Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا در این بیانیه آمده است: مصطفی الکاظمی نخست وزیر، در آغاز هفته آینده در اجلاسی به میزبانی پادشاهی عربستان سعودی شرکت خواهد کرد که با حضور سران شورای همکاری کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و همچنین سران مصر، اردن و ایالات متحده آمریکا برگزار می‌شود.

این بیانیه افزود، در این کنفرانس، موضوعات انرژی، امنیت غذایی و مسائل زیست‌محیطی مورد بحث قرار خواهد گرفت و زمینه همکاری و هماهنگی مشترک در باره  حل مسائل حیاتی و سرنوشت سازی ترسیم خواهد شد که تمامی مردم منطقه از آن رنج می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است که پاسخ عراق به دعوت ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود و شرکت در این اجلاس، در ادامه تعهد دولت به توسعه روابط دیپلماتیک و تمایل این کشور برای حفظ جایگاه بین‌المللی عراق با پایبندی به اصل اعتدال، حفظ تعادل و دور شدن از سیاست ائتلاف بندی است.

این تصمیم در حالی به اجرا نزدیک می‌شود که پیش از این گمانه زنی‌های متعددی در میان شخصیت‌ها و جریان‌های عراقی درباره شرکت الکاظمی در اجلاس ریاض با حضور جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مطرح شده است و یکی از این گمانه‌ها این است که قرار است در این نشست، زمینه‌های عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی فراهم شود.

به عنوان نمونه، اخیرا ائتلاف سیاسی-پارلمانی الفتح عراق نشست مشترک آتی سران شورای همکاری خلیج فارس و رئیس جمهور آمریکا در شهر «جده» عربستان را برای زمینه سازی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی دانست و خواستار شرکت نکردن «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق در این نشست شد.

برچسب‌ها جو بایدن عراق رژیم صهیونیستی مصطفی الکاظمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جو بایدن عراق رژیم صهیونیستی جو بایدن عراق رژیم صهیونیستی مصطفی الکاظمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۵۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست‌وزیر سابق اسرائیل به خانه وزیر خارجه امارات رفت + عکس

به گزارش همشهری‌آنلاین، یک روز پس از سفر وزیر خارجه آمریکا به فلسطین اشغالی و دیدار او با سران اسرائیل، رهبر اپوزیسیون این رژیم به امارات سفر کرد.

دفتر لاپید با انتشار یک بیانیه اعلام کرد که رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در «یک سفر دیپلماتیک» به ابوظبی با وزیر خارجه امارات شیخ عبدالله بن زاید دیدار کرد.

طبق این روایت، دیدار در خانه وزیر خارجه امارات انجام شد و آنها درباره «تلاش‌های جاری برای دستیابی به توافق برای آزادی گروگان‌ها و این موضوع که غزه پس از پایان جنگ چگونه خواهد بود»، بحث کردند.

دفتر نخست‌وزیر سابق اسرائیل در این دیدار بر «نیاز فوری برای آزادی گروگان‌ها» تاکید کرد و به وزیر خارجه امارات گفت که «هر کشوری در منطقه می‌تواند بر این توافق تأثیر بگذارد».
لاپید افزود:« اسرائیل این منفعت را دارد که به همراه امارات متحده عربی و کشورهای عربی میانه رو، همکاری سیاسی و اقتصادی ایجاد کند که بتواند راه‌‎حل‌هایی برای مشکلات جهانی ارائه دهد و با انواع تهدیدات منطقه‌ای مقابله کند».

کد خبر 848898 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل - امارات خبر ویژه

دیگر خبرها

  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل
  • توافق نزدیک عربستان با آمریکا؛ آل‌سعود هسته‌ای می‌شود؟
  •  دولت بایدن و عربستان در آستانه یک توافق امنیتی
  • عربستان و آمریکا به توافق نزدیک شدند؟
  • آمریکا و عربستان در مسیر توافق هسته‌ای غیرنظامی؟
  • منابع آگاه: دولت بایدن و عربستان درحال انجام بررسی‌های نهایی درباره یک توافق هستند
  • دانشگاه راتگرز نیوجرسی علیه اسرائیل بیانیه صادر می‌کند
  • نخست‌وزیر سابق اسرائیل به خانه وزیر خارجه امارات رفت + عکس
  • بازی آمریکا با کارت «صلح ابراهیم»
  • فلسطین، مسئله‌ای که عادی نمی‌شود!