Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم افتتاحیه اردو‌های جهادی دانش آموزی استان مرکزی (رسم هجرت) با حضور فرمانده سپاه روح الله و فرمانده ناحیه اراک و بسیج دانش آموزی در کانون امام علی (ع) برگزار شد.

سرهنگ پاسدار مجید غلامی، مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه روح الله استان مرکزی در حاشیه این مراسم در این باره مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اردو‌های جهادی بسیج دانش آموزی مثل سال‌های گذشته سنوات در تابستان آغاز می‌شود که حدود ۲۱ منطقه هدف برای این اردو‌های ۱۰ روزه هدفگذاری شده و حدود ۲۰۰ مدرسه برای اردو‌های هجرت و رنگ آمیزی و نوسازی در نظر گرفته شده است.

۴۰۰ گروه جهادی بسیج دانش آموزی در استان مرکزی فعالند و برنامه‌های جهادی حضور حدود ۳۰۰ فرمانده بسیج دانش آموزی در سال ۱۴۰۱ در اردو‌های جهادی برای کمک رسانی به مناطق محروم است.

با توجه به نگاه تربیتی به اردو‌های جهادی، دانش آموزان در این اردو‌ها علاوه بر کسب مهارت بحث‌های تربیتی را آموزش میبینند و نیرو‌های تراز انقلاب اسلامی تربیت میشود.

سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی هم در این مراسم مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

در طول انقلاب اسلامی دانش آموزان از پیشگامان اردو‌های جهادی بودند و امروز باید گسترش و ترویج حضور آحاد و اقشار مختلف مردم و خصوصا جوانان باید بیشتر مورد توجه باشد و زیر ساخت این مهم از مدارس باید شروع شود.

همگانی شدن گفتمان جهادی مهمترین مطالبه مقام معظم رهبری است، و کار جهادی عامل پیروزی‌ها و موفقیت‌های بزرگ در انقلاب است و ایمان و عمل صالح و بصیرت مهمترین ستون‌های کار جهادی است.

عمل انقلابی و روحیه جهادی رمز موفقیت کشور در گام دوم انقلاب است و جوانان باید برای توانمند شدن و درخشش در همه عرصه‌ها به خودباوری برسند.

در جهاد‌های ۴۳ ساله انقلاب از جمله امنیتی، دفاعی، سازندگی، علمی، فرهنگی، اجتماعی و آموزشی دانش آموزان حضوری فعال داشتند و امروز مقام معظم رهبری از دانش آموزان انتظار ویژه‌ای دارند و باید در همه عرصه‌های پیشرفت کشور خوش بدرخشند.

آگاه سازی نوجوانان از حماسه‌های هویت ساز انقلاب اسلامی یک ضرورت مهم است و نوجوانان باید علاوه بر اینکه از دستاورد‌های عظیم انقلاب آگاه شوند چراکه دشمن در جنگ ترکیبی با دروغ به دنبال دگرگونی واقعیت‌ها است و لذا باید با جهاد تبیین و روایت صحیح از حماسه‌ها و واقعیت‌ها توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد.

امیدآفرینی و ترسیم آینده درخشان انقلاب اسلامی از دیگر ضرورت‌های مهم برای نوجوانان است و راه ساختن و پیشرفت کشور در همه ابعاد امید و تلاش همه جانبه است که باید در بین جوانان و نوجوانان حاکم و نهادینه سازی شود.

القای یاس و نا امیدی، غفلت از دستاورد‌های عظیم انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف، فراموشی شکست‌های سنگین دشمن در طول ۴۳ ساله انقلاب و ایجاد اختلاف در کشور و ناکارآمد نشان دادن مسئولین و انقلاب از دیگر اهداف دشمن در جنگ ترکیبی است که باید هوشیار بود و جوانان را از اهداف شیطانی آن‌ها به خوبی آگاه کرد.

تغییر باور‌ها و تخریب ارزش‌ها و سنت‌های حسنه از دیگر اهداف دشمن در جنگ ترکیبی است و دشمنان به دنبال زدن غیرت دینی که همواره همچون موتور محرکه انقلاب بوده هستند و لذا امروز معنویت و توکل بر خدا باید در میان نسل جدید تقویت شود.

دشمن امروز در اوج حقارت است و صدای خرد شدن استخوان‌های جبهه استکبار و حامیان منطقه‌ای آن‌ها به وضوح به گوش می‌رسد و دشمنان در همه راهبرد‌ها علیه انقلاب و حتی جنگ اقتصادی با شکست جدی مواجه شده و انقلاب اسلامی در اوج اقتدار و سربلندی است.

به برکت سازماندهی بیش از هزار و ۳۰۰ گروه جهادی تخصص محور در استان مرکزی اقدامات و خدمات بزرگی به مردم و، ولی نعمتان انقلاب ارائه شده که ارائه بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان خدمات محرومیت زدایی در استان مرکزی مهمترین دستاورد کار جهادی و انقلابی است و سپاه و بسیج در راستای خدمت به مردم، توانمند سازی و خودکفایی در همه ابعاد شتابنده گام برمی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اردوهای جهادی استان مرکزی سپاه روح الله استان مرکزی بسیج دانش آموزی اردو های جهادی انقلاب اسلامی دانش آموزان استان مرکزی اردو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۸۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور

بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به حواشی انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور واکنش نشان دادند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی با صدور بیانیه‌ای به حواشی انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور واکنش نشان دادند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

چندی پیش، بعد از حدود ۴ سال، انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور برگزار شد و اعضای شوری مرکزی جدید مسئول پیگیری امور آن شدند. اما اکنون، تنها پس از چندماه پیگیری امور، سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور، به عنوان مهم‌ترین نهاد نظارتی بر سازوکار‌های قانونی و عملیاتی روان‌شناسی و مشاوره ایران، چند ماهی است که اسیر بی‌نظمی و گروکشی‌های بی‌حدی شده که فرآیند کاری آن را مختل کرده است.

این اختلال تا جایی رشد داشته که هفته گذشته شوری مرکزی جدید این سازمان که پس از ۴ سال وقفه، دوباره با انتخابات تشکیل شده بود فعالیت خود را متوقف کردند تا دوباره، بی‌نظمی حاکم بر فضای روان‌شناسی کشور شود.

این ماجرا متأثر از فشار‌های بسیاری است که از سمت شوری مرکزی چهارم این سازمان بر شوری مرکزی پنجم ایجاد شده بود و همچنان ادامه دارد. فشار‌هایی که از ادعای نقض کردن قانون در انتخابات سازمان نظام و مردود بودن نتایج آن نشأت گرفته بود. ادعا‌هایی که هیچ گاه دقیق و روشن بیان نشدند و هیچ زمانی هم از سمت شوری مرکزی پنجم پاسخی به آن‌ها داده نشده و فضای روان‌شناسی و مشاوره کشور را در ابهام فرو برده است.    

بسیج دانشجویی دانشکدگان روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه‌های بزرگ شهر تهران، به مناسبت روز روان‌شناس و مشاور، برای رفع سوءتفاهم‌ها و روشن کردن موضوع از هر دو گروه دعوت می‌کند تا در یکی از روز‌های هفته‌ی آتی، در دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران گرد هم جمع شوند و در محیطی دانشگاهی و به دور از حواشی به دانشجویان و دغدغه‌مندان این فضا پاسخ‌گو باشند. امید است که بتوان با روشن و شفاف شدن موضوع، گره از کار این سازمان گشود.  طبیعی است که عدم شرکت شوری مرکزی چهارم و شوری مرکزی پنجم، به معنای شانه خالی کردن از بار مسئولیت و بی‌احترامی به افکار عمومی و دانشجویانی است که دغدغه روان‌شناسی کشور را دارند.

پی‌نوشت: در صورت اعلام حضور گروه‌های مذکور، جزئیات برگزاری برنامه متعاقباً اعلام می‌شود. 

والسلام علی من اتبع الهدی

بسیج دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران 
بسیج دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه شهید بهشتی 
بسیج دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه‌طباطبایی 
بسیج دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه الزهرا

دیگر خبرها

  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند
  • اردو‌های جهادی، گام‌هایی استوار در مسیر محرومیت‌زدایی
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • واکنش بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور
  • جنگل فندقلو میزبان گردشگران و اردوهای دانش آموزی
  • قرارگاه جهادی زیرکوه درحال خدمت‌رسانی به سیل زدگان/۳۰ مورد امداد
  • برپایی بازارچه دانش آموزی در سمیرم
  • قصاب، رنگرز و کادرش در جایگاه کمیته فنی/ آغاز اردو از هجدهم