Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی،«بهنام نظری» در حاشیه بازدید از مرکز واکسیناسیون ساعی اراک، افزود: تمهیدات لازم برای تسهیل در تزریق واکسن کرونا اندیشیده شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه موج جدید کرونا در سایر کشورها دیده شده و کشور ما و استان مرکزی را نیز تحت الشعاع قرار داده و حتی منجر به تغییر رنگ برخی شهرستان ها شده، بنابراین اقدامات پیشگیرانه به ویژه تزریق واکسن باید در استان سرعت بیشتری بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: در نشست‌هایی که در هفته‌های گذشته با مسئولان بهداشت و درمان برگزار شد، از تمام ظرفیت های استان برای افزایش ایمنی با تزریق واکسن بسیج شده و مشغول فعالیت هستند.

نظری افزود: احتمال قرمز شدن برخی شهرستان‌ها وجود دارد و به همین دلیل باید از فعالیت‌های پیشگیرانه و آمادگی لازم برخوردار بود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی همچنین به گرمای این روزها اشاره کرد و گفت: به دلیل جلوگیری از حضور بیش از اندازه مراجعان به پایگاه‌ها و مراکز جامع سلامت، تمهیدات لازم اندیشیده شده است تا هم استانی‌ها کمترین زمان را در این پایگاه‌ها و مراکز منتظر بمانند.

سرعت زیاد افزایش بیماران سرپایی و بستری در استان مرکزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نیز در حاشیه بازدید معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی از مرکز واکسیناسیون ساعی اراک گفت: سرعت مراجعان سرپایی و کسانی که نیاز به بستری شدن دارند، زیاد شده است.

دکتر سید «محمد جمالیان» افزود: اکنون ۶۷ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۶ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات درمانی را دریافت می‌کنند.

وی اظهار داشت: شدت بیماری اکنون زیاد نیست و خوشبختانه در این سویه، درگیری ریه کمتر گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: تجربه نشان داده هر اندازه این ویروس گردش بیشتری پیدا کند، حالت تهاجمی بیشتری نیز پیدا می‌کند و شدت بیماری نیز افزایشی می‌شود.

دکتر جمالیان افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و تزریق واکسن همچنان مورد تاکید است و افرادی که ۶ ماه از دریافت واکسن آنان گذشته باید برای دریافت نوبت یادآور مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: با وجود استفاده پنج درصدی از ماسک که به ۲۰درصد در استان رسیده اما همچنان از مردم درخواست می‌شود، استفاده از ماسک به خصوص در اماکن سربسته را جدی بگیرند.

وی اظهار داشت: افرادی که جزو گروه‌های پرخطر نظیر مادران باردار، بیماران دیابتی و فشار خون و افراد بالای ۶۰ سال، هستند حساسیت ویژه تری دارند و نیاز است در رعایت پروتکل های بهداشتی توجه بیشتری داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: آمار تزریق واکسن استان مرکزی در نوبت‌های اول و دوم، بیش از ۹۰درصد و نوبت سوم  ۵۳ درصد است که آمار قابل قبولی است.

دکتر جمالیان افزود: آمار تزریق نوبت چهارم یا یادآور در روزهای اخیر که شیوع سویه جدید بیشتر شده، افزایش یافته به طوری که روزانه بیش از یک هزار نفر واکسن دریافت می کنند.

وی اظهار داشت: مرکز کلینیک ساعی واقع در خیابان هپکو فاز دو جنب مرکز بهداشت شهرستان اراک در دو شیفت کاری از ساعت ۸ تا ۱۳ و ۳۰ و شیفت عصر ۱۶ تا ۱۹  آماده تزریق واکسن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: سینوفارم، آسترازنکا، برکت، پاستو کووک، نورا، اسپایکوژن، فخراوک و کوپارس واکسن های موجود در مرکز واکسیناسیون کلینیک ساعی هستند و نیز در پایگاهای سلامت مستقر بیمارستان ها واکسن‌های کوپارس، اسپایکوژن و برکت موجود و به متقاضیان تزریق می‌شود . 

شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال ۹۸ آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا اراک استان مرکزی واکسن کووید 19 بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اراک استان مرکزی ویروس کرونا اراک استان مرکزی واکسن کووید 19 بهداشت و سلامت تزریق واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۸۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان

 مهدی زنگنه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: همزمان با آغاز هفته ایمن سازی، مرحله اول واکسیناسیون پنوموکوک برای کودکان گروه‌ سنی ۲ ماهه در تمامی مناطق شهری و روستایی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شروع شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: این واکسن به شکل تزریقی است و در گام بعدی کودکان گروه های سنی 4 و 12 ماهگی نیز، همزمان با سایر واکسن های همان گروه سنی واکسینه  خواهند شد.

به گفته دکتر زنگنه، پنومونی پنوموکوکی یکی از شایع ترین علل عفونت های تنفسی و مرگ و میر کودکان زیر5 سال در سراسر جهان به شمار می رود که پیشگیری از آن با واکسیناسیون امکان پذیر است.

وی گفت: به عبارتی باکتری پنوموکوک موجب بیماری هایی مثل سینوزیت، مننژیت، عفونت گوش میانی، پنومونی و عفونت خون شده و ممکن است منجر به بستری شدن کودک در بیمارستان، ایجاد عوارض و یا مرگ وی شود.

 زنگنه افزود: فاز اول این واکسن ها توسط  وزارت بهداشت تهیه و تحویل واحدهای بهداشتی شده است، از هم استانی های عزیزی که کودک در سن 2ماهگی دارند درخواست می شود با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت، نسبت به واکسیناسیون بهنگام آنها اقدام نمایند.

وی در پایان افزود: امیدواریم به زودی شاهد اضافه شدن واکسن روتاویروس نیز به سبد واکسیناسیون کشور باشیم.

گفتنی است:در حال حاضر کودکان در کشور ما بر علیه بیماری های از جمله سل، فلج اطفال، دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، سرخک، سرخجه، اوریون، هپاتیت B، هموفیلوس آنفلوانزا و پنوموکوک واکسینه می شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ظرفیت تمامی قطارهای فوق العاده مشهد در دقایق اول تکمیل شد
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور