Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «وحید جلال زاده» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با «چنگیز حیدر بیکوف» رئیس کمیسیون امور بین الملل، دفاع ، امنیت و مهاجرت مجلس عالی قرقیزستان به صورت ویدئو کنفرانس گفتگو کرد.

در این گفت‌وگوی مجازی که سفرای دو کشور نیز حضور داشتند در مورد همکاری‌های پارلمانی و راه‌های گسترش مناسبات بین قرقیزستان و ایران بحث و تبادل نظر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حیدر بیکوف در این گفت‌وگو ضمن تبریک عید قربان و همچنین گرامیداشت سی امین سالگرد برقراری روابط سیاسی میان دو کشور از تحرکات صورت گرفته در روابط دو جانبه طی یک سال گذشته ابراز خرسندی کرد.

وی ضمن حمایت از تقویت ارتباطات پارلمانی و با اشاره به تشکیل گروه دوستی پارلمانی قرقیزستان و ایران در مجلس قرقیزستان به ظرفیت‌های بالای تهران در عرصه‌های مختلف به خصوص اقتصادی و تجاری اشاره کرد و بر لزوم استفاده از این ظرفیت‌ها در گسترش هر چه بیشتر مناسبات تاکید کرد.

مقام قرقیزی از کمک‌های انسان دوستانه ایران در ایام شیوع کرونا نیز تشکر کرد.

جلال زاده نیز در این گفت‌وگو ضمن تبریک متقابل عید قربان و ابراز خرسندی از برقراری این ارتباط، به سیاست دولت جمهوری اسلامی ایران در گسترش مناسبات با کشور‌های همسایه از جمله کشورهای آسیای مرکزی اشاره کرد و ضمن اشاره به سفرهای اخیر مقامات عالی کشورهای آسیای مرکزی به تهران و سفرهای دکتر رئیسی به برخی از کشورهای همسایه آمادگی ایران از جمله مجلس شورای اسلامی را در گسترش مناسبات با قرقیزستان اعلام نمود .

وی ضمن اظهار خشنودی از رشد ۶۰ درصدی حجم تجارت میان دو کشور در یک سال گذشته وضعیت کنونی مناسبات را راضی کننده ندانست و بر لزوم استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت‌های بالای دو کشور خصوصا در بخش اقتصادی تاکید کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین از تشکیل گروه‌های دوستی در مجالس دو کشور ابراز خرسندی و از همتای قرقیزی برای سفر به ایران و گفت‌وگو در مورد راه‌های گسترش همکاری‌های پارلمانی دعوت  کرد.

وی ضمن تقدیر از تلاش سفرای دو کشور در پیگیری موضوعات موجود در روابط، آمادگی مجلس شورای اسلامی را در کمک به توسعه هر چه بیشتر روابط اعلام کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران قرقیزستان روابط بین پارلمانی جلال زاده مجلس شورای اسلامی دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۶۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست

معاون پارلمانی رئیس جمهور امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت با بیان اینکه  اختلاف نظر کارشناسان دولت و مجلس طبیعی است، گفت: هیچ تنشی بین دولت و مجلس وجود ندارد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه روابط دولت با مجلس جدید فراگیرتر و خوب خواهد بود افزود:  از مجلس فعلی هم راضی هستیم، اما امیدوارم در مجلس آینده این همکاری‌ها بهتر شود.

حسینی اختلاف نظر دولت و مجلس در مسائل مختلف کشور را طبیعی دانست و ادامه داد: اختلاف نظر کارشناسان دولت و مجلس طبیعی است اما هیچ تنشی بین دولت و مجلس وجود ندارد. در قضیه برنامه و بودجه اختلافاتی وجود داشت، اما آنچه مجلس تصویب کرد و به تایید شورای نگهبان رسید توسط دولت اجرا می‌شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین در خصوص مطالبه دولت برای بررسی برخی لوایح مهم در دو سه هفته پایانی مجلس جاری با اشاره به اینکه فرصت از دست رفت و مجلس درگیر لایحه بودجه بود، گفت: گمان نمی‌کنیم در دو هفته باقی مانده مجلس بتواند کار زیادی بکند و به این لوایح مورد نظر دولت رسیدگی کند هر چند هنوز هم امیوداریم  یکی دو مورد از آنها مثل قانون پیشگیری از آسیب به زنان و چند قانون اولویت‌دار و مهم دولت قابل بررسی و تصویب و تبدیل شدن به قانون باشند.

انتاهی پیام/

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • امیرعبداللهیان: توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا
  • وزیر صنایع کوچک و متوسط آفریقای مرکزی با وزیر خارجه دیدار کرد
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!