Web Analytics Made Easy - Statcounter

آتش سوزی مناطق جنگلی در پرتغال، فرانسه و اسپانیا موجب تخلیه مناطق مسکونی و آماده باش هزاران نفر از آتش نشانان این کشورها شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از رویترز، روز چهارشنبه مرکز امداد کشور پرتغال حدود ۲۰ مورد آتش سوزی مهیب در جنگل‌های این کشور و بخش‌هایی از کشور اسپانیا گزارش کرد که منجر به تخلیه روستاها و مراکز گردشگری اطراف آن شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بالا رفتن دمای هوا عامل اصلی آتش سوزی‌ها اعلام شده است.

در فرانسه نیز گزارش‌هایی از آتش سوزی جنگلی گزارش شده است. «فابین بوچیو» بخشدار شهر ساحلی ژیروند از اعزام ۸۰۰ آتش نشان و ۶ فروند هواپیما برای اطفاء حریق خبر داده است.

در منطقه جنوبی آلگارو پرتغال که سالانه میزبان گردشگران بسیاری است، مقام‌های محلی به خاطر مشاهده دود غلیظ دستور تخلیه مناطق جنگلی را صادر کردند.

«ریچارد مارکز» یکی از مسئولان حفاظت جنگلی در این منطقه می‌گوید: آتش سوزی در حال ورود به یک منطقه شهری با پوشش گیاهی خشک زیادی است که نگرانی سرایت آن به مناطق مسکونی احساس می‌شود.

در ناحیه مرکزی لیریا در شمال لیسبون، مقام‌ها یک بزرگراه اصلی را به خاطر شعله‌های آتش در دو طرف جاده مسدود کردند. در این منطقه بالگردها در حال خاموش کردن آتش هستند.

در حال حاضر بیش از ۲هزار نفر از آتش نشانان کشور پرتغال برای مبارزه با آتش سوزی در جنگل‌های این کشور به مناطق مختلف این کشور اعزام شده‌اند. تقریباً همه آتش نشانان در پرتغال در حالت آماده باش قرار دارند.

اداره هواشناسی کشور پرتغال اعلام کرده است که دمای هوا در این کشور به بیش از ۴۷درجه رسیده است که از سال ۲۰۰۳ تا کنون بی سابقه بوده است.

​انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آماده باش اسپانیا پرتغال جنگل فرانسه آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۴۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایداری هوای استان اردبیل

ایسنا/اردبیل بر اساس پیش‌بینی هواشناسی استان اردبیل، هوای استان اردبیل تا اواخر هفته جاری صاف و پایدار خواهد بود.

بر طبق نقشه‌های هواشناسی از امروز (شنبه ۸ اردیبهشت) تا روزهای پایانی هفته جاری جو استان پایدار خواهد بود.

از این رو آسمان استان غالباً صاف بوده و افزایش چند درجه‌ای دمای هوا پدیده قالب خواهد بود.

برای این مدت بیشینه دمای هوا در مناطق شمالی و شهرستان کوثر تا ۳۲ درجه سلسیوس و در مناطق مرکزی و جنوبی تا ۲۵ درجه سلسیوس پیش بینی می شود.

اما در روزهای پایانی هفته (چهارشنبه تا عصر جمعه) با گذر امواج ضعیف و همراهی شرایط فصلی و محلی در برخی از مناطق استان بویژه در مناطق مرکزی و جنوبی، افزایش ابر و بارش رگباری باران دور از انتظار نیست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دمای کشور در ۵۰ سال اخیر روندی افزایشی داشته است
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • پایداری هوای استان اردبیل
  • پیش بینی وزش باد در مناطق مختلف استان
  • ارس مقام اول کشور در بین مناطق آزاد و اقتصادی کشور را کسب کرد
  • ورود سامانه بارشی به غرب کشور | افزایش نسبی دما در غالب مناطق تا اواسط هفته آتی
  • وضع آب و هوا در هفته آینده؛ بارش در غرب کشور / افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق
  • سامانه بارشی در راه غرب کشور / افزایش نسبی دما در غالب مناطق تا اواسط هفته آتی
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد