Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر رادیو فرهنگ از بهره بیشتر از قطعات موسیقی هنرمندان فارسی زبان به ویژه دولتمند خال اف تاجیکی در برنامه های ویژه فارسی زبانان این شبکه رادیویی خبر داد‌.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ * علیرضا حبیبی* مدیر رادیو فرهنگ در رونمایی از آلبوم جان شیدا از مجموعه فلک خوانی استاد فلک خوان تاجیکی دولتمند خال زاده گفت :جهان امروز تشنه شنیدن از استادان بزرگی چون استاد دولتمند خال اف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در ادامه با اشاره به برنامه های ادبی و فرهنگی در رادیو فرهنگ بیان داشت: ما مشتاقانه منتظر حضور استاد دولتمند در رادیو فرهنگ و رسانه های دیگر هستیم و امیدواریم روزی فرا برسد که مشتاقان استاد دولتمند خال اف صدای ایشان را بیشتر بشنوند. 

مدیر رادیو فرهنگ به شنوندگان این شبکه رادیویی نوید پخش بیشتر قطعات ارزشمند موسیقی فارسی زبانان در برنامه ها را  داد ‌وگفت : قطعا در برنامه های متنوع رادیو فرهنگ  که به زبان فارسی در کشورهای حوزه زبان فارسی می پردازد همچون‌« وطن‌فارسی» از قطعات ارزشمند آلبوم "جان شیدا" ‌‌و دیگر قطعات موسیقی هنرمندان فارسی زبان نهایت استفاده را خواهیم برد.

گفتنی است ،آلبوم جان شیدا از مجموعه فلک خوانی استاد فلک خوان تاجیکی دولتمند خال زاده است که به همت دفتر موسیقی، شعر و سرود صدا و سیما و تلاش موسسه صوتی تصویری سروش منتشر شده در روز سه شنبه بیست و یکم تیرماه در سالن کوثر ساختمان اداری صدا و سیما با حضور اهالی رسانه و هنر موسیقی و تنی چند از مسئولان برجسته موسیقی کشور رونمایی شد و رسماً به بازار موسیقی آمد. 

دولتمند خال اف (دولتمند خال‌زاده) موسیقیدان، نوازنده و خواننده تاجیک استاد موسیقی محلی جنوب تاجیکستان است که فلک نام دارد. او شش مقام را در کنسرواتوار موسیقی دوشنبه آموخته و برای نواختن دوتار، قیچک و سه‌تار که از سازهای مشهور این منطقه است، جوایز ارزنده ای نصیب خود و کشورش تاجیکستان کرده است است. آوازهای او که اغلب بر اساس اشعار مولوی و دیگر شاعران برجسته زبان و ادبیات فارسی، دری و تاجیکی تنظیم شده‌اند از اقبال فراوانی در تاجیکستان، ایران و کشورهای حوزه زبان فارسی برخوردار است. استاد دولتمند شهرتی جهانی دارند و نامشان از مرزهای سرزمینی درگذشته و جهانی شده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تاجیکستان صدا و سیما فرهنگی ادبی کنسرت علیرضا حبیبی اشعار سه تار رادیو فرهنگ رادیو فرهنگ فارسی زبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۶۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نئوتنالیتی» شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»

به گزارش خبرنگار مهر، آلبوم های «نئوتنالیتی» و «قاوال مکتبی» ۲ پروژه جدید در فرآیند تولید و فروش محصولات موسیقایی هستند که با هنرمندی سیاوش دمیریان و خدایار خدادوست در قالب ۲ اثر مجزا منتشر شده اند.

«نئوتنالیتی» عنوان یکی از تازه ترین مجموعه های منتشر شده حوزه موسیقی است که با هنرمندی سیاوش دمیریان و در حال و هوایی متفاوت پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.

آهنگسازانی چون محمدسعید شریفیان، امیر علوی، فریبا علیپور، رضا والی، مهسا سیاوشی و مهران روحانی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

«چند سال پیش» به آهنگسازی مهران روحانی، «بلوهانس» به آهنگسازی رضا والی، «فانتزی» به آهنگسازی محمدسعید شریفیان، «۹ هایکو برای پیانو» به آهنگسازی مهسا سیاوشی، «لونتیک» به آهنگسازی فریبا علیپور، «الژی» و «۳ اسکچ برای پیانو» به آهنگسازی امیر علوی از جمله آثاری هستند که در این آلبوم گنجانده شده اند.

آلبوم «قاوال مکتبی» نیز با هنرمندی خدایار خدادوست اثری در حوزه موسیقی منطقه آذربایجان است که در قالب پروژه بی کلام در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

«مارش»، «جنگی»، «آذری»، «بلدی»، «یاللی»، «استرومبا»، «آت قاجدی»، «لیریک»، «آرازباری منصوریه»، «ترکمه»، «قوشاشاپالاخ»، «میرزه ای واغزالی»، «شالاخو»، «قزافی»، «قایتاغی»، «لزگی»، «آغیر- کند»، از جمله آثاری هستند که در این آلبوم پیش روی مخاطبان قرار گرفته اند.

این پروژه موسیقایی چندی پیش موفق به دریافت جایزه باربد و مقام اول در بخش ویژه پژوهشی موسیقی نواحی در سی ونهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر هم شده بود.

کد خبر 6089548 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد
  • (ویدئو) دردسرهای فریدون زندی برای صحبت به زبان فارسی
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • « نئوتنالیتی » شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • «نئوتنالیتی» شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • ضرورت پاسداشت زبان فارسی در انتخاب نام واحد‌های صنفی