Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@01:34:12 GMT

حذف سند در رهن خودرو رواج دهنده دلالی است

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۸۵۹۸۰

حذف سند در رهن خودرو رواج دهنده دلالی است

ایسنا/فارس مدیرعامل شرکت بهمن موتور، حذف مبحث "سند در رهن" را موجب ایجاد فضای دلالی از مرحله فروش کارخانه تا رسیدن به دست مصرف کننده دانست.

محمد ضرابیان شامگاه چهارشنبه ٢٢ تیر در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه خودروهای سبک و سنگین در شیراز در جمع خبرنگاران بیان کرد: علی‌رغم تمام سخنان و فشارهایی که برای شفافیت مطرح شود، آمده‌اند بحث سند در رهن خودرو را برداشته و موجب شده‌اند تا یک فضای دلالی از مرحله فروش کارخانه تا رسیدن به دست مصرف کننده شکل بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه علت لغو در رهن بودن سند خودرو که موجب حذف دلالی می‌شد را ضوابط اعلام شده عنوان کرده‌اند، گفت: اگر ما با تعصب و شدت و حرارت از سلامت کار در عرصه فروش سخن می‌گوییم به این علت است که تمام روند عرضه خودرو از درب کارخانه را راست آزمایی و رصد کرده‌ایم.

مدیرعامل گروه بهمن موتور با تاکید بر اینکه هیچ نمایندگی و کارگزاری گروه خودرو سازی بهمن امکان ثبت نام در سامانه خرید خودرو ندارد، گفت: امنیت اجرای فروش اینترنتی خودرو نیز از طریق روش متمرکز فروش و استفاده از پلتفروم فروش اینترنتی خودروها دنبال می‌شود.

ضرابیان گفت: برای اینکه اختلاف قیمت کارخانه با بازار را به حداقل رسانده و مصرف کننده با قیمت عادلانه تری خودرو خریداری کند، تیراژ را بالا برده‌ایم تا علاوه بر تسهیل فرآیند فروش، قیمت‌های بازار هم کنترل شود.

او با تاکید بر اینکه تا زمانی که بالانس قیمت در بازار عرضه و تقاضا وجود نداشته باشد، نارضایتی وجود خواهد داشت، گفت: اگر اطلاعات درست و دقیق انتقال پیدا کند مصرف کننده به راحتی می‌تواند خودرو را به قیمت کارخانه خریداری کند.

این فعال صنعت خودرو با بیان اینکه براساس قانون حمایت از مصرف کننده و آیین نامه فروش، خودرو سازان ملزم به فروش ٢٠ درصد از تولیدات خود به صورت اینترنتی هستند، افزود: این الزام در راستای ایجاد شرایط دسترسی آسان و امکان ثبت نام برای همه تعریف شده است.

به گفته ضرابیان، در حال حاضر این گروه خودروسازی، فراتر از الزام قانونی عمل کرده و با تاکید بر قانون حمایت از مصرف کننده، تیراژ بالاتری از خودرو را در کانال‌های توزیع مشخص کرده و خدمات پس از فروش نمایندگی‌های این گروه خودروسازی نیز بسیار بالاتر از سطح کیفی تعریف شده است.

او بار دیگر با یادآوری اینکه قیمت خودروهای عرضه شده توسط این گروه خودروسازی عادلانه، منصفانه و منطقی است و ادامه داد: ظرف یکماه آینده یک خودرو سواری دیگر از خانواده فیدلیتی ‌ دیگنیتی که در حال حاضر در نمایشگاه خودرو شیراز رونمایی شده، به بازار عرضه می‌شود.

مدیرعامل گروه بهمن موتور تاکید کرد: خودرو سواری سبک جدید عرضه شده ریسپکت از نظر قیمتی و کیفیت در بازار بسیار مورد توجه قرار خواهد گرفت، گفت: ادعا داریم تنها شرکتی هستیم که با ارائه سرویس‌های بسیار خاص به دنبال ایجاد رضایت و خوشنودی مصرف کننده هستیم.

موتورسیکلت برقی وارد سیستم حمل و نقلی کشور می‌شود

مدیرعامل گروه بهمن ضمن بیان اینکه به زودی موتور سیکلت برقی وارد سیستم حمل و نقلی کشور می‌شود، گفت: در ادامه عرضه اتوبوس برقی به عرصه ناوگان حمل و نقل کشور، وجود موتور سیکلت‌های برقی تحول بزرگی را در این حوزه ایجاد خواهد کرد.

علیمرادلو کیفیت اتوبوس‌های تولیدی این گروه خودروسازی را نسبت به رقبای داخلی مناسب توصیف و خاطرنشان کرد: در حال حاضر تفاهم نامه‌ای با شهرداری تبریز برای فروش ١٠٠ دستگاه اتوبوس تنظیم کرده‌ایم اما هنوز با شهرداری شیراز تفاهم نامه‌ای در این خصوص منعقد نشده است.

او تاکید کرد: معمولا روش فروش این اتوبوس‌ها از طریق وزارت کشور یا تفاهم نامه مستقیم با شهرداری‌هاست که خرید توسط شهرداری‌ها با تسهیل و تسریع بیشتری همراه خواهد بود.

علیمرادلو با بیان اینکه در حال حاضر ٢٥ هزار نفر به صورت مستقیم در این گروه خودروسازی مشغول به فعالیت هستند، گفت: این شرکت در بخش خودروهای تجاری و سواری کیفیت بالاتر از میانگین را در دستور کار خود قرار داده و هدفگذاری این شرکت برای سال آینده افزایش عرضه خودرو به ٥٠ تا ٦٠ هزار دستگاه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نمایشگاه خودرو شیراز شهرداری شیراز وزارت كشور گرانی خودرو تولید خودرو گروه خودروسازی حال حاضر مصرف کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۵۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وظیفه پلتفرم‌ها در عرضه دارو/ ۶ ماه اجرای آزمایشی در یک استان

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدحیدر محمدی، با اشاره به ابلاغ آئین‌نامه عرضه و حمل دارو از طریق سکوهای اینترنتی، اظهار کرد: تدوین این آئین‌نامه با برگزاری جلسات متعدد بین سازمان غذا و دارو و وزارت ارتباطات به‌منظور بررسی‌های تخصصی موضوع انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان غذا و دارو با نفس ورود سکوهای اینترنتی به حوزه فروش دارو مخالف بوده و هست و هنوز هم تاکید می‌کنیم فروش اینترنتی دارو غیرقانونی و غیرمجاز است، عنوان کرد: آنچه در مورد حمل دارو توسط سکوها تدوین شده و توسط وزارت ارتباطات اعلام شد «آئین‌نامه حمل دارو از طریق سکوی اینترنتی است» و به‌هیچ‌وجه فروش اینترنتی دارو مطرح نیست.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه در این آئین‌نامه تاکید شده است که هرگونه خرید، فروش و انبارش دارو توسط سکوهای اینترنتی غیرمجاز و غیرقانونی است، گفت: پس از ثبت کد رهگیری نسخه توسط بیمار در سامانه سکوهای مورد تأیید (سازمان غذا و دارو)، نسخه از طریق سکو حمل و به نشانی متقاضی که در سیستم ثبت شده است تحویل داده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه موضوع فروش اینترنتی دارو به‌هیچ‌عنوان مطرح نیست، افزود: این آئین‌نامه تنها در مورد حمل دارو و تحویل آن به نشانی بیمار به‌صورت غیرحضوری است، همچنین عرضه داروهای خاص، سهمیه‌ای، تحت کنترل و دارای شرایط خاص حمل، توسط پلتفرم‌ها صورت نخواهد گرفت.

به گفته محمدی، مجوز فعالیت سکوهای اینترنتی متقاضی فعالیت در حوزه حمل دارو در یک کارگروه مشترک توسط سازمان غذا و دارو با همکاری وزارت ارتباطات صادر می‌شود، تمامی متقاضیان فعالیت در این حوزه باید ضوابط فنی سازمان غذا و دارو را داشته و حائز شرایط باشند، دوره‌های آموزشی توسط سازمان غذا و دارو برای سکوهای متقاضی برگزار خواهد شد، وزارت بهداشت (سازمان غذا و دارو) مسئولیت نظارت بر ضوابط اجرایی و فنی را دارند و سکوها مکلف به رعایت این ضوابط هستند، درج هرگونه تبلیغات و تشویق به مصرف فرآورده‌های دارویی و خرید، فروش و انبارش در این آئین‌نامه برای سکوها غیرمجاز اعلام و کاملاً منع شده است.

وی تصریح کرد: داروخانه‌هایی که درخواست فعالیت با سکوهای اینترنتی به‌منظور تحویل دارو را دارند باید درخواست خود را به سازمان غذا و دارو ارائه دهند و تنها داروخانه‌های مورد تأیید این سازمان مجاز به فعالیت در این حوزه خواهند بود، همچنین در صورت ثبت شکایت از سکو و یا داروخانه سازمان غذا و دارو مرجع پیگیری معرفی شده است.

کد خبر 6091482 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • هجوم برای خرید طلا/ چقدر طلا فروش رفت؟
  • فروش ۳ تن طلا در ۲۲ حراج/امروز چقدر شمش فروش رفت؟+قیمت
  • اما و اگرهای فروش اینترنتی دارو
  • جمع‌آوری روغن غیر قابل مصرف انسانی در چهارمحال و بختیاری
  • روند خوب تولید؛ توقف فروش رسمی/خودروهای تولیدی کجا هستند؟
  • زمزمه‌های دلالی مشاوران املاک در طرح مسکن جوانی جمعیت یزد
  • نگران مصرف قلیان هستیم/ دکه‌های مطبوعاتی مجوز عرضه دخانیات ندارند
  • یک برگ دیگر از ناکارآمدی های دولت سیزدهم/ تولیدات خودروسازان داخلی کجاست؟
  • وظیفه پلتفرم‌ها در عرضه دارو/ ۶ ماه اجرای آزمایشی در یک استان
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده