Web Analytics Made Easy - Statcounter

آژانس ملی امنیت سلامت در فرانسه (ANSES) به تازگی نتیجه یک تحقیق علمی را منتشر کرده که ارتباط بین نیترات‌های موجود در انواع سوسیس و کالباس‌ها با سرطان روده را تایید می‌کند.   به گزارش یورونیوز؛ نمک‌های نیتریت نوعی افزودنی هستند که به طور گسترده در گوشت‌های پخته شدۀ مورد استفاده در تهیه انواع سوسیس‌ها و ژامبون‌ها و بیکن‌ استفاده می‌شود تا ماندگاری این گوشت‌های فرآوری شده را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  پیش از این در سال ۲۰۱۵ میلادی نیز گزارشی از سوی سازمان جهانی بهداشت منتشر شده بود که گوشت‌های فرآوری شده را سرطان‌زا می‌دانست و تایید می‌کرد که افزودن ترکیبات نیترات یا نیتریت به این گوشت‌ها یا دودی کردن آنها، ممکن است باعث تشکیل مواد شیمیایی بالقوه سرطان‌زا در بافت گوشت شود.   پارلمان فرانسه نیز در ماه فوریه لایحه‌ای را تصویب کرد که از تولیدکنندگان این محصولات می‌خواست به تدریج استفاده از نیتریت در گوشت‌های فرآوری شده را کاهش دهند و دستور داد که درباره خطرات بالقوه مصرف این محصولات برای سلامتی افراد، تحقیق جامعی انجام شود.   این تحقیق درنهایت از سوی آژانس ملی امنیت سلامت فرانسه انجام و نتیجۀ آن روز سه‌شنبه منتشر شد.   یافته‌های این تحقیق، وجود ارتباط بین ابتلا به سرطان روده و قرار گرفتن در معرض نمک‌های نیتریت یا نیترات‌ها، چه از طریق مصرف گوشت فرآوری‌شده و چه آب آشامیدنی شامل این مواد را تایید و اعلام کرد که «هر چه میزان قرار گرفتن در معرض این ترکیبات بیشتر باشد، خطر ابتلای شمار بیشتری از جمعیت به سرطان کولورکتال بیشتر است.»   به همین دلیل آژانس ملی امنیت سلامت فرانسه به مصرف‌کنندگان توصیه می‌کند که «مصرف انواع محصولات سوسیس و کالباس را به ۱۵۰ گرم در هفته محدود کنند و رژیم غذایی متنوع و متعادلی را که شامل مصرف روزانۀ دست‌کم ۵ نوع میوه و سبزی می‌شود، در پیش بگیرند.»   پس از مصوبه پارلمان و انتشار گزارش تحقیقات آژانس ملی امنیت سلامت، اکنون دولت فرانسه ۱۲ ماه فرصت دارد تا خط‌مشی را برای کاهش یا حذف تدریجی این مواد نگهدارنده از محصولات غذایی ترسیم کند.   در حال حاضر ۹۰ درصد از انواع گوشت‌های فرآوری‌شده در فرانسه حاوی ترکیباتی از نیتریت‌ها هستند و برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در این کشور آزمایش‌ها برای تولید محصولات بدون نیتریت را آغاز کرده‌اند.   اما حدود ۳۰۰ شرکت کوچک و متوسط دیگر که در این بخش فعالند، می‌گویند تولید محصولات غذایی فرآوری شده بدون استفاده از نیتریت‌ها یک مشکل جدی است زیرا بدون استفاده از این نگهدارنده‌ها، عمر مفید مواد غذایی کاهش و در مقابل خطر انواع عفونت باکتریایی افزایش می‌یابد. تماشاخانه ببینید| واکنش احساسی شیرها به پرورش دهنده‌شان بعد از ۷ سال دوری مرگ دریاچه ارومیه؛ شکست ستاد احیاء؛ مسئول مرگ دریاچه ارومیه کیست؟ (فیلم) فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: گوشت های فرآوری شده گوشت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۷۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت انجمن‌های تخصصی از کنگره کنسرژنومیکس

به گزارش خبرگزارس علم و فناوری آنا، بهروز حاجیان طهرانی نایب رئيس انجمن واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات بیوتکنولوژی کشور و مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان به همراه وحید یونسی مدیرعامل یک شتاب‌دهنده‌ نوآوری با حضور در کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر ضمن بازدید از توانمندی‌های آمپر، با استارت‌آپ‌ها و شتاب‌دهنده‌های مستقر دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار پرویز کرمی مدیرعامل کارخانه نوآوری آمپر و دبیر تجاری سازی دومین کنگره بین المللی کنسرژنومیکس، ضمن تشریح اهداف کنگره بر شکل گیری اکوسیستم فناوری‌ها و نوآوری‌های حوزه پیشگیری و درمان سرطان در کشور تاکید کرد.

دبیر کمیته تجاری سازی کنگره کنسرژنومیکس همچنین افزود: ما در این کنگره ضمن برگزاری یک نمایشگاه با حضور شرکت‌های مرتبط با موضوع پیشگیری و درمان سرطان و اولین جشنواره استارت‌آپی تحت عنوان جشنواره ایده تا استارت‌آپ کنسرژنومیکس را در دست اقدام داریم که در ایجاد شبکه موثر فناوری و نوآوری در این حوزه تلاش خواهیم داشت تا از وجود و توانایی انجمن‌های تخصصی مرتبط با موضوع، در کنار شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپی بهره‌گیری کنیم.

مدیرعامل کارخانه نوآوری آمپر برنقش حمایت هلدینگ رایزکو و شخص دکتر صمدی به واسطه سال‌ها فعالیت موثر و در امور خیریه‌ای و به‌ویژه در حوزه پیشگیری و کمک ما به درمان سرطان سینه بانوان در خیریه راز و شرکت دی‌دی واتر از شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ رایزکو اشاره داشت.

در ادامه این نشست دکتر حاجیان طهرانی با بیان اینکه رسیدگی به مسئله سرطان در کشور از اهمیت بالایی برخوردار است، به تجمیع امکانات و توانمندی‌های مردمی و مشارکت شرکت‌های بزرگ در کنار امکانات دولتی اشاره و آمادگی انجمن واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات بیوتکنولوژی کشور  را برای حمایت از کمیته تجاری‌سازی و صنعت شرکت‌های مرتبط اعلام کرد.

همچنین در این نشست، درباره راهکار‌ها و دغدغه‌های مرتبط با درمان، پیشگیری و شخصی سازی درمان بیماری سرطان، بحث و بررسی شد و درباره ایجاد راه‌های دیگر حمایتی و فعالیت‌های نوآورانه برای تجاری سازی محصولات و خدمات مرتبط با درمان بیماری سرطان و گسترش این حمایت ها، اکوسیستم و شبکه فناوری‌های مرتبط برنامه‌ریزی و گفت‌وگو شد. 

دومین کنگره کنسرژنومیکس به ریاست مصطفی قانعی، با محور‌های تشخیص مولکولی، پزشکی شخص محور، درمان هدفمند و بیومارکر‌های سرطان، از ۲ تا ۴ آبان ماه ۱۴۰۳ در تهران برگزار می‌شود. 

این رویداد در سه بخش علمی، تجاری سازی و مسوولیت پذیری اجتماعی، میزبان علاقه‌مندان خواهد بود و کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر مسوولیت تجاری سازی این رویداد را برعهده دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط
  • پلمب سه خط تولید سوسیس و کالباس در قم
  • حمایت انجمن‌های تخصصی از کنگره کنسرژنومیکس
  • تشخیص سه سرطان خطرناک فقط با یک نمونه خون + فیلم
  • نیچر: یک کشف مهم درباره سرطان روده بزرگ که به دهان مربوط می شود
  • ۴ ماده غذایی ضروری برای مردان
  • کار‌هایی که به مغز آسیب می‌رساند
  • غربالگری و تشخیص زودهنگام ۶ نوع سرطان با محصول ایرانی جدید
  • چگونه گوشت و پوست میلیون‌ها کروکودیل در کارخانه فرآوری می‌شود؟ (فیلم)
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ