Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایران آنلاین، وزیر کشور گفت: بازدیدی از رودخانه قره‌سو کرمانشاه داشتم که متاسفانه فاضلاب وارد این رودخانه می‌شود و بخشی از زمین‌های اطراف از آب آن استفاده می‌کنند که باید تدبیری در این زمینه اندیشیده شود.

«احمد وحیدی» به عنوان نماینده ویژه رییس جمهوری روز پنجشنبه از محلات محروم کرمانشاه و شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه بازدید کرد و در جمع خبرنگاران افزود: هم اکنون زباله‌هایی وارد قره سو می‌شود که باید تدبیری در این زمینه انجام شود بخشی از زمین های کشاورزی از آن آبیاری می شود که این مشکل با تدبیر استاندار و با هماهنگی آبفا باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: کرمانشاه به لحاظ بازیافت پسماند از خیلی از شهرهای دیگر جلوتر است و کارهای خوبی در این زمینه انجام شده و مشکل عمده ای در این زمینه وجود ندارد، چون ۶۵۰ تن زباله ای که در شهر تولید می‌شود تبدیل به کمپوست می‌کنند و آمادگی دارند بخش دیگری از این پسماند را به عنوان سوخت برای کارخانه های مورد نیاز ارسال کنند.

وزیر کشور تاکید کرد: باید هماهنگی بشود کارخانه ها از این کود استفاده کنند زیرا حجم زیادی از کمپوست در کارخانه کرمانشاه وجود دارد که برای کشاورزی قابل استفاده است و فقط به دلیل زیاد بودن هزینه حمل نقل و قیمت آن استفاده نشده که باید رایزنی هایی با وزارت جهاد کشاورزی صورت گیرد تا یارانه ای را در این زمینه تخصیص دهند و کشاورزان بتوانند از این ۴۰۰ هزار تن کمپوستی که در اینجا وجود دارد استفاده کنند.

وی اظهار داشت: کارهای خوبی در زمینه بازیافت زباله های خانگی انجام شده اما کار اصلی تفکیک از مبدا است که این کار انجام نمی‌شود که وظیفه اصلی شهرداری کرمانشاه تفکیک از مبدا است و در صورت انجام تفکیک در مبدا زباله خشک می‌تواند زمینه ای برای توسعه دیگر در اینجا انجام شود.

وزیر کشور همچنین عنوان کرد: امروز بعد از حضور در مزار شهدا از منطقه حاشیه نشین «مرادآباد» کرمانشاه بازدید کردم که متاسفانه رسیدگی لازم به آن منطقه انجام نشده بود و دستورات لازم برای پیگیری مشکلات مردم صادر شد و شهردار ماموریت پیدا کرد که ظرف ۲ ماه آسفالت، جاده و بقیه مشکلات را مورد رسیدگی قرار دهد.

«منوچهر فخری» معاون هماهنگی امور عمرانی شهرداری کرمانشاه، «ابراهیم رحیمی زنگنه» سرپرست فرمانداری کرمانشاه و «نادر نوروزی» شهردار کرمانشاه در این بازدیدها وزیر کشور را همراهی می کردند.

کلانشهر کرمانشاه بیش از یک میلیون نفر از جمعیت ۲ میلیونی استان را در خود جای داده و شهرداری در قالب هشت منطقه شهری به ساکنان آن خدمات ارایه می‌دهد.

براساس آمار یک سوم معادل ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت کلانشهر کرمانشاه حاشیه‌نشین هستند.

آیت‌الله سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور در بیست و هشتمین سفر استانی خود، صبح پنجشنبه ۲۳ تیرماه از طریق فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی وارد کرمانشاه شد.

در این سفر، چهار معاون رییس جمهور، یک مشاور و  هشت تن از وزرا، آیت الله رییسی را همراهی می کنند.

استان کرمانشاه با بیش از ۲۴ هزار کیلومتر مربع مساحت و ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهرستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

/انتهای پیام

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۷۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در شرق کشور

۶ مرزبان بازداشت شده در شرق کشور در پی انجام اقدامات لازم از سوی جمهوری اسلامی ایران آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس، در پی اقدامات لازم از سوی ایران ۶ نیروی مرزبان که ساعتی قبل در جنوب شرق کشور توسط نیروهای طالبان بازداشت شده بودند، آزاد شدند.

عصر روز گذشته _پنجشنبه، ششم اردیبهشت_ نیروهای طالبان، ۶ مرزبان ایرانی را به بهانه ورود غیرقانونی به خاک افغانستان بازداشت کردند.

بنابر اعلام مرزبانی کشور، بعدازظهر پنجشنبه، ششم اردیبهشت تعداد ۶ نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی استان خراسان جنوبی که برای رصد و پایش نوار مرز در نقطه صفر مرزی حضور یافتند، با نیروهای طالبان مواجه می‌شوند.

این افراد به دلیل جلوگیری از بروز هرگونه تنش مرزی و انجام درخواست نیروهای طالبان مبنی بر رفع سوءتفاهم پیش آمده، به مذاکره می‌پردازند.

براساس این اطلاعیه، پس از چند ساعت با ورود مرزبان درجه ۲ و انجام ملاقات مرزی با همتای کشور مقابل موضوع خاتمه یافت و کارکنان مرزبانی با کمال احترام و در صحت و سلامت کامل به خاک مقدس کشور عزیزمان بازگردانده شدند.

استان خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر در چهار شهرستان سربیشه، نهبندان، درمیان و زیرکوه با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.

کد خبر 748024

دیگر خبرها

  • ۱۳۵ چاه غیرمجاز در کرمانشاه مسدود شد
  • لایروبی ۳۰ کیلومتر از رودخانه‌های کرمانشاه
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • آبگیری ٩٠ درصد تالاب قره گل بوکان
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در شرق کشور
  • از گرانی پاکت کاغذی تا سطل آشغال‌هایی به نام رودخانه
  • تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان
  • ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج