Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: تاکنون حدود چهار هزار و ۳۵۰ هکتار از مزارع حومه میامی و دهستان فرومد گندم برداشت شد.
وی با اشاره به اینکه از یکهزار و ۵۰۰ هکتار مزارع دیم کالپوش نیز گندم برداشت و به مراکز خرید تحویل شد، ابراز داشت: در سال زراعی جاری بیش از ۲۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان میامی به کشت گندم و جو اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسینی با بیان اینکه میزان تولید گندم مزارع این شهرستان حدود ۴۰ هزار تن برآورد می‌شود، اظهار داشت: تعداد هفت مرکز خرید در منطقه کالپوش، میامی و حومه این شهرستان مستقر هستند.
مدیر جهادکشاورزی میامی افزود: در سال زراعی جاری ۶هزار و صد هکتار گندم آبی و ۱۰ هزار و ۷۰۰ هکتار گندم دیم در این شهرستان کشت شد.
به گفته وی، جو آبی نیز ۲هزار و ۸۵۰ هکتار و جو دیم چهار هزار و ۶۰۰ هکتار کشت شد.
بیش از ۸۸ درصد از جمعیت میامی در روستاها سکونت دارند و بیشترین درصد اشتغال مردم در حوزه کشاورزی و دامپروی است.
تولیدات سالانه محصولات کشاورزی زراعی و باغی شهرستان میامی حدود ۳۲۰ هزار تن برآورد می‌شود، جهاد کشاورزی میامی سه مرکز حومه، فرومد و کالپوش را زیر پوشش دارد و ۹۰ درصد از سطح زیر کشت آفتابگردان، کُلزا و چغندرقند استان سمنان در میامی است.

شهرستان میامی با حدود هشت هزار بهره‌‍‌بردار بخش کشاورزی و دامپروری در شرق استان سمنان قرار دارد.

برچسب‌ها گندم برداشت محصول میامی اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم برداشت محصول میامی گندم برداشت محصول میامی اراضی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۷۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: برداشت گندم، جو و کلزا از هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ تن محصول  تولید شود.
حسن مرادی بیان کرد: امسال در شهرستان گراش، هزار و ۷۰۰ هکتار گندم، ۱۵۰ هکتار جو و ۵۰ هکتار کلزا کشت شده است.
به گفته وی؛ طبق پیش‌بینی‌های انجام شده امسال قریب به ۶ هزار تن گندم، ۵۰۰ تن جو و ۱۵۰ تن کلزا از مزارع برداشت خواهد شد.
مرادی بیان کرد: در سال زراعی جاری با توجه به وضعیت خشکسالی ، مشکلاتی برای کشاورزان ایجاد شد، اما بارندگی‌های آخر فصل برای کشاورزی مطلوب بود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: با پیگیری‌های انجام شده، مرکز خرید گندم شهرستان گراش واقع در بخش ارد به‌صورت شبانه روزی آماده دریافت محموله‌های گندم کشاورزان شهرستان است.

دیگر خبرها

  • ۷ سیلو به صورت شبانه روزی گندم کشاورزان دهلران را خریداری می کنند
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است
  • گندمکاران یزد نگرانی بابت تحویل گندم نخواهند داشت
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش