Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@17:38:51 GMT

آسیای مرکزی در 24 ساعت گذشته

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۸۵۶۸۳

آسیای مرکزی در 24 ساعت گذشته

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با مقامات ارشد ازبکستان، عزل 26 وزیر در ترکمنستان، تصویب برنامه «اقدام ضد بحران» در قرقیزستان برای ثبات اقتصادی و امنیت غذایی؛ تنها بخشی از مهم‌ترین اخبار در آسیای مرکزی است.

ازبکستان: ایران در نشست «سمرقند» به عضویت شانگهای درمی‌آید

سرپرست وزارت امور خارجه ازبکستان گفت: ایران در نشست «سمرقند» به عضویت سازمان همکاری شانگهای در خواهد آمد و بلاروس نیز رسماً درخواست عضویت در سازمان همکاری شانگهای را داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکید «تاکایف» و «پوتین» بر تقویت مشارکت استراتژیک قزاقستان و روسیه

رؤسای جمهور قزاقستان و روسیه در گفت‌وگویی تلفنی بر تمایل خود جهت تقویت بیشتر مشارکت استراتژیک و اتحاد بین دو کشور تاکید کردند.

افزایش 51 درصدی صادرات تاجیکستان به قزاقستان

در نیمه اول سال جاری میلادی صادرات تاجیکستان به قزاقستان 51.3 درصد افزایش یافته است.

روابط تهران-تاشکند روی ریل توسعه؛ وقتی نگاه به شرق جواب می‌دهد

کارشناس مسائل منطقه معتقد است: گسترش و تقویت همکاری‌های ایران با ازبکستان به نفع توسعه اقتصادی و اجتماعی و همچنین صلح و ثبات در آسیای مرکزی خواهد بود.

30 میلیون دلار صادرات برق تاجیکستان به افغانستان در نیمه نخست 2022

تاجیکستان طی نیمه اول سال جاری میلادی به میزان 30 میلیون دلار به افغانستان برق صادر کرده است.

همکاری قرقیزستان و کره جنوبی در مدیریت منابع آب

قرقیزستان و کره جنوبی در مورد همکاری در زمینه استفاده منطقی از منابع آب و نیروگاه‌های برق رایزنی کردند.

زلزله در کابینه ترکمنستان؛ 26 وزیر عزل شدند

رئیس جمهور ترکمنستان با برکناری 26 وزیر، تغییرات گسترده‌ای در کابینه دولت ایجاد کرد.

همکاری‌های تجاری محور دیدار مقامات ازبکستان و اوراسیا

رئیس جمهور ازبکستان و رئیس هیئت مدیره کمیسیون اتحادیه اوراسیا در دیداری در شهر «تاشکند» ابعاد اولویت‌دار همکاری‌های متقابل در چارچوب اتحادیه اقتصادی اوراسیا را بررسی کردند.

تأکید رؤسای مجلس ایران و ازبکستان بر ارتقاء روابط پارلمانی

رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر به تاشکند با رئیس سنای ازبکستان دیدار و بر ضرورت ارتقاء روابط پارلمانی بین دو کشور تاکید کرد.

تاشکند میزبان کنفرانس چشم انداز همکاری‌های جدید ازبکستان و ترکمنستان

کنفرانس بین المللی ازبکستان و ترکمنستان با موضوع «چشم انداز توسعه تاریخی و همکاری‌های جدید» با تاکید بر تقویت حمل و نقل و ترانزیت در تاشکند برگزار شد.

تصویب برنامه «اقدام ضد بحران» در قرقیزستان برای ثبات اقتصادی و امنیت غذایی

نخست وزیر قرقیزستان برنامه «اقدام ضد بحران» با هدف تضمین امنیت غذایی و ثبات بودجه دولتی، جذب سرمایه‌گذاری، افزایش گردش مالی و همچنین حمایت دولت از مردم و مشاغل در مواجهه با اثرات منفی جهانی را تصویت کرد.

گسترش همکاری‌ها محور دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی با رئیس جمهور ازبکستان

رئیس جمهور ازبکستان و رئیس مجلس شورای اسلامی در شهر «تاشکند» دیدار و مسایل گسترش بیش از پیش همکاری های همه جانبه ایران و ازبکستان و موضوعات مهم منطقه‌ای را بررسی کردند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آسیای مرکزی کره جنوبی مدیریت آب جمهوری اسلامی ایران ازبکستان رئیس مجلس شورای اسلامی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۵۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد

 آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در پایان سفر سه روزه خود به پکن گفت: چین می تواند از طریق نفوذی که بر ایران دارد، در کاهش تنش ها در خاورمیانه نقش داشته باشند.
 
به گزارش ایرنا؛ آنتونی بلینکن وزیر خارجه دولت جو بایدن که به چین سفر کرده است، روز جمعه در پکن با شی جین پینگ، رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفتگو کرد و گفت که در خصوص چگونگی نقش سازنده چین در «بازدارندگی حکومت ایران» و گروه‌های وابسته به آن در تشدید تنش ها در خاورمیانه (غرب آسیا) گفتگو کرده است.
 
بلینکن تصریح کرد: «من فکر می کنم روابطی که چین [با حکومت ایران] دارد می‌تواند در تلاش برای آرام کردن تنش، جلوگیری از تشدید و گسترش آن مثبت باشد و ما توافق کردیم که به طور منظم در باره این موضوع در ارتبط باشیم و مطمئنم که این طور خواهد بود.»
 
وزیر خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران در عین حال، چین را متهم کرد که با تداوم ارسال اقلامی که روسیه می تواند از آن‌ها در ساخت تسلیحات استفاده کند، به این کشور در ادامه حملات به اوکراین کمک می‌کند.
 
او مدعی شد: چین با تامین ریزتراشه‌ها و قطعات مکانیکی که می‌تواند برای اهداف نظامی استفاده شود به روسیه در این جنگ کمک می‌کند.
 
بلینکن در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان آمریکا نیز در پایان این سفر  گفت که از دیدار خود برای مطرح کردن نگرانی های دولت بایدن در مورد حمایت چین از پایگاه صنعتی دفاعی روسیه استفاده و تاکید کرده است که در صورت حمایت، اقدامات بیشتری از سوی واشنگتن مانند گسترش تحریم های موجود علیه بیش از ۱۰۰ نهاد و فرد چینی انجام خواهد شد.
 
آمریکا ادعا می کند که حمایت چین، روسیه را قادر می سازد تا تولید تانک، مهمات و خودروهای زرهی را افزایش دهد و به حمله خود به اوکراین ادامه دهد.
 
بلینکن افزود: «ما به چین گفتیم که اگر این حمایت متوقف نشود، اقدامات را افزایش خواهیم داد و احتمالا سایر کشورها نیز این کار را خواهند کرد. ما به دنبال این هستیم که آنها این حمایت را متوقف کنند، و اگر این کار را نکردند، ما اقدام خواهیم کرد.»
 
وزیر خارجه آمریکا از ارائه جدول زمانی برای اقدامات بیشتر خودداری کرد و گفت که همتایان چینی او نقش این کالاها را در جنگ اوکراین بی اثر دانسته اند اما این کالاها را تجارت با روسیه توصیف کرده و گفته اند که موفقیت مسکو به چین بستگی ندارد.
 
پکن پیش از این از آمریکا به عنوان «اتهامات بی اساس» درباره «تجارت و مبادلات عادی اقتصادی» بین چین و روسیه انتقاد کرده بود.
 
چین مدت ها اعلام کرده است که در جنگ اوکراین بی طرف‌ است و همچنان خود را به عنوان یک میانجی بالقوه صلح در مناقشه معرفی می کند، درحالی که از زمان آغاز جنگ روابط اقتصادی، استراتژیک و دیپلماتیک خود را با روسیه تقویت کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آشنایی با حریفان جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی
  • رقبای جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه با وزیر دفاع ایران در تهران
  • آسیای توانمندتر با استفاده از تکنولوژی و اشتراک دانش تحقق می یابد
  • اعلام آمادگی وزارت دفاع برای همکاری با زیمباوه
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • دیدار رئیس جمهور ایران با بیماران اتباع
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد