هوایی از لحظه اتصال ۵ رود به دریاچه ارومیه
  • تصاویر اتصال 5 رودخانه به دریاچه ارومیه
  • تصاویر منحصربفرد از لحظه ورود همزمان ۵ رود به دریاچه ارومیه
  • برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه/آب منطقه‌ای آذربایجان غربی جوابیه داد
  • تأکید معاون استانداری لرستان بر تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال
  • از امروز به فکر تابستان دریاچه ارومیه باشیم
  • آغاز احیای رشته چادر شب‌بافی در چهارمحال و بختیاری