Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بامداد پنجشنبه خبرنگار ایرنا، بهروز شعیبی چهارشنبه شب در نشست خبری این فیلم در موسسه فرهنگی قدس در مشهد در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران افزود: باقی صاحبان فیلم ها هم می توانند این کار را بکنند و فیلم خود را با بلیت نیم بها بفروشند، به نظر من سه شنبه های سینما بهترین روزهای سینماداران است زیرا سالن ها پر از جمعیت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: اینکه من می گویم روزهای خوبی برای سینما و سینمادار نیست، به این علت است که سینمادار زمانی که سالنش پر شود، از کار خود لذت می برد، حالا اینکه این سالن ها پر نمی شود ولی چراغ آن را روشن می گذارند، به نظر من جای تشکر دارد.

وی اضافه کرد: راجع به اکران رایگان فیلم های "هناس" و "بدون قرار قبلی" در روز ۲۱ تیرماه، تصمیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شخص وزیر بوده و من هم از طریق رسانه ها از این خبر مطلع شدم، تا امروز نه کسی از ما نظر خواسته و نه کسی پیشنهاد داده است، تعامل وزیر با سینماداران بوده است، ربطی به ما و حتی پخش فیلم هم ندارد، "هناس" هم مربوط به حوزه هنری است و یکی از اتفاقات سخت برای من این بود که این دو فیلم "هناس" و "بدون قرار قبلی" با هم اکران شد و متاسفانه خیلی نتوانستم در کنار دوستانم در "هناس" باشم.

بازیگر فیلم "هناس" گفت: متاسفانه برخی از دوستان و همکاران، این سابقه سالها کار کردن من در سینما و شکل فیلم های متفاوتی که کار کردم را به عمد می خواهند نادیده بگیرند و در این جریان رقابت با اسم ها و عناوین مختلف، خودی و غیرخودی کنند، من راجع به این افراد نه خیلی ناراحت می شوم و نه جواب می دهم زیرا تاریخ سینمای ما و زمان نشان می دهد که چه کسانی در سینما کار می کنند و ماندگار می شوند، من می گویم خدا کند همه ما فقط در سینما بمانیم.

شعیبی اضافه کرد: اگر من حاکمیتی هستم که البته خودشان می دانند این حرف به خاطر رقابت است، تمام آن چیزی که من توانستم تاکنون بدست بیاورم برای خود فیلم و برای ذات سینما بوده است نه برای شخص من، کسی می تواند به من بگوید "حاکمیتی هستم" که بداند من از امکانات برای نفع شخصی استفاده کرده ام، من حتی برای گذاشتن دیالوگ در فیلم این محاسبه را می کنم که این دیالوگ در جریان فیلم کارکرد دارد یا نه، برای خوشایند هیچ کس دیالوگ نمی گذارم و برای ناراحتی هیچ کس هم دیالوگ برنمی دارم، نمونه اش هم برخوردی بود که با فیلم "روز بلوا" شد، اگر "روز بلوا" سفارشی بود پس چرا جشنواره با آن چنین برخوردی کرد.

وی خاطر نشان کرد: "روز بلوا" پیشنهاد من به موسسه اوج بود، من یک قصه و دغدغه ای داشتم و می دانستم آن موسسه می تواند این فیلم را تولید کند، یکبار کارهای من را مرور کنید، آیا بنیاد سینمایی فارابی که ۴۰ سال است روی سینما سرمایه گذاری می کند، نماد حاکمیتی می شود؟ تمام این تعاریف برای این به کار گرفته می شود که برخی از بچه ها کار نکنند، من نه تنها به این حرفها توجه نمی کنم و جواب نمی دهم، بلکه فکر می کنم که اصل سینما، فیلم ساختن است، باید بمانیم و فیلممان را بسازیم، من هیچ کاری برای قانع کردن یک آقا یا خانمی که نمی دانم کیست، نمی توانم انجام دهم و من فقط می توانم فیلمم را بسازم.

وی بیان کرد: فکر می کنم فضایی را دارند بوجود می آورند که ربطی به مردم واقعی ندارد، مردم واقعی کسانی هستند که در شهرهای بسیاری از آنان هنوز سینما نیست، مردم واقعی کسانی هستند که در طول زمان فیلم ها را می بینند و فارغ از اینکه فیلم خوب فروخته یا فیلم بد فروخته باشد، می نشینند و آن را نگاه و قضاوت می کنند، باقی افراد، جمع اندکی هستند که تمام تلاششان را برای از بین بردن ذات اصلی سینما انجام می دهند.

شعیبی اضافه کرد: بهترین چشم انداز برای کسانی که به یک نفر می گویند موافق و به دیگری می گویند مخالف، این است که سینما و هر فعالیت در حال حرکتی تعطیل شود، من چون نمی دانم این قضیه از کجا آب می خورد خیلی دوست ندارم جواب بدهم، همه باید کار کنیم، فیلم های آقای مهرجویی و آقای درمیشیان باید تبلیغ تلویزیونی شود.

وی با بیان اینکه سینما رسانه بزرگ اما ضعیفی است که احتیاج به حمایت دارد، گفت: روزی که ما فیلممان را برای تبلیغ تحویل تلویزیون می دهیم، همه صاحبان فیلمها این کار را انجام می دهند، حال تشخیص تلویزیون است که یکی از آنها را برای تبلیغ انتخاب کند، باید لطف همه کسانی که امکان حمایت از سینما را دارند، برای همه فیلمها بوجود بیاید، آن وقت چنین صحبتها و اصطلاحاتی بین سینماگران بوجود نمی آید.

شعیبی ریتم فیلم "بدون قرار قبلی" را ریتم مخصوص به خود دانست و گفت: نوع نگارش فیلمنامه آن به نحوی بوده که لحن متفاوتی به فیلم بخشیده است، ما در این فیلم نمی خواستیم تصاویر مربوط به گردشگری ایران را نشان دهیم، بلکه با انتخاب تصاویر زیبا برای لوکیشن فیلم به سینما خدمت کردیم، انتخاب تصاویر زیبا از هر منطقه در فیلم ها تاثیر زیادی دارد زیرا این خاصیت سینما است، برخی اوقات افراد کشورهای مختلف را از روی فیلم هایشان می شناسند یا حتی دهه های تاریخی از روی فیلم ها بازشناخته می شوند.

وی ادامه داد: اتفاق اصلی در فیلم "بدون قرار قبلی" بازگشت به ریشه ها است، لزوما فیلم راجع به مشهد یا جاذبه های گردشگری خراسان نیست اما قصه هایی که دارد در فیلم مطرح می شود، اشاره کوچکی به خیلی از این قصه هایی است که پیرامون ما در شهرهای مختلف وجود دارد، قهرمان قصه سفری دارد که سیری را در این سفر طی می کند، نخ تسبیح قصه، تحول و تغییر شخصیت اصلی داستان در بستر اتفاقاتی است که با آن مواجه می شود.

وی اضافه کرد: فیلم "بدون قرار قبلی" از کشمکش های بیرونی پرهیز می کند و این کار را برای گروه فیلم سازی سخت تر می کند، اگر مخاطب با نگاه دقیق تری فیلم را ببیند، پیوند اتفاقات در آن باید پیوند درونی تری شود، در مورد مشهد هم به نظر من ما روی سرزمینی ایستادیم که مردان و زنان بزرگی در این خاک دفن شده اند، در سرزمینی که هستیم می توانیم به گذشته خود رجوع کنیم، در این فیلم مشهد می تواند به عنوان یکی از شهرهای پر از زیبایی و پر از روابط خوب و انسانی نشان داده شود که یک قبله عاطفی به نام حرم امام رضا(ع) هم دارد.

اکران فیلم ها سخت شده است

کارگردان فیلم "بدون قرار قبلی" گفت: در شرایط کنونی اکران و نمایش فیلم خیلی سخت شده و انرژی بیشتری از ساخت فیلم می گیرد، لذا ترجیح می دهم تا زمانی که یک مرحله از اکران فیلم نگذشته باشد، فیلم دیگری کار نکنم، چرا که وظیفه ما به عنوان گروه های فیلمسازی فقط ساخت فیلم نیست، ارایه و پخش فیلم نیز جزو دستور کارهای ما است.

شعیبی افزود: هر جریان وسیع فرهنگی باید مستقل باشد و به بخش خصوصی سپرده شود، اگر شکل سفارشی پیدا کند، اولین پرهیز آن پرهیزی است که هنرمندان نسبت به ساخت این نوع فیلمها خواهند داشت، پس به نظرم اگر قبول کنیم که امام رضا(ع) و موضوعات مرتبط با ایشان متعلق به همه ما ایرانیان است و هر کس دوست داشته باشد، می تواند درباره این موضوع فیلم بسازد، دیگر فیلمسازان ما متوقع نخواهند بود که این قصه ها سفارشی است یا باید سفارش داده شود و مردم هم ارتباط بهتری با این فیلم ها برقرار می کنند.

وی بیان کرد: خیلی از فیلمسازها بدون اینکه فکر کنند که فیلمشان، شکل سفارشی پیدا کرده است، خود درباره موضوعاتی مانند امام رضا(ع) فیلم می سازند، این اتفاق برای خیلی از فیلم های قبل از انقلاب اسلامی مانند فیلم "قیصر" افتاده است، در فیلم صحنه یا سکانسی را از حرم امام رضا (ع) می دیدید، بدون اینکه مخاطب فکر کند که این صحنه شکل سفارشی دارد یا فیلمساز با تاکید کسی این کار را کرده است.

وی اظهار داشت: پرداختن به موضوع امام رضا(ع) که ریشه در اعتقادات شخصی ما دارد، نمی تواند خیلی شکل سیاستگذاری داشته باشد، شاید تنها و بهترین سیاستگذاری در این زمینه اقبال مخاطبان از این گونه فیلم ها باشد، همان طور که امام رضا(ع) برای ما جنبه اعتقادی داشته و فارغ از مسائل سیاسی و سفارشی به آن باور داریم، ساخت فیلم ها در این بخش هم این گونه است.

کارگردان فیلم "بدون قرار قبلی" گفت: من دو سال درگیر فیلم بدون قرار قبلی بودم، همین انرژی را می توانستم در فیلمی بگذارم که اتفاقا امکانات و سفارش و پشتیبانی بیشتری در اکران داشت، اما ترجیح دادم با بنیاد سینمایی فارابی کار کنم و به موضوع امام رضا(ع) در فیلم بپردازم، اگر مخاطب جذب فیلم هایی با این مضمون شود، حتما فیلمسازها حتی با سرمایه شخصی به سمت ساخت فیلم هایی از این دست خواهند رفت.

اکران های هفته ای فیلم های جدید، اتفاق خوب در سینما

وی ادامه داد: امروزه اهالی سینما در خصوص موضوعاتی مانند تولید و اکران فیلم اعتراض هایی دارند، خیلی از همکاران با وجود داشتن قصه های آماده ساخت، امکان تولید آن را ندارند، این واقعیت امروز سینمای ما است، اگر آنان معترض هستند که فیلم هایشان حمایت یا تبلیغ نمی شود، اعتراضشان بجا و به حق است، زیرا سینما رسانه ای خدماتی است زیرا جدا از تولیدش، باید در زمان پخش با مخاطب خود ارتباط برقرار کند، دیده شود و به دست مخاطب خود برسد، هم اکنون در رساندن فیلم به دست مخاطب مشکل اساسی داریم.

شعیبی اضافه کرد: با وجود اینکه دو سال به دلیل کرونا فیلم های زیادی در سینماها اکران نشد اما امروزه با موضوع اکران هفته ای فیلم های جدید مواجه شده ایم به طوری که هرهفته شاهد اتفاقات جدیدی در سینما هستیم.

وی بیان کرد: خوشایندمان نیست که خود را تافته جدابافته بدانیم، فیلمی با سرمایه گذاری بنیاد فارابی تحت عنوان "بدون قرار قبلی" ساختم که سختی های زیادی نیز داشت، کرامات امام رضا (ع) هم برای کسانی که به وی متوسل می شوند، وجود دارد، حال و حس خوب ساختن فیلم "بدون قرار قبلی" که به ضمانت امام رضا(ع) برای من بوجود آمد، شاید مهمترین اتفاق برای من در طول ساخت فیلم بود.

کارگردان فیلم "بدون قرار قبلی" گفت: بزودی سفرهای جشنواره ای این فیلم آغاز می شود و امیدواریم فیلم مزبور فارغ از شهرهای مذهبی در دیگر نقاط کشورهای جهان که می توانند ارتباطی خوبی با فیلم برقرار کنند، به نمایش درآید، قصد دارم ساخت فیلم را در حوزه رضوی ادامه دهم، فعلا هم فیلمی آماده ساخت ندارم اما در تلاش هستم در زمان مقرر فیلمی با قصه درست با موضوع امام رضا(ع) بسازم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص امکان ساختن سریالی از "بدون قرار قبلی" گفت: در مساله سریال، فیلمسازها و گروه های فیلمسازی تصمیم گیرنده نیستند، بلکه مدیران و سفارش دهندگان بیشتر باید تصمیم بگیرند، خوشبختانه در چند دهه اخیر تنوع سریالها را در تلویزیون خود داشته ایم، این بستر برای فیلمسازی نیز مهیا است اما باید دید دغدغه مدیران در دوره های مختلف چیست.

محدودیتی برای فیلمبرداری یا حضور "پگاه آهنگرانی" در حرم رضوی نبود

تهیه کننده فیلم "بدون قرار قبلی" در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران گفت: این طور نبوده که اجازه فیلمبرداری به عوامل این فیلم در حرم امام رضا(ع) داده نشود، "پگاه آهنگرانی" بازیگر این فیلم هم محدودیتی برای ورود به حرم نداشته است، هرچند در طول ساخت فیلم در مشهد سختی ها و مشکلاتی وجود داشت و یک سری از دوستان سنگ اندازی کردند اما با حمایت های معنوی آستان قدس رضوی و حضور برخی از مدیران آستان، موانع برطرف شد و در ایده آل ترین شرایط فیلمبرداری فیلم را در حرم مطهر انجام دادیم.

محمود بابایی اظهار داشت: من به سینما عشق می ورزم، اهمیت این موضوع که خودمان را در محیط سینما قرار می دهیم، منجر به این می شود که حال خوبی داشته باشیم، محیط سینما، محیط حال خوب کنی است، در جوامع مختلف وقتی اوضاع معیشتی یا اقتصادی مردم مطلوب نیست، حاکمیت یارانه ای را اختصاص می دهد تا مردم وارد سینما شده و حالشان خوب شود.

وی بیان کرد: انتظار داشتیم بعد از فروکش کردن شیوع کرونا، حمایت های بیشتری از سینماداران می شد تا مردم بیشتر به سینما می آمدند، در هر صورت سینما حال خوبی ندارد، سینما دیگر جزو اقلام ضروری سبد خانوار نیست، اما در فیلم "بدون قرار قبلی" تمام همت خود را معطوف به این کردیم که فیلم مزبور مورد اقبال عمومی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: برخی پا به سینما نمی گذارند اما در فضای مجازی تا خصوصی ترین رویدادها را برای اهالی سینما دنبال می کنند.

تهیه کننده فیلم "بدون قرار قبلی" گفت: هم اینک بهترین رسانه فیلم، شبکه خانگی است، جایی که می توان اثری تولید کرد که دخل و خرجش با هم همسانی داشته باشد، فعلا تمرکز ما بر روی "بدون قرار قبلی" است، اما اگر به طرح خوبی در خصوص نمایش در بخش خانگی رسیدیم، حتما آن را خواهیم ساخت.

به گزارش ایرنا، "بدون قرار قبلی" فیلمی به کارگردانی بهروز شعیبی محصول ۱۴۰۰ ایران است. این فیلم ششمین فیلم بلند شعیبی در مقام کارگردان است که فیلم‌نامهٔ آن توسط فرهاد توحیدی و مهدی تراب‌بیگی با نگاهی به یکی از داستان‌های مصطفی مستور نوشته شده‌است.

بدون قرار قبلی داستان فیلم در مورد دختری به نام یاسمن است که پس از سال‌ها به دلیل مرگ پدرش به ایران بازگشته است. پسر او دچار اوتیسم است و این مسئله، سفر را برایش دشوار می‌کند. یاسمین شناختی از پدرش ندارد و بیش از آن میراثی که پدر برایش گذاشته‌است باعث تعجب او می‌شود. اقامت کوتاه او در زادگاه پدر و دیدار با کسانی که پدرش را می‌شناسند او را به درک تازه‌ای از انسان و مفهوم مرگ می‌رساند.

بار دراماتیک این فیلم در مشهد و حرم امام رضا (ع) اتفاق می‌افتد. جایی که پسر یاسمن پس از سال‌ها سکوت و انزوا بهبود یافته و به عبارتی شفا می‌گیرد.

گروه بازیگران این فیلم را پگاه آهنگرانی، مصطفی زمانی، الهام کردا، امین میری، محمد کیانی، عرفان ابراهیمی، رضا صابری، حامی ترابی و صابر ابر تشکیل می‌دهند.

برچسب‌ها پگاه آهنگرانی مشهد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آستان قدس رضوی بهروز شعیبی فیلم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پگاه آهنگرانی مشهد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پگاه آهنگرانی مشهد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آستان قدس رضوی بهروز شعیبی فیلم بدون قرار قبلی پگاه آهنگرانی حرم امام رضا امام رضا ع ساخت فیلم فیلم ها قصه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۵۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، جدا از اینکه رضا عنایتی در تصمیمی جالب مقابل مس رفسنجان در جام حذفی تعداد زیادی از بازیکنان جوان و گمنام را در ترکیب اصلی قرار داد، حضور یک بازیکن در ترکیب این تیم قابل توجه بود.

علی اصغر صادقی‌نسب بازیکن رفسنجان که در چند سال گذشته عضو مس بود و نیم فصل به جمع خودروسازان پیوست، امروز در شهر خودش فیکس شد. صادقی‌نسب که در بازی قبلی دوتیم در لیگ برتر به صورت تعویضی شانس حضور مقابل تیم سابق خودش را به دست آورده بود، امروز از سوی سرمربی پیکان غافلگیر شد و در ترکیب اصلی قرار گرفت.

این هافبک 23 ساله که در تیم امید هم شاگرد رضا عنایتی بود، در مرکز  میدان عملکرد خوبی در ترکیب خودروسازان داشت و توانست انتظارات را برآورده کند. جالب اینکه او در حالی مقابل مس به میدان رفت که همچون بازی قبلی خانواده‌اش در استادیوم بودند و نظاره‌گر بازی این بازیکن رفسنجانی شدند.

دیگر خبرها

  • بدون حمایت ایران اکنون نامی از فلسطین نبود
  • بدترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما!
  • بررسی عملکرد دستگاه‌های حاکمیتی در ارائه اطلاعات مورد نیاز پایگاه داده اعتباری
  • بررسی عملکرد دستگاه‌های حاکمیتی در ارائه اطلاعات مورد نیاز پایگاه داده اعتباری در کمیسیون اصل۹۰
  • غرب بدون روتوش
  • حمایت دروسی از مورینیو: رم بدون من هم برنده می‌شود
  • اعتراضات دانشجویی؛ واقعیت آمریکا بدون روتوش
  • غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش(عکس)
  • زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟
  • پشت صحنه تازه‌ترین فیلم پارسا پیروزفر در سینما