Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی احمدی رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: طبق آخرین رنگ‌بندی شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری، شهرستان بروجن در وضعیت نارنجی و شهرستانهای شهرکرد، اردل، فارسان، کیار، کوهرنگ و خانمیرزا در وضعیت زرد قرار گرفته است.

وضعیت رنگ بندی شهرستان های بن، سامان و لردگان فعلا آبی است.

دکتر احمدی گفت: همه واکسن‌های کرونا مورد نیاز در سبد واکسیناسیون استان موجود است و افرادی که ۶ ماه از آخرین نوبت واکسیناسیون آن‌ها گذشته باشد می‌توانند جهت نوبت یادآور اقدام به دریافت واکسن کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم‌اکنون واکسن کرونا در اختیار همگان است و سه واکسن پاستوکووک، سینوفارم و فخرا در سطح استان به حد کافی موجود است و هم‌استانی‌ها می‌توانند با مراجعه به مراکز جامع خانه سلامت، مراکز بهداشت و پایگاه‌های تزریق واکسن خود، از خدمات واکسیناسیون استفاده کنند.

هفته‌های گذشته تعداد موارد آزمایش مثبت در روز تک رقمی بود، اما این روزها تعداد موارد تست‌های کرونایی مثبت به بیش از ۷۰-۸۰ نفر در روز رسیده است و این نشانه افزایش بیماری و چرخش ویروس در سطح استان است.

احمدی می گوید: هر چند بیشتر افرادی که این روزها دارای تست مثبت هستند، بیماری خفیفی دارند اما از آن طرف تعداد بیمار در استان وجود دارد که چون بیماریشان خفیف‌تر است حتی برای تست هم مراجعه نمی‌کنند و جزو آمار مثبت ثبت نمی‌شوند اما می‌توانند ناقل باشند.

ویروس کرونا در سطح کشور در حال چرخش است؛ در حال حاضر استان گریبان‌گیر سویه اومیکرون ۴ و ۵ است که به‌طور متوسط یک نفر ناقل این نوع ویروس می‌تواند بیش از ۱۸ نفر را مبتلا کند بنابراین شیب بیماری می‌تواند به صورت تصاعدی و آسانسوری به سرعت بالا رود.

احمدی گفت:هم‌استانی‌ها باید در فرصتی که تا قبل از شروع پیک هفتم و آغاز طغیان کرونا باقی است با مراجعه به مراکز جامع خانه سلامت، مراکز بهداشت و پایگاه‌های تزریق واکسن واکسیناسیون خود را تکمیل کنند که ارزانترین راهکار مقابله با این ویروس واکسیناسیون است.

بیشتر بخوانید

به صدا درآمدن زنگ خطر شیوع موج هفتم کرونا در چهارمحال و بختیاری

علاوه بر واکسیناسیون، رعایت اقدامات بهداشتی مانند ماسک‌زدن، شرکت نکردن در تجمعات و استفاده از تهویه مناسب در منزل، محل‌کار و خودرو و توجه به بهداشت دست‌ها و شستشوی مرتب آن‌ها و از همه مهمتر ساده انگاری نگرفتن کرونا راهکارهای مهمی برای مقابله با این ویروس خطرناک است.

اکنون فرصت طلایی واکسیناسیون و تکمیل دُز یادآور و رعایت دستورالعمل های بهداشتی است؛ وقوع حتی یک مرگ در اثر کرونا نیز قابل توجه است و مردم با مشارکت خوب می توانند یاریگر کادر درمان باشند تا طغیان‌های محلی و موضعی کرونا در استان شکل نگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رنگ بندی شیوع کرونا وضعیت نارنجی مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۵۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بارش باران درچهارمحال و بختیاری

معصومه نوروزی افزود: بارش‌ها از روز سه‌شنبه با نفوذ یک سامانه بارشی از غرب از شدت بیشتری برخوردار می‌شود.

وی ادامه داد: در این مدت احتمال وقوع تگرگ در نقاط مستعد وجود دارد که برای جلوگیری از خسارت به مزارع و محصولات کشاورزی نیازمند اقدامات پیشگیرانه است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری از نظر دما نیز برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

نوروزی یادآور شد: بلداجی با چهار درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین ایستگاه استان گزارش و دما در شهرکرد پنج درجه سانتی‌گراد بالای صفر ثبت شد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900500

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی بارش باران درچهارمحال و بختیاری
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!