Web Analytics Made Easy - Statcounter

واردات محصولات دانش بنیان، نانو و داروهای نوترکیب درخواستی بود که طرف صرب در در دیدار رئیس سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران با وزیر دارایی صربستان مطرح کرد.

به گزارش ایران اکونومیست از سازمان توسعه تجارت ایران، علیرضا پیمان پاک، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت که در رأس هیأتی تجاری به بلگراد سفر کرده است، با سینیشا مالی، وزیر دارایی صربستان دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار طرفین بر ایجاد پلتفرم مشترک گمرکی تاکید کرده و مقرر شد تا روند ترخیص کالا و استانداردسازی روال‌ها و انطباق روال‌های فعلی با محوریت اتاق بازرگانی مشترک و کمیته مشترک تجاری اصلاح شود.

همچنین مقرر شد تا زمینه برقراری ارتباط میان بانک‌های منتخب دو کشور فراهم شود که وزیر دارایی صربستان در حین برگزاری جلسه دستورات لازم در این خصوص را به بانک‌های منتخب کشورش ابلاغ کرد.

موضوع دیگری که طرفین در مورد آن به گفتگو پرداختند، موضوع برقراری سیستم کارگزار بین صندوق‌های بیمه‌ای دو کشور بود که طرف ایرانی سازوکار طراحی شده را ارائه و طرف صرب نیز با استقبال از این سازوکار صندوق بیمه‌ای صادرات این کشور را موظف به برقراری ارتباط کارگزاری و صدور تضامین لازم کرد.

تهاتر دیگر موضوعی بود که طرفین در مورد آن به گفتگو پرداختند و با تفاهم بر فهرست کالایی مشخص، مقرر شد این اقدام در دستور کار کارگزاری‌های منتخب قرار گیرد.

همچنین طرفین بر سر تبادلات مالی به صورت رمز ارز توافق کردند و مقرر شد تا به صورت آزمایشی معاملات از این طریق صورت گیرد.

در حوزه سرمایه گذاری‌های مشترک نیز مقرر شد تا طرفین فرصت‌های سرمایه گذاری را در اختیار شرکت‌های یکدیگر قرار دهند.

همچنین جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن آمادگی در خصوص صدور خدمات فنی و مهندسی به صربستان، از آمادگی خود برای صادرات در حوزه محصولات دانش بنیان، نانو، تجهیزات پزشکی و داروهای نوترکیب خبر داد که مورد استقبال ویژه طرف صرب قرار گرفت و خواستار انتقال این تکنولوژی‌ها به صربستان شد.

آمادگی صربستان برای سپردن فرآوری معادن مس به ایران

وزیر معدن و انرژی صربستان از آمادگی این کشور برای سپردن موضوع فرآوری مسی که از معادن غنی این کشور استخراج می‌شود، به ایران خبر داد.

علیرضا پیمان پاک معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت که در رأس هیأتی تجاری به بلگراد سفر کرده است با زورنا میهایلوویچ، وزیر معدن و انرژی این کشور دیدار و گفتگو کرد.

وزیر معدن و انرژی صربستان در ابتدای این دیدار تاکید کرد که این جلسه با تأکیدات شخص رئیس جمهور این کشور و در حضور تمامی معاونان و قائم مقام‌های وزارت انرژی صربستان برگزار می‌شود و تمام موارد مطرح شده در این جلسه به سرعت پیگیری می‌شود.

در این دیدار طرفین در خصوص نحوه تأمین محصولات پتروشیمی و مشتقات پایه نفتی مورد درخواست صربستان به گفتگو پرداختند و طرف ایرانی پیشنهادات و سازوکار مدنظر خود را ارائه کرد که با استقبال وزیر انرژی صربستان و دستور وی، کارگروهی جهت انجام مذاکرات تکمیلی معرفی شد.

در ادامه وزیر انرژی صربستان که کشورش دارای منابع غنی مس است، از آمادگی این کشور برای سپردن موضوع فرآوری مس به جمهوری اسلامی خبر داد که با استقبال هیأت ایرانی قرار گرفت.

در انتها نیز طرفین در خصوص تأمین انرژی‌های تجدید پذیر به گفتگو پرداختند که با توجه به وجود زنجیره کامل تأمین انرژی خورشیدی در ایران، طرف ایرانی پیشنهادات خود را به طرف صرب اعلام کرد.

  منبع: خبرگزاری مهر برچسب ها: سازمان توسعه تجارت ایران ، صربستان ، تجارت خارجی ، صادرات غیرنفتی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان توسعه تجارت ایران صربستان تجارت خارجی صادرات غیرنفتی سازمان توسعه تجارت گفتگو پرداختند انرژی صربستان مقرر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۷۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید محصول دانش‌بنیان نیروگاهی باهدف جلوگیری از خروج ارز

محصول دانش‌بنیان "دستگاه پرس گرم شینه‌های ژنراتور نیروگاهی" با یک دهم قیمت تمام شده محصول خارجی در جریان حضور وزیر نیرو در شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران راه‌اندازی شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، وزیر نیرو برای اطلاع از آخرین وضعیت تعمیرات و آماده‌سازی نیروگاه‌های حرارتی کشور به منظور تولید برق پایدار و مطمئن طی پیک تابستان امسال از شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران بازدید کرد.

مسعود مرادی، مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران در جریان بازدید وزیر نیرو از این مجموعه با تاکید بر اینکه متخصصان شرکت بی‌وقفه در حال آماده‌سازی واحدهای نیروگاهی کشور برای تولید برق پایدار در پیک تابستان امسال هستند، ادامه داد: به منظور ارتقای آمادگی واحدهای نیروگاهی کشور برای گذر موفق از روزهای اوج مصرف امسال تعداد 180 پروژه تعمیراتی به ظرفیت 12 هزار و 800 مگاوات توسط این شرکت در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران یادآور شد: در طی یکسال گذشته 16 هزار قطعه مورد نیاز نیروگاه‌ها در این مجموعه ساخته شده است که انجام این اقدامات موجب جلوگیری از خروج 80 میلیون یورو ارز از کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر مجموعه تعمیرات نیروگاهی ایران حرکت فزاینده‌ای در رفع کامل وابستگی و خودکفایی ساخت قطعات و بازسازی تجهیزات نیروگاهی برداشته است، اظهار کرد: دانش ساخت داخل صنعت نیروگاهی در کشور به عالی‌ترین حد ممکن خود رسیده و ایران به جمع پنج کشور دارنده فناوری ساخت قطعات نیروگاهی پیوسته است.

مرادی با تاکید بر اینکه هیچگونه وابستگی به خارج از کشور برای تعمیرات و آماده‌سازی نیروگاه‌های حرارتی نداریم، افزود: در حال حاضر متخصصان داخلی علاوه بر رفع نیازهای کشورمان، در حال صدور خدمات فنی و مهندسی در این بخش و تعمیرات واحدهای نیروگاهی کشورهای منطقه هستند.

وی افزود: شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران به عنوان یکی از ذخایر ارزشمند صنعت برق کشور با هدف پشتیبانی از تولید برق پایدار و خط مشی انجام تعمیرات تخصصی و فوق‌تخصصی در زمینه صنعت برق، نفت، گاز و پتروشیمی و دیگر صنایع مولد در زمینی به وسعت 50 هزار مترمربع در استان البرز واقع شده است.

در حاشیه بازدید وزیر نیرو، محصول دانش‌بنیان "دستگاه پرس گرم شینه‌های ژنراتور نیروگاهی" با یک دهم قیمت تمام شده محصول خارجی در شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران راه‌اندازی شد.

دستگاه پرس گرم شینه‌های سیم‌پیچی استاتور ژنراتور نیروگاه‌های حرارتی و برقابی با همت و توانمندی مهندسان داخل کشور در کمتر از چهار ماه ساخته و بومی‌سازی شده است که ساخت این دستگاه مانع از خروج 900 هزار یورو از کشور شده است.

این دستگاه قابلیت کار به صورت 24 ساعته را دارد و قادر است روزانه حدود چهار عدد شینه ژنراتور یک واحد حرارتی 320 مگاواتی و یا هشت عدد شینه یک ژنراتور واحد 250 مگاواتی برقابی را با دقت دهم میلی‌متر پرس و آماده نصب در ژنراتور کند.

این محصول جزو اولین دستگاه‌های پرس گرم شینه‌های ژنراتور نیروگاهی است که به صورت تمام اتوماتیک در داخل کشور ساخته شده است و می‌تواند دما و فشار را به صورت همزمان کنترل کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد
  • بهره‌مندی از عواید وقف به نفع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان
  • اقبال بازارهای جهانی به محصولات دانش‌بنیان ایران
  • استقبال بازار جهانی از محصولات دانش بنیان وطنی
  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می دانید؟​
  • تأمین ۴۰ درصدی نیاز داخلی به دستگاه نوار قلب با محصول ایران‌ساخت
  • تولید محصول دانش‌بنیان نیروگاهی باهدف جلوگیری از خروج ارز