Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی گفت: هم اکنون مرغداران درخواست حذف گله‌های جوان را دارند. در ۴۰ روز گذشته شاهد کشتار حدود ۳۰۰ هزار قطعه مرغ جوان بودیم که از این مرغ‌ها در صنایع گوشتی استفاده می‌شود. در آینده شاهد کشتار بیشتر گله‌های جوان خواهیم بود که علت اصلی آن مغایرت قیمت مصوب و قیمت تمام شده برای تولیدکنندگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سیدحسین موسوی نژاد درخصوص افزایش قیمت تخم‌مرغ اظهار کرد: قیمت مصوب هر کیلو تخم‌مرغ برای مصرف کننده ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان و هرشانه تخم مرغ ۷۹ هزار و۶۰۰ تومان است. همچنین قیمت مصوب برای تولیدکننده ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان است. تخم مرغ بسته‌بندی شده تابع قیمت مصوب دولت نیست و انجمن خود قیمت تخم‌مرغ شناسنامه دار را تعیین می‌کند. طی چند روز گذشته هر کیلوگرم تخم مرغ با  قیمت مصوب فروخته می‌شود و قیمت جدیدی برای تخم مرغ اعلام نشده است.

وی با بیان اینکه باید با گران‌فروشی برخورد شود، افزود: گران‌فروشی توسط فروشندگان ارتباطی به قیمت تولیدکننده ندارد. باوجود اینکه نزدیک به ۷۰ درصد تخم‌مرغ سایر استان‌ها از طریق خراسان رضوی تامین می‌شود، اما اقدامات لازم جهت کنترل افزایش قیمت در استان صورت گرفته است. مازاد تولید در استان از افزایش قیمت تخم‌مرغ جلوگیری کرده است.

رئیس اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی تصریح کرد: قیمت‌گذاری تخم مرغ باید با احتساب سود ۷ درصدی برای مرغدار انجام می‌شد این در حالی است که در تمام دنیا سود مرغدار بیش از ۲۰ درصد محاسبه می‌شود و قیمت‌گذاری تخم‌مرغ صحیح و اصولی نبود.

وی افزود: حداقل قیمت تخم‌مرغ برای خرید از مرغدار باید کیلویی ۵۲ هزارتومان تعیین شود و قیمت کنونی صرفه اقتصادی برای مرغدار ندارد. هم اکنون مرغداران درخواست حذف گله‌های جوان را دارند. با شرایط فعلی و حذف ارز ترجیحی قیمت ذرت و کنجاله سویا  ۵ و ۶ برابر افزایش یافته و ارزان‌ترین کالا تخم‌مرغ است.

موسوی‌نژاد در پاسخ به این پرسش که چند درصد از واحدهای تولیدی درخواست حذف گله خود را دارند، گفت: بیشتر کشتار مربوط به گله‌های مسن است، اما در ۴۰ روز گذشته شاهد کشتار تقریبا ۳۰۰ هزار قطعه مرغ جوان بودیم که از این مرغ‌ها در صنایع گوشتی استفاده می‌شود. در آینده شاهد کشتار بیشتر گله‌های جوان خواهیم بود که علت اصلی آن مغایرت قیمت مصوب و قیمت تمام شده برای تولیدکنندگان است. 

وی افزود: در صنعت مرغ گوشتی اگر برای تولیدکننده صرفه اقتصادی نباشد گله را به کشتارگاه می‌دهد، اما مرغدار تخم‌گذار باید برای هم مرغ ۱۵۰ هزارتومان هزینه کند که به شروع تولید برسد  و اگر بخواهد این گله را به کشتارگاه بدهد در بهترین حالت ممکن ۱۵ هزارتومان از او خریداری می‌شود. امروز درخواست‌های زیادی برای کشتار گله‌های زیر سن کشتار وجود دارد؛ چراکه تولید توجیه اقتصادی ندارد و مرغداران برای حذف گله‌ها به دنبال مجوز جهاد کشاورزی نیستند و باید اقدامات جدی انجام شود. 

رئیس اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی از تحمیل ضرر تقریبا ۱۴۰ میلیاد تومانی در استان طی ۴۷ روز گذشته خبرداد و گفت: خراسان رضوی دارای ۲۷۰ واحد تولیدی در استان با ظرفیت ۴۰۰ تن تولید در روز است کما اینکه تنها ۲۰۰ تن مصرف استان است.

وی خاطرنشان کرد: دولت قیمت تخم مرغ را ۳۵ هزار و ۵۰۰ اعلام می‌کند اما تولیدکننده آن را با قیمت ۲۲ هزارتومان می‌فروشد. باوجود اینکه دستگاه‌های دولتی وظیفه خرید حمایتی دارند هیچگونه حمایتی از مرغدار انجام نمی‌شود درصورتی که اگر قیمت تخم مرغ از ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان به ۴۰ هزار تومان افزایش یابد همه معترض بر گرانی آن می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی تخم مرغ قیمت تخم مرغ گله های جوان مرغ تخم گذار خراسان رضوی شاهد کشتار قیمت مصوب روز گذشته حذف گله گله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۸۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸ میلیون راس دام سبک آماده کشتار است

منصور پوریان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بنابر گزارش مرکز آمار، جمعیت دام سبک بیش از ۷۱ میلیون راس برآورد شده که ۱۸ میلیون راس آن آماده کشتار است، درحالیکه سال های گذشته ۷ تا ۷.۵ میلیون راس بود.

 به گفته او، با توجه به حجم بالای واردات و افزایش جمعیت دامی تولید داخل، قیمت روند کاهشی به خود گرفته است.

پوریان متوسط قیمت هر کیلو دام زنده را ۲۱۰ هزارتومان اعلام کرد و افزود: قیمت کنونی هرکیلو لاشه گوساله و گوسفند ۳۷۰ تا ۳۷۵ هزارتومان است.

رئیس شورای تامین کنندگان دام ادامه داد: طی ماه‌های اخیر با افزایش جمعیت دامی و رشد توزیع دام زنده در مراکز عرضه، قیمت گوشت قرمز روند کاهشی به خود می گیرد که می تواند با گوشت وارداتی قابل رقابت باشد.

به گفته او، با توجه به افزایش جمعیت دام زنده کشور نسبت به سال گذشته و گرم شدن هوا نگهداری جمعیت دامی مازاد داخلی برای دامداران و دامپروران نگران کننده شده است.

پوریان گفت: با توجه به اشباع بازار، رایزنی‌هایی با وزارت جهاد کشاورزی در راستای خرید حمایتی دام‌توسط پشتیبانی لمور دام و صادرات دام در حال انجام است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • سالانه بیش از ۱۵۰۰ قطعه پرنده وحشی در خراسان رضوی تیمار می‌شود
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ jk گل محمدی در خراسان رضوی
  • ۱۸ میلیون راس دام سبک آماده کشتار است
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰۰ تن گل محمدی در خراسان رضوی
  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند
  • تخصیص یارانه دارو به خوبی انجام نمی شود / تلاش دولت برای تثبیت قیمت نان در 1403 با سه برابر کردن یارانه
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
  • حدود ۱۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در کالیفرنیا بازداشت شدند